Υπερήφανος για την έναρξη παραγωγής μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, σημειώνοντας πως αποτέλεσε βασική προτεραιότητα της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.

Ο κ. Δανιηλίδης στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης υπογράμμισε πως πρόκειται για μια σημαντική κίνηση, η οποία θα ωφελήσει πολλαπλώς τις ελληνικές επιχειρήσεις και την ελληνική οικονομία που «διψάει» για νέες επενδύσεις στον παραγωγικό τομέα ενώ τόνισε πως θα δημιουργήσει 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες) και 2 εκατ. ευρώ προστιθέμενης αξίας.

«Πρόκειται για ένα project που είναι παράδειγμα πως η ελληνική παραγωγή μπορεί να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «υπηρετούμε πιστά τη στρατηγική μας για εγχώρια παραγωγή των προϊόντων μας».

Μάλιστα, είπε ότι τα τελευταία εννέα χρόνια μέσα στην κρίση, η Αθηναϊκή που στις 12 Ιουνίου συμπλήρωσε 56 χρόνια από την ίδρυσή της, επένδυσε στην Ελλάδα πάνω από 150 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο όπου ο τζίρος και τα κέρδη βρέθηκαν υπό μεγάλη πίεση ενώ διατήρησε άθικτα τα εργασιακά δικαιώματα.

Ο διοικητικός ηγέτης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέφερε πως η εταιρεία πέτυχε να ολοκληρώσει την σχετική επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ σε χρόνο ρεκόρ, -μετά την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου τον Αύγουστο του 2018 – και πρόσθεσε πως πρώτος στόχος είναι η παραγωγή 3 εκατομμυρίων λίτρων μηλίτη το 2019.

Παρ’ ότι δεν είναι αρκετά διαδεδομένος, η διοικητική ομάδα της Αθηναϊκής πιστεύει στις προοπτικές του μηλίτη στην ελληνική αγορά καθώς θεωρεί πως είναι μια κατηγορία που θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια. Υπολογίζεται πως σήμερα η εγχώρια κατανάλωση μηλίτη κινείται σε 40.000 εκατόλιτρα, με την αξία της να ανέρχεται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ με 8 εκατ. ευρώ.

Βλέψεις υπάρχουν και για τις διεθνείς αγορές. Μάλιστα, ήδη γίνονται σχετικές συζητήσεις για την έναρξη εξαγωγή στην κυπριακή αγορά, η οποία θα αποτελέσει όπως όλα δείχνουν την πρώτη χώρα που θα κατευθυνθεί το προϊόν. Η εξωστρέφεια, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη είναι απαραίτητη για τις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, και όχι μόνο, εάν θέλουν να αναπτυχθούν αφού «η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά»

Να σημειωθεί πως από το εργοστάσιο της Πάτρας, το οποίο με σχεδόν 35 χρόνια λειτουργίας και 260 εργαζόμενους αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας και το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπίρας στα Βαλκάνια. παράγονται σήμερα ο Μηλοκλέφτης και το Strongbow σε δυο γεύσεις, από 100% ελληνικές πρώτες ύλες. Συνολικά κάθε χρόνο παράγονται εκεί 150 προϊοντικοί κωδικοί και 1.400.000 εκατόλιτρα μπίρας, εκ των οποίων περίπου τα 90.000 εξάγονται.

Νέες επενδύσεις

Οι επενδύσεις δεν σταματάνε στον μηλίτη. Αντίθετα, αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες επενδύσεις που θα προετοιμάσουν την εταιρεία για την επόμενη μέρα και θα την καταστήσουν έτοιμη να εκμεταλλευθεί τις προκλήσεις των καιρών. «Νικητής θα είναι αυτοί που θα διαβάσουν τις αλλαγές και θα προσαρμοστούν σε αυτές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δανηιλίδης και έσπευσε να προσθέσει πως μέσα από ένα συγκροτημένο πλάνο, η εταιρεία επιδιώκει να κατοχυρώσει μια ισχυρή παρουσία στο χάρτη σημείων παραγωγής της μητρικής Heineken.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 43 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία, για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την ενίσχυση των logistics, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων αλλά και στην «πράσινη ενέργεια».

Κληθείς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για την «πράσινη ενέργεια», ο επικεφαλής της Αθηναϊκής περιορίστηκε να πει πως αυτή τη στιγμή εξετάζονται διάφορα σενάρια, όπως ποια μορφή ΑΠΕ είναι η πλέον κατάλληλη (πχ. η γεωθερμία, το βιοαέριο, τα φωτοβολταϊκά πάνελ), τονίζοντας παράλληλα πως είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, μεταξύ των οποίων και ο ΔΕΔΗΕ, για τον τρόπο που θα μπορούσε η εταιρεία να τροφοδοτήσει το ηλεκτρικό δίκτυο με ενέργεια που θα παράγει στις εγκαταστάσεις της στην Πάτρα.

«Δουλεύουμε σοβαρά προς αυτή τη κατεύθυνση, γιατί έχουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τον μητρικό όμιλο, ωστόσο δεν εξαρτάται μόνο από εμάς» ανέφερε χαρακτηριστικά. Η παραπάνω πρωτοβουλία, όπως είπε ο κ. Δανιηλίδης εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό της Heineken, ο οποίος στοχεύει το 70% της ενέργειας που καταναλώνουν τα εργοστάσια του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο να προέρχεται από ΑΠΕ.

Αισιοδοξία για το β’ εξάμηνο

Αναφορικά με την πορεία της αγοράς μπίρας ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι μέχρι στιγμής κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα από ότι περίμενε ο κλάδος σημειώνοντας πως βασική αιτία για αυτή τη δυσμενή εξέλιξη είναι οι άστατες καιρικές συνθήκες στο πρώτο πεντάμηνο του έτους. «Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιες κλιματολογικές συνθήκες» σημείωσε και εκτίμησε ότι η κάμψη στην κατανάλωση μπίρας ξεπερνά το 5%. Ωστόσο, δήλωσε αισιόδοξος για την ανάκαμψη της κατανάλωσης το δεύτερο εξάμηνο, καθώς «πέρυσι ο Ιούλιος Αύγουστος δεν ήταν καλοί μήνες».

Σχολιάζοντας την στρατηγική της εταιρείας στο θέμα των προσφορών τόνισε πως γίνεται προσπάθεια να γίνουν πιο στοχευμένες και να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. Και αυτό όπως είπε γιατί τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε «βομβαρδισμός από προσφορές που πολλές δεν ανταποκρίνονταν στα ζητούμενα της αγοράς». Ειδική αναφορά έγινε στην μπίρα ΜΑΜΟΣ, η οποία αυξάνει σταθερά την απήχησή της σε όλη την Ελλάδα.