ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2010 εκτινάχθηκαν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου capesize, αποφέροντας σημαντικά κέρδη στις ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου.
Οι υψηλές τιμές των σιδηρομεταλλευμάτων, η αύξηση των εξαγωγών και η περιορισμένη προσφορά πλοίων στον Ατλαντικό, καθώς αρκετά πλοία να αποσύρονται από τον εμπορικό στόλο προκειμένου να εξοπλιστούν με scrubbers, επηρεάζουν τη διαμόρφωση των ναύλων.
H ναυτιλιακή Seanergy Maritime, με πρόεδρο και CEO τον Σταμάτη Τσαντάνη, σχολιάσε την Παρασκευή στον λογαριασμό της στο Twitter: “Άλλη μία έντονη ημέρα στην αγορά των capesize. Με τις τιμές των ναύλων στα 32.765 δολάρια”.
Another electric day in the Capesize market!
Spot rates at $32,765. Seanergy to benefit from Capesize spot exposure!#seanergymaritime #BCI #drybulk #shipping #Capesize #BDIhttps://t.co/HKbFuBfJ2Q pic.twitter.com/S1C8eCyU72— Seanergy (@Seanergy_SHIP) July 19, 2019
Ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 4.379 μονάδες, υψηλότερα κατά 123 μονάδες σε σχέση με τα επίπεδα της Πέμπτης.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Clarksons Platou Securities, η ζήτηση από τη Βραζιλία υπήρξε καταλύτης για την αύξηση των ναύλων, με αυτά των Capesize να διαμορφώνονται στα 32.200 δολάρια την ημέρα, αυξημένα κατά 18% σε εβδομαδιαία βάση και κατά 116% σε μηνιαία.
Βελτίωση παρουσίασαν τα ναύλα και στην κατηγορία panamax, λόγω της στενότητας που παρατηρείται στην αγορά του Ατλαντικού και της στασιμότητας στην αγοράς του Ειρηνικού. Στις 18 Ιουλίου οι τιμές των ναύλων στα panamax διαμορφώθηκαν στα 17.600 δολάρια ημερησίων σημειώνοντας εβδομαδιαία άνοδο 13% και μηνιαία 65%.
Η ζήτηση για Panamax αποδίδεται σε δύο βασικούς παράγοντες, αναφέρουν οι αναλυτές. Πρώτον, τα μεγάλης χωρητικότητας Capesizes είναι λιγοστά στη λεκάνη του Ατλαντικού, τόσο επειδή απορροφούνται από το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία προς την Κίνα όσο και επειδή αποσύρονται προκειμένουν να εξοπλιστούν με scrubbers, τα οποία είναι απαραίτητα για τα πλοία που συνεχίζουν να καίνε καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, δεδομένης της εφαρμογής των νέων κανονισμών του IMO για το παγκόσμιο ανώτατου ορίου θείου και τις εκπομπές ρύπων από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Λόγω της έλλειψης Capesizes, τα φορτία που κανονικά θα μεταφέρονταν με αυτά, χωρίζονται σε μικρότερα πακέτα και φορτώνονται στα panamaxes, με αποτέλεσμα να οδηγούνται υψηλότερα τα ναύλα τους.
Παρά τα καλά νέα για την αγορά ξηρού φορτίου, υπάρχει σκεπτικισμός για την περιατέρω πορεία των ναύλων. Σύμυφωνα με την Intermodal, “είναι φυσιολογικό οι συμμετέχοντες στην συγκεκριμένη αγορά που έχουν βιώσει αρκετές έντονες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, να παραμένουν επιφυλακτικοί. Κατά την υπόλοιπη διάρκεια του καλοκαιριού θα φανεί πιο ξεκάθαρα πόσο ισχυρά είναι παραγματικά τα θεμελιώδη της αγοράς.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας