ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην τελευταία απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan του ΟΛΠ σκοπεύει να ευθυγραμμιστεί η Cosco, σε αντίθεση με τις εκτιμήσεις που κυκλοφορούσαν το τελευταίο διάστημα στην αγορά μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία ξεκίνησε ήδη την προετοιμασία για την κατάρτιση του τελικού σχεδίου, με τις σχετικές ομάδες να εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η εκπόνηση της Συνολικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την έγκριση του master plan και την υλοποίηση των επενδύσεων που περιγράφονται σε αυτό.
Η διαδικασία εκπόνησης της συγκεκριμένης μελέτης, όπως αναφέρουν κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση του ΟΛΠ είναι αρκετά επίπονη και θα απαιτήσει χρόνο, αφού πέρα από την εταιρεία εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος -όπως λένε- που η υποβολή του master plan δεν πρόκειται να γίνει άμεσα, αλλά θα καθυστερήσει. «Αυτή τη στιγμή», σημειώνουν, «δεν μπορούμε να δώσουμε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα».
Από το τελικό master plan που θα καταθέσουν οι Κινέζοι λέγεται πως θα απουσιάζει η δημιουργία του εμπορικού κέντρο στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας. Μια επένδυση που απορρίφθηκε κατ’ επανάληψη από την ΕΣΑΛ και αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή «κόκκινο πανί» για τους επαγγελματικούς φορείς του Πειραιά. Στη θέση του, σύμφωνα με πληροφορίες θα προταθεί η δημιουργία μικρότερων εμπορικών χώρων, μεταξύ των οποίων καταστήματα duty free και κάποια σημεία καφεστίασης για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας.
Ανάλογες προσαρμογές εκτιμάται πως θα γίνουν και στην άλλη επένδυση που απορρίφθηκε, η οποία αφορούσε δημιουργία ναυπηγείου για mega yacht, με κύκλους του ΟΛΠ να επιμένουν πως «πάμε βάση της τελευταίας απόφασης της ΕΣΑΛ». Τώρα σε τι βαθμό θα τηρηθεί αυτό, μέχρι τέλους είναι κάτι που μένει να φανεί.
Σε κάθε περίπτωση είναι ξεκάθαρο πως οι Κινέζοι της Cosco έκαναν ένα βήμα πίσω, και άνοιξαν τον δρόμο προς ένα βελούδινο συμβιβασμό, παρ’ ότι από την πρώτη στιγμή υποστήριζαν πως οι επενδύσεις που περιγράφονται στο master plan είναι ενιαίες και αδιαίρετες. Βέβαια, η ΕΣΑΛ στην τελευταία συνεδρίασή της ενέκρινες τις περισσότερες επενδύσεις που ζητούσε η κινέζικη εταιρεία, παρ’ ότι αρχικά τις είχε απορρίψει, όπως η δημιουργία και των 4 πολυτελών ξενοδοχείων και η κατασκευή του logistic center, αν και μικρότερο σε μέγεθος.
Οι Κινέζοι συνδέουν την έγκριση του master plan με την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αλλά και την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων τους στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Υπενθυμίζεται το master plan προβλέπει επενδύσεις που ξεπερνάνε τα 600 εκατ. ευρώ, και χωρίζεται σε δυο μέρη: στις υποχρεωτικές επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιήσει ο Οργανισμός βάση της σύμβασης παραχώρησης του 2016 και τις προαιρετικές, τις οποίες ανέλαβε να υλοποιήσει οικειοθελώς η εταιρεία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike