ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μία σημαντική επένδυση στην επέκταση του στόλου του φέρεται να πραγματοποίησε ο Έλληνας εφοπλιστής Νίκος Βαφειάς την περασμένη εβδομάδα, αγοράζοντας συνολικά τρία πλοία έναντι ποσού άνω των 60 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς των μεταχειρισμένων πλοίων, ο Νίκος Βαφειάς είναι ο αγοραστής του capesize Maritime Power (χωρητικότητας 176.000 dwt, κατασκευής 2005), και όχι η Brave Maritime του Παντελή Βέτσικα, όπως είχε ακουστεί αρχικά. Η τιμή πώλησης του πλοίου έχει προσδιοριστεί στα 12,5 εκατομμύρια δολάρια.
Η κίνηση αυτή, εφόσον επιβεβαιωθεί, έρχεται σε μία περίοδο όπου οι τιμές των capesizes αρχίζουν να κινούνται ξανά ανοδικά, μήνες μετά την τραγωδία με το φράγμα της Vale στην Βραζιλία, που προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στην αγορά. Το Maritime Power θα γίνει, εξάλλου, το τρίτο capesize του Νίκου Βαφειά, που έχει επίσης στην κατοχή του και ορισμένα μικρά πλοία ξηρού φορτίου.
Ο Έλληνας εφοπλιστής πιστεύεται επίσης ότι την περασμένη εβδομάδα έκανε δύο κινήσεις στην αγορά των πλοίων LPG, καθώς συνδέεται με την απόκτηση του πλοίου Viking Power (χωρητικότητας 38.400 cbm, κατασκευής 2007) σε τιμή 20-21 εκατομμυρίων δολαρίων, και με την απόκτηση ενός νεότευκτου πλοίου LPG χωρητικότητας 11.000 cbm που κατασκευάζεται σε ιαπωνικά ναυπηγεία με ημερομηνία παράδοσης μέσα στο 2021, σύμφωνα με το TradeWinds.
Ο Νίκος Βαφειάς είναι γνωστός περισσότερο για τις επενδύσεις του στην αγορά του ξηρού φορτίου, όπου ξεκίνησε να δραστηριοποιείται τη δεκαετία του 1970. Στα τέλη της περασμένης δεκαετίας παρέδωσε τα ηνία της Brave Maritime στον γιο του, Χάρη, και αποσύρθηκε από τη ναυτιλία για πέντε χρόνια, προτού επανέλθει το 2013 με το νέο του όχημα, Eco Dry Ventures, που αρχικά δραστηριοποιήθηκε στην αγορά των handysizes. Όταν όμως το 2016 οι τιμές βυθίστηκαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, έκανε μία πολύ κερδοφόρα κίνηση στην αγορά των capesizes, αγοράζοντας και πουλώντας δύο πλοία μέσα σε λίγους μήνες, με κέρδος της τάξεως του 40%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα δεχθούμε ΑΟΖ Τουρκίας με Συρία που να παραγνωρίζει την Κύπρο
- Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
- Προμήνυμα ευρύτερα κακών μαντάτων και όχι περιστασιακή η πτώση των χρηματιστηρίων
- Ποια πλοία βγαίνουν σε πλειστηριασμό