Πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων των τελευταίων πέντε ετών είναι οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Clarksons, σύμφωνα με τα οποία πάνω από 7.000 πλοία έχουν αλλάξει χέρια από τις αρχές του 2014.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, οι Έλληνες εφοπλιστές έρχονται πρώτοι στον κόσμο σε αγορές, αλλά και σε πωλήσεις πλοίων κατά την πενταετία αυτή. Την πρώτη πεντάδα στις αγορές συμπληρώνουν η Κίνα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία και η Νότια Κορέα, ενώ την πρώτη πεντάδα στις πωλήσεις η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Κίνα και η Ιταλία.

Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι εφοπλιστές από μόλις 8 χώρες εκπροσωπούν ποσοστό 83% του τονάζ που έχει αλλάξει χέρια την τελευταία πενταετία, και μόλις το 17% των πωλήσεων περιλαμβάνει άλλες χώρες πλην αυτών των οκτώ (Ελλάδα, Κίνα, ΗΠΑ, Νορβηγία, Νότια Κορέα, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία).

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Clarksons, Alex Springer, «δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι Έλληνες αγοραστές εκπροσωπούν τους μεγαλύτερους όγκους, με τις αγορές τους από Ιάπωνες και Έλληνες πωλητές να αντιπροσωπεύουν αντίστοιχα το 7% και το 6% του τονάζ που έχει πωληθεί».

«Αν και το τοπίο της ιδιοκτησίας στη ναυτιλία παραμένει σύνθετο, δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη που η αγορά των μεταχειρισμένων ρίχνει το βάρος της σε συγκεκριμένες τοποθεσίες», επισημαίνει ο Springer.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Γ. Οικονόμου: Η Dryships εξαγόρασε πλοίο από τον βασικό της μέτοχο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Επενδύσεις ύψους 1,1 δισ. δολαρίων στην αγορά LNG από δύο Έλληνες εφοπλιστές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Κούστας: Ολοκληρώθηκε το παζλ της αναδιάρθρωσης χρέους της Danaos