Στην παραγγελία ενός πλοίου μεταφοράς LNG, προχώρησε η ναυτιλιακή Capital Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Β. Μαρινάκη, ασκώντας μία από τις option που έχει από την προηγούμενη συμφωνία της με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.

Πρόκειται για ένα πλοίο χωρητικότητας 174,000-cbm, εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης XDF για την έγχυση του αερίου και σύστημα συγκράτησης φορτίου Mark III Flex, και εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην εταιρεία το 2021.

Με το νέο πλοίο ο στόλος της Capital Gas θα περιλαμβάνει πέντε νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, μιλώντας σε γεύμα εργασίας της Fearnley Securities στο Λονδίνο είχε επισημάνει ότι η Capital Gas, έχει έναν αριθμό option, τα οποία θα μπορούσε να ασκήσει τώρα που υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο και αναμένεται αυξημένη ζήτηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.

O κ. Μαρινάκης εισήλθε στην αγορά του LNG τον Ιούλιο 2018, όταν η εταιρεία του Capital Gas έκλεισε συμφωνία με την Hyundai Heavy Industries (HHI) για την κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων πλοίων, αξίας 744 εκατ. δολ.

Η παράδοση του αναμένεται να ξεκινήσει στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 και να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2021.

Σημειώνεται ότι το ενδιαφέρον των μεγάλων πετρελαϊκών ομίλων για ναυλώσεις πλοίων μεταφοράς LNG υψηλών προδιαγραφών είναι αυξημένο.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η Shell ναύλωσε τέσσερα πλοία της TMS Cardiff Gas, του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου και δύο της ρωσικής Sovcomflot (SCF Group).

Οι τιμές των νεότευκτων LNG

Στο μεταξύ, ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι τα μεγάλα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας προσανατολίζονται στην αύξηση των τιμών των νεότευκτων πλοίων που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, όπως είναι τα πολύ μεγάλα containerships, τα VLCC και τα LNG.

Οι τιμές στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κατά τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τις νέες παραγγελίες, διαμορφώνοντας στα 185 εκατ. δολάρια ή και λιγότερο.

Αυτή την εβδομάδα η Fearnleys τοποθετεί την τιμή τους στα 188 εκατ. δολάρια, ενώ ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι τα ναυπηγεία θα επιδιώξουν να την αυξήσουν μέχρι τα 190 εκατ. δολάρια.

Αρκετοί πλοιοκτήτες σπεύδουν να κλείσουν συμβόλαια προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλότερες τιμές που ισχύουν από τα option που έχουν στη διάθεση τους, καθώς αν επιλέξουν να μην τα ασκήσουν θα χάσουν το δικαίωμα τους στις προνομιακές τιμές.

(Στο κέντρο) Jerry Kalogiratos, διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της Capital Product Partners Μαρινάκης
(Στο κέντρο) Jerry Kalogiratos, διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της Capital Product Partners

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   A. Φράγκου: Στα ταμεία της Navios Holdings 6,8 εκατ. δολάρια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Ελληνική ναυτιλιακή «σαρώνει» τα φορτηγά πλοία supramax

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Το μεγάλο στοίχημα του Νικόλα Πατέρα στα feeder containerships