ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι αυξανόμενες εξαγωγές στον κλάδο ενέργειας καθιστούν τις ΗΠΑ “γη των ευκαιριών” για τους πλοιοκτήτες και τις ναυτιλιακές, στις αγορές των τάνκερ και των πλοίων μεταφοράς αερίου.
Η ενίσχυση της παραγωγής από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στη ζήτηση μέχρι και 50 επιπλέον δεξαμενόπλοιων VLCC και σε ανάλογο αριθμό πλοίων VLGC, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η κλιμάκωση των αποστολών φορτίων αμερικανικού αργού έδωσε ώθηση στην αγορά των VLCC κατά τους πρώτους μήνες του 2019 και η πρόβλεψη της αύξησης της παραγωγής μέχρι το 2025, προμηνύει θετικές προοοπτικές για την αγορά, υποστηρίζει η εταιρεία χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών Kepler Cheuvreux.
Ο Petter Haugen, επικεφαλής ανάλυσης του ναυτιλιακού κλάδου στην Kepler, δήλωσε ότι η παραγωγή υγρού πετρελαίου στις ΗΠΑ αναμένεται να ανέλθει σε 25 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως έως το 2025. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον 1,5 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως για κάθε χρόνο.
Πρόσθεσε ότι περίπου 50 επιπλέον τάνκερ VLCC απαιτούνται για κάθε ένα εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως που κατευθύνονται από την Αμερική προς την Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό που απαιτείται για την απορρόφηση του ίδιου όγκου από τη Μέση Ανατολή στην Ασία.
Ζήτηση και για VLGC
Δεν είναι μόνο τα VLCC που θα θα βρεθούν στο επίκεντρο λόγω της ζήτησης για εξαγωγές προϊόντων των ΗΠΑ. Ο γερμανικός όμιλος διαχείρισης επενδύσεων Notos, υπολογίζει ότι οι ΗΠΑ θα χρειαστούν άλλα 50 VLGC τα επόμενα δύο χρόνια.
Όπως αναφέρει, τουλάχιστον 400 εκατομμύρια βαρέλια θα εξαχθούν από τις ΗΠΑ φέτος και άλλα 525 εκατομμύρια βαρέλια θα αποσταλούν το 2020, αριθμός σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν που προβλέπονταν στις αρχές του έτους.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ανακοίνωση της Enterprise Products Partners την περασμένη εβδομάδα, ότι θα αυξήσει την παραγωγική ικανότητα των εξαγωγικών τερματικών σταθμών στο Χιούστον κατά 260.000 βαρέλια ημερησίως μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Η εξέλιξη αυτή συνεπάγεται πρόσθετες εξαγωγές 65 εκατομμυρίων βαρελιών φέτος και άλλων 94 εκατομμυρίων μέχρι το τέλος του 2020.
“Αυτές οι πρόσθετες αμερικανικές εξαγωγές από μόνες τους θα αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία VLGC κατά 20 επιπλέον το 2019 και άλλα 30 το 2020”, αναφέρει ο Notos.
Παράλληλα εξήγησε ότι το βιβλίο παραγγελιών 42 πλοίων έως το 2021 δείχνει ότι η αγορά είναι “αρκετά ισορροπημένη”.
Οι τιμές των ναύλων για τα VLGC ανήλθαν σε 30.000 δολάρια ημερησίως κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018, αλλά μειώθηκαν λόγω των περιορισμών στις εξαγωγές και της ήπιας ζήτησης στην Ασία.
Από τότε έχουν αυξηθεί σημαντικά, σχεδόν στα 70.000 δολάρια την ημέρα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike