ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ισχυρό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον που διαμορφώνεται για το 5ετές εταιρικό ομόλογο της Attica Group, μέσω του οποίου ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος της χώρας επιδιώκει να αντλήσει κεφάλαια 175 εκατ. ευρώ από την ελληνική αγορά.
Οι διαδικασίες της Δημόσιας Προσφοράς ξεκινούν σήμερα Δευτέρα στις 10 το πρωί και θα ολοκληρωθούν στις 10 το βράδυ της ερχόμενης Τετάρτης, 24 Ιουλίου.
Εκ των πραγμάτων, πέντε είναι οι λόγοι που λειτουργούν σαν ισχυρός μαγνήτης για τα αποταμιευτικά κεφάλαια των Ελλήνων ιδιωτών, αλλά και για τα διαθέσιμα των λεγόμενων Ειδικών επενδυτών. Δηλαδή τα Αμοιβαία Κεφάλαια, τις επενδυτικές και ασφαλιστικές εταιρείες, τις χρηματιστηριακές, όπως επίσης και τα συνταξιοδοτικά ταμεία.
Ο πρώτος λόγος που δίνει «πόντους» στη ζήτηση αφορά την ελκυστική απόδοση του εταιρικού ομολόγου. Ήδη, το εύρος ανάμεσα στο οποίο θα κινηθεί το ετήσιο, επιτοκιακό «κουπόνι» προσδιορίστηκε από το 3,4% έως το 3,8%, ενώ η τελική του τιμολόγηση θα γίνει με την ολοκλήρωση της Δημόσιας Προσφοράς.
Στη σημερινή πραγματικότητα, τέτοιου είδους αποδόσεις είναι δυσεύρετες, αν ληφθεί υπόψη ότι τα καταθετικά επιτόκια των τραπεζών τείνουν προς το μηδέν.
Από την άλλη πλευρά, ραγδαία είναι η αποκλιμάκωση που συντελείται και στις αποδόσεις των ομολόγων, των οποίων οι τόκοι βαρύνονται, όπως και στην περίπτωση των καταθέσεων, με ισοϋψή φόρο 15%.
Δεύτερος λόγος είναι ότι το ομόλογο της Attica Group διαθέτει εμπράγματες εξασφαλίσεις.
Το συγκεκριμένο «μαξιλάρι» ασφαλείας αφορά τέσσερα πλοία, των οποίων η συνολική, εύλογη αξία έχει υπολογιστεί στα 221 εκατ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας την ονομαστική αξία του υπό έκδοση εταιρικού ομολόγου.
Τα πλοία αυτά είναι το Blue Star Naxos (αξίας 37 εκατ. ευρώ), το Blue Star 1 (65 εκατ.), το Blue Star Paros (37 εκατ.) και το Blue Star Delos με εύλογη αξία στα 82 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, το ομόλογο της Attica Group είναι διασυνδεδεμένο με συγκεκριμένους οικονομικούς αριθμοδείκτες που οφείλει να τηρεί η ακτοπλοϊκή, διασφαλίζοντας έτσι, έτι περαιτέρω, τους ομολογιούχους.
Ο τρίτος λόγος είναι ότι το εταιρικό ομόλογο της Attica Group θα έχει μια ολόκληρη πενταετία «ζωής». Χωρίς δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα πρόωρης αποπληρωμής μετά τη συμπλήρωσης διετίας από την έκδοση. Το γεγονός αυτό αυξάνει την επενδυτική του ελκυστικότητα, αφού η τρέχουσα απόδοση «κλειδώνεται» επί μακρόν και φυσικά είναι «θωρακισμένη» απέναντι στο ενδεχόμενο να κατρακυλήσουν κι άλλο, μελλοντικά, τα επιτόκια.
Όλα αυτά βεβαίως παραμένουν σε ισχύ και στην περίπτωση κατά την οποία η Attica Group, αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς. Επί του παρόντος πάντως, ένα τέτοιο deal εκχώρησης δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Τέταρτος λόγος είναι ότι το 5ετές ομόλογο του μεγαλύτερου ακτοπλοϊκού ομίλου της χώρας, έχει βαθμολογηθεί ως χαμηλού ρίσκου. Η ICAP του έχει δώσει βαθμό ΒΒ στην πρώτη κλίμακα του χαμηλότερου πιστωτικού κινδύνου, που έχει κατά σειράν τέσσερις ενδείξεις (ΑΑ, Α, ΒΒ και Β).
Ο πέμπτος λόγος αφορά τα γενικότερα πλεονεκτήματα των εταιρικών ομολόγων. Όπως στις άλλες περιπτώσεις έτσι και στην Attica Group, συμμετοχή μπορεί να έχουν και τα μικρότερα βαλάντια. Και τούτο γιατί το ελάχιστο αιτούμενο ποσό ξεκινά από 1.000 ευρώ. Επίσης, το ομόλογο ,θα είναι κι αυτό διαπραγματεύσιμο στην κύρια αγορά του χρηματιστηρίου της Αθήνας. Με συνέπεια να δίδεται η ευκαιρία για είσοδο και έξοδο από την ομολογιακή έκδοση, από παλαιούς και νέους επενδυτές. Ανάλογα βεβαίως με την εμπορευσιμότητα και τις τρέχουσες αγοραίες τιμές που θα διαμορφώνονται.
Οι στόχοι της έκδοσης και πού θα πάνε τα κεφάλαια
Για την Attica Group, στόχος της ομολογιακής έκδοσης είναι να βελτιώσει το χρηματοοικονομικό της προφίλ.
Από τα κεφάλαια που θα αντλήσει τα περίπου 100 εκατ. ευρώ προορίζονται για την αποπληρωμή υφιστάμενου δανεισμού. Τα άλλα 25 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για να μπουν πλυντρίδες ρύπανσης (scrubbers) σε ορισμένα πλοία του στόλου της, στο πλαίσιο της αναμορφωμένης οδηγίας για καθαρά καύσιμα, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το 2020. Τα υπόλοιπα 50 εκατ. ευρώ θα ενισχύσουν τα κεφάλαια κίνησης.
Εν συνόλω, οι δανειακές υποχρεώσεις της ακτοπλοϊκής ανέρχονται στα 346 εκατ. ευρώ, ενώ αν αφαιρεθούν τα διαθέσιμα σε μετρητά (59,4 εκατ. ευρώ) ο καθαρός δανεισμός διαμορφώνεται στα 286,6 εκατ. ευρώ.
Στην περσινή χρήση και έχοντας ενσωματώσει στους κόλπους της την Hellenic Seaways, η Attica Group είχε 57 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη, ενώ η καθαρή της κερδοφορία ήταν στα 12,3 εκατ. ευρώ.
Το 79,38% των μετοχών της εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας είναι στο χαρτοφυλάκιο του μητρικού ομίλου της MIG, ενώ ποσοστό 11,844% ελέγχεται από την τράπεζα Πειραιώς.
Η Attica Group διαθέτει 30 πλοία εκ των οποίων τα 20 είναι επιβατηγά, τα 9 ταχύπλοα ,ενώ ένα είναι φορτηγό-οχηματαγωγό.
Πέραν του ότι η Attica Group είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος της χώρας, είναι ο τρίτος μεγαλύτερος στη Μεσόγειο και μέσα στους δέκα μεγαλύτερους στην Ευρώπη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας