ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
O Βακάκης, η Opera, το αεροπλάνο της JUMBO και το Besame Mucho, ο άφρων Stefanos και η Attica, o «13-0», ο δικηγόρος και ο Αποστολάκης, ο λόρδος με την Bentley και ο Συριζαίος Μανουσάκης και ποιος επιχειρηματίας έγινε τραγουδιστής
Huawei: Ανακάμπτει καθώς Apple και Alibaba χάνουν έδαφος – Ισχυρή τριμηνιαία αύξηση κερδών
Aliexpress: Στο στόχαστρο της Κομισιόν για παράνομο περιεχόμενο
Οι μάσκες προσώπου μπορούν να ενυδατώσουν, να καταπραΰνουν και να δροσίσουν το δέρμα σε λίγα λεπτά. Επίσης, μπορούν να δημιουργήσουν περιουσίες δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά θα χρειαστεί λίγο περισσότερο χρόνο. Δύο χρόνια χρειάστηκαν στην περίπτωση του Kim Jung-woong.
Καθώς η φροντίδα της επιδερμίδας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την διατήρηση της ομορφιάς και ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές είναι αποφασισμένοι να διαθέσουν χρήματα για να εξασφαλίσουν το καλύτερο αποτέλεσμα, μερικοί Κορεάτες αναπτύχθηκαν στο συγκεκριμένο τομέα και δημιούργησαν σημαντική περιουσία.
Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις, μεγάλες τράπεζες και εταιρείες έσπευσαν να επενδύσουν σε μικρότερες, αξιόλογες επιχειρήσεις του κλάδου ομορφιάς.
Τον Οκτώβριο του 2018, η Goldman Sachs Group Inc. απέκτησε ποσοστό 5% στην εταιρεία του Kim, GP Club Co. Ltd. σε μία συμφωνία αξίας 67 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την οποία η κορεάτικη επιχείρηση δημιουργίας κραγιόν, κρεμών και προϊόντων ομορφιάς αποτιμάται στα 1,3 δισ. δολάρια. Ο Kim, 44 ετών και η οικογένεια του κατέχουν το υπόλοιπο 95% της GP Club.
Το 2017, η Unilever, ξόδεψε 2,27 δισ. ευρώ (2,6 δισ. δολάρια) για να αποκτήσει το μεγαλύτερο μέρος της εταιρείας παραγωγής προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας Carver Korea Co, αγοράζοντας τα μερίδια που είχαν σε αυτής η Goldman, η Bain Capital και ο ιδρυτής της Lee Sang-rok. O Lee, 45 ετών, έχει περιουσία αξίας 900 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index.
Tον περασμένο Οκτώβριο, η Credit Suisse Group εξαγόρασε περίπου το 3% της L&P Cosmetic Co., της εταιρείας που κατασκευάζει τις μάσκες ομορφιάς Mediheal, έναντι περίπου 40 δισ. γουόν (35,6 εκατ. δολαρίων).
Η Νότια Κορέα, η οποία έχει το 1/4 του μεγέθους της Ιαπωνίας, ήταν ο 6ος μεγαλύτερος εξαγωγέας καλλυντικών στον κόσμο το 2017, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προώθησης των Επενδύσεων στην Κορέα. Η χώρα κατέγραψε εξαγωγές ύψους 4,6 δισ. δολαρίων για τους πρώτους εννέα μήνες του 2018, αύξηση 31% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, λόγω της ζήτησης που υπήρξε από την Κίνα.
Οι εμπορικές εντάσεις
Ο Kim ξεκίνησε την καριέρα του στη βιομηχανία καλλυντικών ομορφιάς πουλώντας προϊόντα σε χονδρέμπορους στην Κίνα και το 2016 ίδρυσε την δική του εταιρεία JM Solution. Ξεκίνησε δυναμικά από την αρχή, κερδίζοντας δημοτικότητα στη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba, Taobao.
Στη συνέχεια, οι γεωπολιτικές εντάσεις έπληξαν την αγορά ομορφιάς της Κορέας.
Το 2017, τα προβλήματα στις σχέσεις Νοτίου και Βορείου Κορέας οδήγησαν στο μποϊκοτάζ των προϊόντων των δύο χωρών. Ωστόσο, καθώς η GP Club ήταν μία νέα και μικρότερη εταιρεία δεν επλήγη όπως οι μεγάλες ανταγωνίστριες εταιρείες που ήταν γνωστές στο ευρύ κοινό.
Έτσι, διεύρυνε τα κανάλια πωλήσεων της σε μία περίοδο που οι άλλες εταιρείες επιβράδυναν τις κινήσεις τους.
Παράλληλα, η εταιρεία λάνσαρε στην αγορά ένα νέο προϊόν, τη μάσκα Honey Luminous Royal Propolis, και επεκτάθηκε στα κορεάτικα καταστήματα αφορολόγητων ειδών. Η GP Club είχε χαμηλότερες τιμές και προσέλκυσε το ενδιαφέρον των “βοηθών αγορών” (personal shoppers)- των ανθρώπων που αγοράζουν προϊόντα για λογαριασμό πελατών στην ηπειρωτική Κίνα, όπου η πρόσβαση σε ξένα προϊόντα είναι περιορισμένη και οι τιμές πολύ υψηλές.
Έτσι, σε αντίθεση με την πτώση που κατέγραψαν οι άλλες εταιρείες του κλάδου ομορφιάς, οι πωλήσεις της GP Club συνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας στις 9,5 εκατομμύρια μάσκες προσώπου το Δεκέμβριο 2017 και στις 100 εκατομμύρια, ποσό ρεκόρ, τον Αύγουστο 2018.
Τα έσοδα της εταιρεία εκτινάχθηκαν στα 300 δισ. γουόν το πρώτο εξάμηνο του 2018 έναντι 50 δισ. γουόν που ήταν στο σύνολο του 2017!
Αυτή η εξέλιξη προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Goldman.
Στη Νότιο Κορέα, οι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες είναι λίγοι. Από τη λίστα με τους 500 πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως, μόνο δύο από τους επτά Κορεάτες δισεκατομμυριούχους είναι αυτοδημιούργητοι. Οι οικογενειακοί κολοσσοί επιχειρήσεων της χώρας έχουν επεκταθεί σε διάφορους βιομηχανικούς κλάδους, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για νεοεισερχόμενους ανταγωνιστές. Η βιομηχανία ομορφιάς αποτέλεσε την εξαίρεση.
Στο Διεθνές Αεροδρόμιο Incheon, τα πρώτα πράγματα που τραβούν την προσοχή των ταξιδιωτών μετά την είσοδό τους στη χώρα είναι οι μεγάλες οθόνες τηλεόρασης που δείχνουν διαφημίσεις προϊόντων αυτών των λιγότερο γνωστών εταιρειών καλλυντικών, αντί της Samsung ή άλλων σημαντικών brands.
“Οι μεγάλες εταιρείες έχουν περισσότερα χρήματα και καλύτερη υποδομή, αλλά η επιχείρηση καλλυντικών απαιτεί κάτι παραπάνω”, δήλωσε ο Lee Jin-wook, ιδρυτής της Have & Be Co., της οποίας η πιο δημοφιλής μάρκα, η Dr Jart +, πουλά κρέμες και μάσκες προσώπου ηλεκτρονικά και σε εμπόρους λιανικής πώλησης, όπως η Sephora. Το 2015, η Estée Lauder Cos., απέκτησε μερίδιο στην Have & Be για ένα άγνωστο ποσό.
“Είναι ένας χώρος εξειδικευμένος” είπε ο Lee.