ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συγκεκριμένα, από τις αρχές του έτους οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ξοδέψει συνολικά 571,5 εκατ. δολάρια για την εξαγορά 47 πλοίων.
Στις προτιμήσεις τους την πρώτη θέση έχουν τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 22 συνολικά, ενώ ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια (17).
Περιορισμένη είναι η κινητικότητα στα containerships, καθώς, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία έχουν εξαγοραστεί έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων.
Σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα, στα 582,49 εκατ. δολάρια, ανέρχεται η αξία των 40 πλοίων που έχουν πουλήσει οι Έλληνες εφοπλιστές από τον Ιανουάριο του 2019 μέχρι και σήμερα. Τα περισσότερα να αφορούν στον κλάδο των τάνκερ, συνολικά 20, ενώ από τον κλάδο του ξηρού φορτίου έχουν πουληθεί 18 πλοία.
Συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές διέθεσαν 291 εκατ. δολάρια για αγορές bulker και αντίστοιχα πούλησαν φορτηγά πλοία αξίας 184,2 εκατ. δολαρίων. Από την άλλη πλευρά, αγόρασαν δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 233,8 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά που πούλησαν είχαν αξία 383,2 εκατ. δολαρίων.
Για την αγορά των έξι containerships ξόδεψαν 42,5 εκατ. δολάρια, ενώ το ένα containership που πουλήθηκε είχε αξία 13 εκατ. δολάρια.