ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Natixis φέρεται, σύμφωνα με πηγή που έχει γνώση του θέματος, να έχει εγγράψει προβλέψεις για απώλειες 110 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο λόγω των δανείων της Rallye, η οποία, τον Μάιο, κατέθεσε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της.
Αντιστοίχως, σύμφωνα με άλλη πηγή, η Credit Agricole αύξησε κατά 69 εκατ. ευρώ τις προβλέψεις της για την κάλυψη των «κόκκινων» δανείων, επίσης κυρίως λόγω της έκθεσής της στην ίδια εταιρεία.
Όπως υπογραμμίζει το πρακτορείο Bloomberg, αυτή είναι η πρώτη απτή επίπτωση που έχουν τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο όμιλος σουπερμάρκετ Casino στις τράπεζες.
Οι τράπεζες δάνειζαν επί χρόνια τις εταιρείες holding που έχουν τον έλεγχο της Casino, επιτρέποντας στον ιδρυτή της αλυσίδας, Ζαν-Σαρλ Ναουρί, να διατηρεί τον έλεγχο της επιχείρησης.
Όμως, τα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο όμιλος με την είσοδο νέων «παικτών» στην αγορά του λιανεμπορίου και οι λανθασμένοι υπολογισμοί που έκανε σε ό,τι αφορά την επέκτασή του στη Νότια Αμερική επηρέασαν τόσο την κερδοφορία του όσο και την ικανότητά του να αποπληρώσει τα χρέη του. Με αποτέλεσμα, τελικά, να αναζητήσει προστασία από τους πιστωτές της.
Η Rallye, η μεγαλύτερη από τις εταιρείες holding στις οποίες ανήκει η αλυσίδα Casino, είχε, στο τέλος του Ιουνίου, δάνεια ύψους 1,8 δισ. ευρώ, από τα οποία 210 εκατ. ευρώ χωρίς εξασφαλίσεις.
Η Casino ανακοίνωσε επίσης στους επενδυτές τον περασμένο μήνα πως η Rallye και άλλες μητρικές εταιρείες έχουν άλλα 323 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις από δομημένες χρηματοοικονομικές συμφωνίες που έγιναν έχοντας ως εξασφάλιση μετοχές. Μάλιστα, τον περασμένο μήνα, η Societe Generale κέρδισε απόφαση δικαστηρίου στο Παρίσι που της επιτρέπει να ζητήσει margin call για τις μετοχές παρ’ όλο που η Rallye είναι σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της.
Το καθαρό κόστος ρίσκου για τη Societe Generale φέρεται να αυξήθηκε στα 314 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο, λόγω του αριθμού των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Rallye.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος – Να το δούμε να γίνεται πράξη
- ΥΠΑ: H επιβατική κίνηση στο 10μηνο του 2024 ξεπέρασε αυτή ολόκληρου του 2023
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»