ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έμφαση στη βιωσιμότητα δίνει ο ξενοδοχειακός όμιλος Μεταξά, τοποθετώντας την στην κορυφή των προτεραιοτήτων του στο πλαίσιο της στρατηγικής δημιουργίας αξίας για το μέλλον.
«Πάνω από όλα είμαστε οι αξίες μας, οι αξίες που υπηρετούμε, που δημιουργούμε για την κοινωνία, για το περιβάλλον, την οικονομία, για τους εργαζομένους και τους πελάτες μας. Ακρογωνιαίος λίθος της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας είναι η απόλυτη πεποίθησή μας ότι η διατήρηση βιώσιμων προορισμών αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για τη μακροχρόνια τουριστική ανάπτυξη». Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος του ομίλου Μεταξά, Ανδρέας Μεταξάς, κατά την παρουσίαση της πρώτης έκθεσης βιωσιμότητας, που πραγματοποιήθηκε στην Σαντορίνη, το νησί όπου ο όμιλος ήδη διαθέτει ένα ξενοδοχείο το Santo Maris στην Οία και από το 2020 θα λειτουργεί ακόμη ένα ξενοδοχείο στη Βλυχάδα.
Ο όμιλος Μεταξά διαθέτει τρία ξενοδοχεία – τα Creta Maris Beach Resort, TUI Magic Life Candia Maris και Santo Maris Luxury Suites & Spa – και έχει ανακοινώσει σε Κρήτη και Σαντορίνη επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ σε νέες μονάδες τα επόμενα 10 χρόνια.
Ωστόσο ως τη σημαντικότερη επένδυσή του θεωρεί την επένδυση σε έναν τρόπο λειτουργίας που ανταποκρίνεται σε μια ανερχόμενη τάση, τη βιωσιμότητα, δηλαδή τη λειτουργία με σεβασμό στο περιβάλλον, τους υδάτινους πόρους, την τοπική κοινωνία και την οικονομία. Η λειτουργία με αυτόν τον τρόπο συχνά συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος ωστόσο όλο και περισσότεροι επισκέπτες πολυτελών resort, όπως αποδεικνύουν οι παγκόσμιες έρευνες τουριστικών τάσεων είναι διατεθειμένοι να προτιμήσουν ένα πολυτελές ξενοδοχείο, αν αυτό δίνει έμφαση σε θέματα βιωσιμότητας.
Και σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός στην τουριστική βιομηχανία αυξάνεται, και ταυτόχρονα η ευαισθητοποίηση για την κοινωνία και το περιβάλλον έρχεται σε πρώτο πλάνο, η έμφαση στη βιωσιμότητα, γίνεται ταυτόσημη με την ποιότητα και εμπεριέχεται στην έννοια της πολυτέλειας. Οι συνειδητοποιημένοι τουρίστες, σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου, είναι σήμερα το 30% των τουριστών. Όταν όμως γίνεται σήμερα η κατασκευή ενός ξενοδοχείο, το οποίο θα λειτουργεί για τα επόμενα 50 χρόνια τουλάχιστον, πρέπει να ανταποκρίνεται σε ένα τρόπο λειτουργίας που θα εξασφαλίζει την μελλοντική του πορεία όχι μόνο τη σημερινή.
Κύκλος εργασιών 37,3 εκατ. ευρώ το 2018
Και στον όμιλο Μεταξά η βιωσιμότητα είναι στο DNA του, αφού η σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες, η προτίμηση στα τοπικά προϊόντα και η ορθολογική διαχείριση των πόρων χαρακτηρίζει τη λειτουργία όλων των ξενοδοχείων του. Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής αποτυπώνεται στα αυξανόμενα μεγέθη του.
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 37,3 εκατ. ευρώ το 2018 από 33,2 εκατ. το 2016, έχοντας υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία 7 χρόνια αφού ήταν 15,6 εκατ. ευρώ το 2011.
«Επιλέξαμε η έκθεση βιωσιμότητα του ομίλου να είναι το πρώτο βήμα για την ενίσχυση της ταυτότητας του ομίλου, γιατί η βιωσιμότητα είναι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας σε κάθε έκφανσή της επενδυτική και επιχειρηματική. Ενσωματώνεται οριζόντια σε όλη τη δραστηριότητά μας σε όλα τα ξενοδοχεία μας από την ορθολογική χρήση του νερού μέχρι την κάλυψη ανθρωπιστικών αναγκών στις τοπικές κοινωνίες στη Σαντορίνη και την Κρήτη όπου δραστηριοποιούνται τα ξενοδοχεία μας. Διοίκηση και στελέχη, συνεργάτες και προμηθευτές, γινόμαστε κρίκοι σε μια αλυσίδα βιωσιμότητας και ευθύνης απέναντι στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και θέλουμε και οι επισκέπτες μας να είναι μέρος αυτής της προσπάθειας. Η βελτίωση του αποτυπώματος του Μεταξά group στην κοινωνία και το περιβάλλον είναι ένα στοίχημα διαρκείας», τόνισε ο κ. Μεταξάς.
Οι άξονες της βιωσιμότητας
Ο Απολογισμός Βιωσιμότητας 2018 του Metaxa Hospitality Group ενοποιεί για πρώτη φορά σε επίπεδο Ομίλου τις δράσεις Βιωσιμοτητας που κάνει και στα τρία ξενοδοχεία, Creta Maris Beach Resort, TUI Magic Life Candia Maris και Santo Maris Luxury Suites & Spa. Με άξονες την εξοικονόμηση ενέργειας, τη διαχείριση υδάτινων πόρων, την πολιτική εφοδιασμού και προμηθειών από τις τοπικές κοινωνίες, τη διαχείριση αποβλήτων και την διατήρηση της βιοποικιλότητας ο όμιλος χτίζει μια ταυτότητα και δημιουργεί το τουριστικό προϊόν του μέλλοντος.
Η πολιτική εφοδιασμού και προμηθειών του Metaxa Hospitality Group βασίζεται στην εμπιστοσύνη στην ποιότητα των ελληνικών προϊόντων. Εφοδιάζεται με πρώτες ύλες και προϊόντα καταρχάς από την Ελλάδα, επιτυγχάνοντας αφενός να προσφέρει την ευκαιρία στους επισκέπτες, να γευτούν τα τοπικά προϊόντα των περιοχών που επισκέπτονται, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την τοπική οικονομία.
Συγκεκριμένα, το 2018 προμηθεύτηκε περίπου το 70% (69,46) των πρώτων υλών και προϊόντων από την ελληνική αγορά., συνεισφέροντας συνολικά 2.240.678,71 ευρώ στην εθνική και τοπική οικονομία.
Το 2018 ο Όμιλος συνεργάστηκε με 113 τοπικούς παραγωγούς τροφίμων, ενδυναμώνοντας την οικονομία της Κρήτης και της Σαντορίνης, και προβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα της ελληνικής γης και την ελληνική γαστρονομία
Πολιτική Διαχείρισης Υπολοίπων Τροφών
Καθώς τα ξενοδοχεία του Ομίλου λειτουργούν σε εποχιακή βάση, οι ποσότητες πρώτων υλών που προμηθεύονται είναι συγκεκριμένες ώστε να μη δημιουργείται περίσσευμα και να μην πετιούνται ποτέ πρώτες ύλες. Με το τέλος της τουριστικής περιόδου, όλες οι κλειστές συσκευασίες που ενδεχομένως περισσέψουν, διατίθενται για δωρεά σε υπηρεσίες συλλογής τροφίμων για ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Μαγειρεμένα τρόφιμα που δεν έχουν έλαια, διαχωρίζονται και δίδονται σε καθημερινή βάση για την δημιουργία οργανικού λιπάσματος (κομποστοποίηση)
Η βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων, με έμφαση στην εξοικονόμηση του νερού, συνιστά υψηλή προτεραιότητα στη στρατηγική βιωσιμότητας του Ομίλου. Δεδομένης της σημαντικότητας του νερού, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες στη νησιωτική χώρα, ο Όμιλος επενδύει σταθερά σε συστήματα και τεχνολογικές λύσεις που συνδυαστικά στοχεύουν στην αυτάρκεια των ξενοδοχειακών μονάδων μας.
Βιώσιμη Διαχείριση Απορριμμάτων και Αποβλήτων
Η ανακύκλωση βρίσκεται στην «καρδιά» της στρατηγικής Βιωσιμότητας του Ομίλου. Όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά, συλλέγονται και αποστέλλονται για ανακύκλωση. Παρατίθενται τα αποτελέσματα της ανακύκλωσης για το έτος 2018. Με σεβασμό προς το περιβάλλον και την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική παράδοση του κάθε τόπου, ακολουθεί βέλτιστες πρακτικές όπως:
- Φύτευση των υπαίθριων χώρων των ξενοδοχείων με ενδημικά είδη.
- Συνεχής προσπάθεια αύξησης της ποικιλίας των ειδών και του αριθμού των φυτών.
- Βιολογική διαχείριση των κήπων των ξενοδοχείων με προσπάθειες διατήρησης και αύξησης των ωφέλιμων εντόμων και των μικροοργανισμών που ενδημούν στο τοπικό οικοσύστημα, με εξαπολύσεις ωφέλιμων εντόμων και μικροοργανισμών.
- Συνεχείς εκπαιδεύσεις της «πράσινης ομάδας» κάθε ξενοδοχείου, οι οποίες αφορούν σε βιώσιμες πρακτικές διαχείρισης γαιών και της υγείας του εδάφους.
Η αποδοτική χρήση της ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωσή συμβατικών πηγών ενέργειας και αυξάνοντας τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αποτελεί μια συνεχή προσπάθεια. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Όμιλος έχει προχωρήσει στις εξής ενέργειες:
- Εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών για τη θέρμανση του νερού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η ετήσια εξοικονόμηση, σε περίοδο λειτουργίας 6 μηνών, ανέρχεται σε 3.319.000 kWh/περίοδο, που αντιστοιχεί περίπου σε 318.000 lt υγραερίου.
- Εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από τα συστήματα κλιματισμού και εξαερισμού των κοινόχρηστων χώρων με στόχο την θέρμανση ή την ψύξη αντίστοιχα του νερού κοινής χρήσης.
- Αντικατάσταση του ηλεκτρικού ρεύματος από υγρό προπάνιο (γκάζι) σε όλες τις κουζίνες και τα κύρια πλυντήρια.
- Αντικατάσταση λαμπτήρων πυρακτώσεως και οικονομίας με λαμπτήρες LED.
- Εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αυτοματισμού Building Energy Management System (BEMS), που ελέγχει όλες τις πλέον σημαντικές παραμέτρους λειτουργίας με στόχο τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τον καλύτερο έλεγχο ιδιαίτερα των ενεργειακών καταναλώσεων.
- Χρήση υγραερίου LPG αντί της ηλεκτρικής ενέργειας στην κουζίνα μας. Χρήση υγραερίου LPG για τη λειτουργία του καυστήρα μόνο ως βοηθητικής πηγής ενέργειας.
- Εγκατάσταση συστήματος ελέγχου του κεντρικού φωτισμού στους κοινόχρηστους χώρους και σε όλες τις εγκαταστάσεις που λειτουργούν αυτόματα, όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη.
- Βελτιστοποίηση του σχεδίου κατανομής δωματίων, ώστε να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι κλιματικές μεταβολές και οι ανάγκες κατανάλωσης ενέργειας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανδρέας Μεταξάς (Maris Hotels): Το «μαρτύριο του Σίσυφου» για όποιον θέλει να επενδύσει
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θ. Δούζης (Ergon House): Πώς ανοίξαμε στη Μητροπόλεως το πρώτο foodie hotel στον κόσμο