ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Στην πώληση ενός εκ των παλαιότερων δεξαμενόπλοιων της, τύπου suezmax, προχώρησε η Maran Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πούλησε το χωρητικότητας 159,700-dwt Maran Capella (κατασκευής 1998). Το τίμημα σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές ανήλθε στα 11,5 εκατ. δολάρια.
Παρά το γεγονός ότι κάποιοι ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι το τάνκερ θα οδηγηθεί προς διάλυση, το premium στην τιμή πώλησης του δείχνει ότι το πιο πιθανό είναι να πουλήθηκε για αποθήκευση.
Σύμφωνα με την εταιρεία αποτιμήσεων VesselsValue, η αξία του Maran Capella κυμαίνεται στα 10,2 εκατ. δολάρια, αν πουληθεί για scrap.
Η ναυτιλιακή έχει στο στόλο της πάνω από 50 VLCC και suezmaxes, καθώς και δύο aframaxes.
Οι νέες παραγγελίες
Σημειώνεται ότι η Maran Tankers έχει στο βιβλίο παραγγελιών της τέσσερα πλοία suezmax, τα οποία θα αρχίσει να παραλαμβάνει το 2020.
Η πρώτη κίνηση έγινε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η Maran Tankers, εξαγόρασε δύο τάνκερ suezmax που βρίσκονταν υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, χωρητικότητας 150,000 dwt έκαστο. Τα πλοία είχε παραγγείλει αρχικά η νορβηγική ναυτιλιακή Faerder Tankers και το κόστος τους εκτιμάται στα 62 εκατ. δολάρια έκαστο.
H ναυτιλιακή διατηρούσε το δικαίωμα για την παραγγελία δύο ακόμη αντίστοιχων πλοίων. Σε αυτό το πλαίσιο, το Φεβρουάριο η Maran Tankers άσκησε την πρώτη option και παρήγγειλε το τρίτο suezmax, ενώ η συμφωνία ολοκληρώθηκε με την τελευταία παραγγελία που έγινε στα μέσα Μαρτίου 2019.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι νέοι κανονισμοί του IMO που θα ισχύσουν το 2020 θα ωθήσουν τα διυλιστήρια να αυξήσουν τις διαδρομές για μεταφορά αργού πετρελαίου και ως εκ τούτου, θα υπάρξει αυξανόμενη ζήτηση αποθήκευσης, ιδίως από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και μετά στην Ασία.
Η εταιρεία Nathalin, στην Ταϊλάνδη, συνδέεται ήδη με την αγορά τριών πλοίων VLCC, τα οποία εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιήσει για αποθήκευση. Από την άλλη, οι αγορές suezmax είναι πιο σπάνιες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αttica Group: Όλα τα «μυστικά» για το εταιρικό ομόλογο και τα 100-175 εκατ. ευρώ που ζητάει από την αγορά
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πάνω από μισό δισ. έχουν ξοδέψει φέτος για αγορές πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αρ. Πίττας: Η περίεργη δικαστική περιπέτεια της Euroseas