Ένα πρόγραμμα ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχει στα σκαριά η ναυτιλιακή Evergreen Marine, προκειμένου να δημιουργήσει τη νέα γενιά πλοίων της, και αυτή είναι μία εξέλιξη που έχει κινήσει το ενδιαφέρον Ελλήνων εφοπλιστών.

Η Evergreen Marine έχει ζητήσει από πλοιοκτήτες και ναυπηγεία να της υποβάλουν προσφορές για χρονοναυλώσεις έως και εννέα νεότευκτων boxships χωρητικότητας περίπου 23.000 teu το καθένα, με δυνατότητα για δύο ακόμα πλοία, καθώς τα ναυπηγεία Imabari της Ιαπωνίας, στα οποία συνήθως απευθύνεται η εταιρεία, δεν μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες της σε νεότευκτα πλοία.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, προσφορές έχουν υποβάλει ή πρόκειται να υποβάλουν η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου και μία ακόμα ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, καθώς και οι Zodiac Maritime, Seaspan και τρεις ιαπωνικές εταιρείες.

Οι ίδιες πηγές, σύμφωνα με το TradeWinds, ανέφεραν πως τα κινεζικά ναυπηγεία που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την κατασκευή των πλοίων κοστολογούν τα πλοία γύρω στα 150 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα ιαπωνικά κοντά στα 160 εκατ. δολάρια.

Η Evergreen, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, χρειάζεται τα πλοία προκειμένου να έχει επαρκές τονάζ για να είναι ανταγωνιστική στις μεταφορές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συμφωνίες με ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη κλείσει ενεργειακοί κολοσσοί όπως η Shell με την TMS Cardiff του Χρήστου Οικονόμου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες και η BP έκλεισε συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης με πλοίο μεταφοράς LNG της Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη.