ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αξιολόγηση και η ανάδειξη του τελικού νικητή, η οποία εκτιμάται πως δεν θα αργήσει -αν και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει τις εξελίξεις.
Η διαδικασία λέγεται πως έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου δύομιση μήνες και το τίμημα για το σύνολο της δραστηριότητας της «Μινέρβα» προσδιορίζεται κοντά στα 40 εκατ. ευρώ (Βέβαια στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν καθορίστηκε ελάχιστο τίμημα). Στην κούρσα της διεκδίκησης έχουν μπει -σύμφωνα με πληροφορίες- η βιομηχανία ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας και το επενδυτικό fund ελληνικών συμφερόντων Deca Investments ενώ τις τελευταίες ημέρες ακούγεται έντονα και το όνομα ενός τρίτου διεκδικητή του επενδυτικού fund elikonos 2, στο οποίο συμμετέχουν η Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, EBDR. Πληροφορίες ήθελαν και το επενδυτικό fund του Βασίλη Κάτσου, να εκφράζει το ενδιαφέρον του, αλλά να αποσύρεται στη συνέχεια.
Σε κάθε περίπτωση, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι ο διαγωνισμός έχει εισέλθει στην τελική ευθεία και είναι πλέον θέμα χρόνου να αλλάξει χέρια η ιστορική εταιρεία που από το 1977 ανήκει στον διεθνή όμιλο ελληνικών συμφερόντων Peterson Zochonis.
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία προχώρησε σε μεγάλες επενδύσεις και αρκετές εξαγορές, με πιο πρόσφατη την απόκτηση του brand Ξύδι ΤΟΠ από την πολυεθνική Pernod Ricard και λίγα χρονια πριν έκανε την είσοδό της σε νέες κατηγορίες, όπως τα τυροκομικά με αιχμή την φέτα.
Βέβαια, είναι γεγονός πως με εξαίρεση το ελαιόλαδο όπου η εταιρεία έχει ηγετική παρουσία, δεν κατάφερε να κάνει την διαφορά, παρ’ ότι επενδύθηκαν αρκετά χρήματα. Ούτε στην κατηγορία του βουτύρου, αλλά ούτε και στη φέτα με τη σειρά Χωριό.
Λέγεται πως τα μερίδια της και στις δυο κατηγορίες αρκετά χαμηλά, και πολύ μικρότερα από τους ανταγωνιστές ενώ οι εξαγωγές, όχι μόνο δεν έφθασαν ποτέ στα επίπεδα που επιθυμούσαν οι κατά καιρούς διοικούντες την Μινέρβα αλλά υποχώρησαν περαιτέρω (στα περίπου 6,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2017/2018 από περίπου 7,7 εκατ. ευρώ τη χρήση 2016/2017) μέσα σε ένα δύσκολο ομολογουμένως περιβάλλον.
Κατά την τελευταία χρήση υποχώρησε επίσης ο κύκλος εργασιών κατά σχεδόν 10 εκατ. ευρώ, στα 55,6 εκατ. ευρώ λόγω των έντονων προσφορών ενώ υπήρξε και συρρίκνωση στο περιθώριο μικτού κέρδους, στο 19% από 22% εξαιτίας του υψηλού κόστους των πρώτων υλών. Επιπλέον, υπήρξε κατακόρυφη μείωση της κερδοφορίας, η οποία σχεδόν εξανεμίστηκε, αφου περιορίστηκε σε 343,4 χιλ. ευρώ τη χρήση 2017/2018 από 2,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση.
Τις δυσκολίες αναγνώρισε και η διοίκηση της εταιρείας, η οποία στην τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεση που αφορούσε στη χρήση 1/6/2017 – 31/5/2018 αναφέρει χαρακτηριστιικά: «Η εταιρεία προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί μετά από τις έντονες ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο που δεν την άφησε αλώβητη, με αποτέλεσμα να εμφανίζει τη φετινή χρήση αρνητικά αποτελέσματα».
Ανακατατάξεις
Η αλλαγή σκυτάλης στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Μινέρβα, σε κάθε περίπτωση θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά. Ο νέος ιδιοκτήτης, όποιος είναι αυτός, είναι βέβαιο ότι θα επιδιώξει το δυναμικό επαναλανσάρισμα των προϊόντων της εταιρείας σε όλα τα επίπεδα, πιέζοντας τον ανταγωνισμό. Παρ’ όλη την κάμψη, η Μινέρβα εξακολουθεί να αποτελεί ένα ισχυρό brand, με παρουσία σε όλο το λιανεμπόριο και ισχυρούς δεσμούς με την εγχώρια παραγωγή.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει τρία εργοστάσια παραγωγής: ένα στο Σχηματάρι του νομού Βοιωτίας, ένα στο Επισκοπικό του νομού Ιωαννίνων για την παραγωγή φέτας και ένα στην Ανδραβίδα του νομού Ηλείας, το οποίο λειτουργεί ως σταθμός συλλογής γάλακτος. Η παραγωγική μονάδα που είχε η εταιρεία στον Πειραιά για την παραγωγή ξυδιού (την απέκτησε το 2014 μετά την εξαγορά του ξυδιού ΤΟΠ), μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις στο Σχηματάρι και το παλιό εργοστάσιο διατέθηκε προς πώληση. Στην εταιρεία απασχολούνταν στις 31 Μαΐου 2018 193 άτομα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- G7: Η Μέση Ανατολή και η Ουκρανία στο επίκεντρο διήμερης συνόδου των υπουργών Εξωτερικών
- Πλαστικά Θράκης: Αύξηση κύκλου εργασιών και ισχυρή λειτουργική κερδοφορία στο 9μηνο, παρά τις προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος
- Κίνα: Προωθεί την ανάπτυξη AI από τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις
- Συνεργατικοί χώροι: Το προφίλ των εργαζομένων – Γιατί προτιμούν την Ελλάδα