ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Μας ενδιαφέρει να στείλουμε ένα θετικό μήνυμα ότι είμαστε φιλικοί στην προσέλκυση επενδύσεων». Αυτό ανέφερε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης σχολιάζοντας την υπόθεση έγκρισης του master plan του ΟΛΠ από την ΕΣΑΛ και τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις που έχουν υπάρξει.
Ο κ. Πλακιωτάκης μιλώντας σε δημοσιογράφους -24ώρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του- σημείωσε πως υπάρχει συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης που πρέπει να τηρηθεί, προσθέτοντας πως δεν πρόκειται από την πλευρά της κυβέρνησης να προκύψουν κωλυσιεργίες.
Αντίθετα, αυτό που τον ενδιαφέρει -όπως είπε- είναι να προχωρήσουν γρήγορα οι επενδύσεις, πάντοτε όμως στο πλαίσιο της νομιμότητας και των θεσμών.
Ο νέος υπουργός, μιλώντας ευρύτερα για την ανάγκη εκσυγχρονισμού των λιμενικών υποδομών και του μοντέλου υπο-παραχωρήσεων για τα περιφερειακά λιμάνια, σημείωσε πως είχε εκφράσει τις επιφυλάξεις του για την χρησιμότητά του συγκεκριμένου μοντέλου, λέγοντας πως μπορεί να μην συμφέρει σε όλες τις περιπτώσεις.
Είπε μάλιστα πως το κάθε λιμάνι θα αξιοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο, αφού προηγηθεί συγκεκριμένη μελέτη.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Πλακιωτάκης στις πρωτοβουλίες για την ενθάρρυνση των νέων Ελλήνων να προσεγγίσουν το ναυτιλιακό επάγγελμα και στην ποντοπόρο ναυτιλία, κάτι που θα ενισχύσει την απασχόληση και παράλληλα θα βοηθήσει τα ασφαλιστικά ταμεία.
«Πρέπει να σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων. Το στοίχημα είναι να διατηρηθεί η ελληνική ναυτοσύνη. Με ενδιαφέρει η ενίσχυση και διατήρηση της ελληνικής ναυτοσύνης που κινδυνεύει. Δεν χωράνε ούτε προσωπικές ούτε πολιτικές ούτε κομματικές στρατηγικές. Μέσα σε κλίμα συνεννόησης να βρεθεί λύση. Υπάρχει εθνικό συμφέρον. Θέλουμε Έλληνες αξιωματικούς και κατώτερα πληρώματα;» σημείωσε, προσθέτοντας πως θέλει μια συνολική συμφωνία με όλους τους φορείς.
Αναφορικά με τις πληροφορίες περί μετακίνησης του Λιμενικού Σώματος σε άλλο υπουργείο, ξεκαθάρισε πως αυτές δεν ισχύουν, αντίθετα, όπως είπε δρομολογείται η ενίσχυσή του, μέσα από την αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
Ο κ. Πλακιωτάκης, περιγράφοντας το όραμά του και τον τρόπο που σκοπεύει να κινηθεί ως επικεφαλής του υπουργείου Ναυτιλίας, σημείωσε πως θέλει να φανεί χρήσιμος και αποτελεσματικός από την πρώτη μέρα, ενώ τόνισε ότι σκοπεύει να εμπλουτίσει τον μπλε φάκελο που παρέλαβε από τον πρωθυπουργό τις προηγούμενες μέρες με τις προτεραιότητες του υπουργείου.
Περαιτέρω, ανέφερε πως τις επόμενες μέρες πρόκειται να οριστούν οι αντικαταστάτες των γενικών γραμματέων που υπέβαλαν την παραίτησή τους τις προηγούμενες μέρες, ενώ σημείωσε πως την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να συναντηθεί με τους φορείς του κλάδου.
Για την κακοκαιρία και τον αγνοούμενο αλιέα, σημείωσε πως η κινητοποίηση από το Λιμενικό ήταν άμεση, ο ίδιος μάλιστα βρέθηκε στο θάλαμο επιχειρήσεων, το βράδυ της κακοκαιρίας, ενώ τόνισε πως και σήμερα ελικόπτερο Super Puma από τον Βόλο επιτηρεί τον χώρο, για τον εντοπισμό του.
Σχολιάζοντας το φλέγον ζήτημα των περιβαλλοντικών περιορισμών που έθεσε ο ΙΜΟ, άφησε αιχμές για την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, λέγοντας πως δεν έκανε απολύτως τίποτα και είπε ότι σκοπεύει να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες, αφού πρώτα ακούσει τους αρμόδιους φορείς.
Τέλος, για την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση είπε ότι φιλοδοξεί να φέρει το καθεστώς που ισχύει σε άλλες γειτονικές χώρες, ώστε να σταματήσει η μετανάστευση φοιτητών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike