ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η καλύτερη άμυνα σε περίοδο κρίσης είναι τα μετρητά, λένε οι έμπειροι του επιχειρείν. Και δεν έχουν άδικο. Αυτό, άλλωστε, έκαναν – μεταξύ άλλων – και Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ενισχύουν διαρκώς τη θέση τους στο παγκόσμιο στερέωμα του κλάδου. Παππάς, Κωνσταντακόπουλος, Μαρινάκης, Προκοπίου, Κομνηνός και Κούστας πρωταγωνιστούν (και) τη φετινή χρονιά, αφού έκαναν κινήσεις ματ, είτε αξιοποιώντας τη ρευστότητά τους, είτε/και κλείνοντας πολύ καλά deal με μεγάλα επενδυτικά σπίτια.
Τα στοιχεία αποδεικνύουν του λόγου το αληθές :
Η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου αυξήθηκε φέτος – μέχρι τον Οκτώβριο -κατά 8,1% σε σχέση με πέρυσι, με παράλληλη μείωση του μέσου όρου ηλικίας, κάτω από τα 13 έτη (12,73 από 13,25 το 2014).
Παππάς : Το deal με την Oaktree
Κομβικό ρόλο στην ενίσχυση του μεγάθους και της θέσης της Star Bulk Carriers έπαιξε η συμφωνία, που έκλεισε ο Πέτρος Παππάς, με την αμερικανική Oaktree, καθιστώντας την εταιρεία του μεγαθήριο στον εφοπλισμό, αφού πλέον διαχειρίζεται περισσότερα από 100 πλοία.
Κωνσταντακόπουλος : Το joint venture με τη York
Τη βοήθεια της York ζήτησε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος και δε βγήκε χαμένος. Δημιούργησαν ένα joint venture, το οποίο επενδύει διαρκώς σε containerships, καταγράφοντας ήδη διόλου ευκαταφρόνητες υπεραξίες.
Μαρινάκης : Με όπλο την αξιοπιστία
Πριν από λίγους μήνες, ο επικεφαλής της Capital, Ευάγγελος Μαρινάκης, σήκωσε από τις διεθνείς αγορές πάνω από 130 εκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτήσει τις επιχειρήσεις του. Το ισχυρό brand name του ομίλου βοήθησε ώστε ανάδοχοι στην προσπάθεια να μπουν οίκοι, όπως οι UBS Investment Bank, BofA Merrill Lynch, Wells Fargo Securities, Raymond James, Barclays, Jefferies, Stifel, Evercore ISI, Credit Agricole CIB, ING και SEB.
Η Capital Product Partners L.P. ελέγχει στόλο τριάντα ένα ποντοπόρων, εκ των οποίων τα 23 είναι δεξαμενόπλοια, τα επτά είναι μεγάλα (Post Panamax) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα μεγάλο (Capesize) φορτηγό.
Η τριπλέτα, που επενδύει στα μεταχειρισμένα
Τη σημαντική ρευστότητα, που διαθέτουν στα ταμεία τους, εκμεταλλεύονται τρεις – επίσης ισχυροί – παίκτες της αγοράς, επενδύοντας διαρκώς στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Με τα μετρητά στη… βαλίτσα (όπως θα έλεγαν οι παλαιότεροι), επιτυγχάνουν πολύ καλές τιμές εξαγοράς και βρίσκουν διαμάντια σε ευκαιρία, σαρώνοντας την αγορά. Πρόκειται για τους Αντώνη Κομνηνό, Γιάννη Κούστα και Γιώργο Προκοπίου.
Κοινό χαρακτηριστικό όλων είναι ότι τοποθετούνται – με τον ένα ή τον άλλο τρόπο – στην αγορά, προσδοκώντας ότι οι επόμενες χρονιές θα είναι χρονιές ανάπτυξης και βελτίωσης της κατάστασης στις ναυλαγορές. Ο χρόνος θα δείξει αν θα είναι σύμμαχός τους ή όχι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες