ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η εκστρατεία ξεκίνησε από τον Γάλλο εφοπλιστή Philippe Louis-Dreyfus, και στηρίζεται από συνολικά 113 ναυτιλιακές εταιρείες, που με επιστολή τους στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό στηρίζουν την θέσπιση ανώτατων ορίων μέσης ετήσιας ταχύτητας για τα containerships, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν ευπαθή αγαθά ταχύτερα όταν χρειάζεται, και ορίων απόλυτης μέγιστης ταχύτητας για τα υπόλοιπα είδη πλοίων. Προτείνουν μάλιστα τα όρια αυτά να τεθούν σε ισχύ το συντομότερο δυνατό.
«Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι πιθανόν η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας», αναφέρουν μεταξύ άλλων οι υπογράφοντες, επισημαίνοντας πως η μείωση της ταχύτητας των πλοίων μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 οδήγησε σε θεαματική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. «Αυτό αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα που θα είχε στον πραγματικό κόσμο μία πιθανή ενδεδειγμένη οριοθέτηση της ταχύτητας για την επίτευξη των στόχων μείωσης» των εκπομπών άνθρακα, σημειώνουν στην επιστολή, την οποία επικαλείται το TradeWinds.
Οι υπογράφοντες υπογραμμίζουν ακόμα την ανάγκη «η ναυτιλία να κάνει τη συνεισφορά που της αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Μεταξύ των υπογραφόντων βρίσκουμε τα ονόματα πολλών γνωστών ελληνικών εταιρειών. Ειδικότερα, υπογράφουν ο Όμιλος Τσάκου (συμφερόντων του Νίκου Τσάκου), ο Βίκτωρας Ρέστης, η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, η AM Nomikos, η Almi Tankers του Κώστα Φωστηρόπουλου, η Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου, η Chartworld του Λου Κολλάκη, η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου, η Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη, καθώς και εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά, της οικογένειας Αλαφούζου, του Γιάννη Δράγνη και των αδελφών Λασκαρίδη.
Όσον αφορά στις ξένες εταιρείες που συμμετέχουν στην εκστρατεία, αίσθηση προκαλεί η απουσία του εφοπλιστή John Fredriksen, καθώς δεν υπάρχουν εταιρείες του μεταξύ των υπογραφόντων.