ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H Dynagas του Γιώργου Προκοπίου βρίσκεται τελικά πίσω από μία παραγγελία νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, η οποία αποκαλύφθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, πρόκειται για δύο πλοία μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 180,000cbm, τα οποία θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2022. Η τιμή τους θα κυμανθεί στα 194,3 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η συμφωνία προβλέπει και οψιόν για την κατασκευή δύο ακόμα ίδιων πλοίων.
Όπως ανακοίνωσαν τα ναυπηγεία, τα πλοία θα κατασκευαστούν με το σύστημα συγκράτησης φορτίου Mark III Flex Plus, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων που θα επιτρέψουν στους ιδιοκτήτες τους να περιορίσουν κατά 1 εκατομμύριο δολάρια τα έξοδα καυσίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Dynagas δεν έχει παραγγείλει συμβατικό πλοίο LNG από το 2012, ενώ είναι η πρώτη της παραγγελία πλοίων LNG μετά το μεγάλο deal της εταιρείας για τη μακροχρόνια απασχόληση πλοίων της σε project της ρωσικής Yamal. Επίσης, η Dynagas έχει παραγγείλει τα δύο πρώτα της FSRUs (πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης) από τα κινεζικά ναυπηγεία Hudong-Zhonghua Shipbuilding, που αναμένεται να παραλάβει το 2021, χωρίς να έχει αποκαλύψει πώς σχεδιάζει να τα αξιοποιήσει.
Σημειωτέον ότι η Dynagas ήταν μεταξύ των πρώτων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που μπήκαν στην αγορά του LNG, παραγγέλνοντας τα πρώτα τέτοιου τύπου πλοία της το 2007 από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Ακολούθησαν και άλλες παραγγελίες στα ίδια ναυπηγεία το 2008 και το 2011, με τον στόλο της εταιρείας να φτάνει στα δέκα πλοία LNG, που έγιναν 15 όταν παρέλαβε πέντε ακόμα πλοία από τα ναυπηγεία DSME, που απασχολούνται στο project της Yamal.
Η Dynagas έχει εξάλλου εξελιχθεί σε σπεσιαλίστα των παγοθραυστικών πλοίων LNG, εστιάζοντας στην περιοχή της Αρκτικής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα δεχθούμε ΑΟΖ Τουρκίας με Συρία που να παραγνωρίζει την Κύπρο
- Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
- Προμήνυμα ευρύτερα κακών μαντάτων και όχι περιστασιακή η πτώση των χρηματιστηρίων
- Ποια πλοία βγαίνουν σε πλειστηριασμό