Αύξηση της κινητικότητας παρουσίασε η ναυλαγορά σε πολλές κατηγορίες των containerships την εβδομάδα 25 Φεβρουαρίου–1 Μαρτίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο αριθμός των απαιτήσεων αυξήθηκε συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, επιβεβαιώνοντας έτσι εν μέρει και τις προσδοκίες των πλοιοκτητών που ήλπιζαν ότι η αγορά θα βελτιωθεί μετά το πέρας των αργιών της Κινέζικής  Πρωτοχρονιάς.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, τα επίπεδα της ζήτησης στην Ασία σε πλοία χωρητικότητας 5500-6000 TEU αυξήθηκαν με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να καταφέρουν να σπάσουν το φράγμα των $10Κ ημερησίως. Η τελευταία ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως, ενώ σύμφωνα με την εικόνα που παρουσίασε η αγορά σε σχέση με την προσφορά και την ζήτηση οι ναύλοι προβλέπεται να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο.

Παράλληλα, ανοδικές τάσεις παρουσίασε και η αγορά των μεγαλύτερων χωρητικότητας πλοίων 8000/8500 TEU με τις διαπραγματεύσεις να κινούνται στα επίπεδα των $21-22Κ ημερησίως. Επίσης, αύξηση της κινητικότητας παρουσίασε και η κατηγορία των Panamaxes στην Ασία με αποτέλεσμα και η διαθέσιμη χωρητικότητα να αρχίσει να μειώνεται κάτι που, σύμφωνα με τους αναλυτές, αναμένεται να συνεχιστεί.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Από την άλλη, η κατηγορία των 3500 TEU στην περιοχή της Ασίας σημειώσε διακυμάνσεις ενώ η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη, με τους ναύλους να κυμαίνονται περίπου στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Επίσης, η διαθέσιμη spot χωρητικότητα δεν μειώθηκε ενώ αντίθετα στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν διαφορετική καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη του διαθέσιμου τονάζ.

Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η ζήτηση ειδικά στην αγορά της Ασίας αυξήθηκε σημαντικά αν και όχι τόσο έτσι ώστε οι ναύλοι να ενισχυθούν αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν σε υψηλά επίπεδα.

Παρόλα αυτά, εφόσον η ζήτηση παραμείνει στα τρέχοντα επίπεδα, οι αναλυτές πιστεύουν ότι τις επόμενες εβδομάδες το διαθέσιμο spot τονάζ θα μειωθεί οπότε και οι ναύλοι θα κινηθούν ανοδικά. Από την άλλη, η αγορά του Ατλαντικού έδειχνε πιο ισορροπημένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνα της Ασίας.

Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αφού ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν ακόμη υψηλός. Παρόλα αυτά, πληροφορίες ανέφεραν ότι μικρή κινητικότητα παρατηρήθηκε σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2300-2600 TEU, τα οποία και κάλυψαν κυρίως απαιτήσεις χρονικής διάρκειας 3-6 μηνών.

Παράλληλα, στην κατηγορία των 1700 TEU, η αγορά της Ασίας κινήθηκε υποτονικά καθώς η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη αν και σε σχέση με τα τέλη του 2018 μέχρι και την περίοδο της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς φαίνεται να σταθεροποιήθηκε. Επίσης, προς το παρόν οι ναύλοι δεν προβλέπεται να ενισχυθούν καθώς ένας αριθμός πλοίων ακόμη δεν έχει ναυλωθεί.

Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU, παρά την παρουσία μερικών νέων απαιτήσεων στην αγορά οι ναύλοι στην Ασία δεν ενισχύθηκαν. Ως εκ τούτου σε πλοία τύπου CV 1100 γενικά κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως, ενώ σε πλοία οικονομικής κατανάλωσης κινήθηκαν σε υψηλότερα δηλαδή κοντά στα $8Κ ημερησίως. Τέλος, στα feeders των 700 TEU, οι τάσεις της αγοράς ήταν ανοδικές με τις διαπραγματεύσεις πλέον να κινούνται περίπου στα επίπεδα των $5Κ ημερησίως.

Το νεότευκτο containership CMA CGM Antoine De Saint Exupery

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ηχηρή παρέμβαση Γ. Προκοπίου – Π. Λασκαρίδη: «Η Κίνα είναι η λύση και όχι πρόβλημα για τους Έλληνες εφοπλιστές»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Κραυγή αγωνίας από τον εφοπλιστή Θ. Μαρτίνο: «Μειώστε τους φόρους για να μη φύγουμε»

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Αγγελικούσης: Στην πώληση παλαιών πλοίων της προχωρά η Maran Dry