Στα ιαπωνικά ναυπηγεία Japan Marine United θα κατασκευαστεί το πρώτο νεότευκτο πλοίο της ναυτιλιακής Samos Steamship (συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση) από το 2015.

Η ελληνική ναυτιλιακή, σύμφωνα με πηγές από τον κλάδο των ναυπηγείων, παρήγγειλε από τα ιαπωνικά ναυπηγεία ένα τάνκερ suezmax χωρητικότητας 159.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης μέσα στο 2021, έναντι περίπου 62,5 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ παραμένει ασαφές το αν υπάρχουν οψιόν και για άλλο ή άλλα πλοία.

Το τελευταίο πλοίο που είχε παραγγείλει η Samos Steamship, το 2015, ήταν το panamax Ormos (χωρητικότητας 82.000 dwt), που παρέλαβε τον Ιανουάριο του 2019. Και εκείνο το πλοίο κατασκευάστηκε σε ιαπωνικά ναυπηγεία (Sanoyas Shipbuilding), κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, αφού και τα 29 πλοία του στόλου της (13 ξηρού φορτίου και 16 τάνκερ) είναι ιαπωνικής κατασκευής.

Πηγή από το χώρο των ναυπηγείων που μίλησε στο TradeWinds επεσήμανε πως η εταιρεία δεν είχε οικονομικό κίνητρο για να στραφεί προς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, καθώς οι τιμές εκεί κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τα ιαπωνικά ναυπηγεία.

Αξιοσημείωτο είναι ότι από τα 29 πλοία της Samos Steamship, μόνο το ένα είναι suezmax, και άρα το νεότευκτο πλοίο θα είναι το δεύτερο της εταιρείας.

Σημειωτέον ότι τα ναυπηγεία Japan Marine United έχουν αναλάβει την κατασκευή ενός ακόμα ελληνικού πλοίου: ενός suezmax χωρητικότητας 159.000 dwt για λογαριασμό της Nereus Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, το οποίο πρόκειται να παραδοθεί τον ερχόμενο Ιούλιο.