ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην έγκριση των υποχρεωτικών, αλλά και στην απόρριψη μέρους των προαιρετικών επενδύσεων που περιλαμβάνει το master plan του ΟΛΠ φέρεται να προχώρησε χθες η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αρνήθηκε να ανάψει το «πράσινο φως» σε μια σειρά από επενδύσεις που αποτέλεσαν «κόκκινο πανί» για τους φορείς του Πειραιά, με κορυφαία την ανέγερση εμπορικού κέντρου (mall) στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας και τη δημιουργία logistic center, το οποίο θα λειτουργούσε ανταγωνιστικά στο Θριάσιο.
Κάτι τέτοιο όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό καθώς θα σήμαινε και τον οικονομικό μαρασμό του εμπορικού κόσμου της περιοχής. Μια ανησυχία που δεν συμμερίζονται οι άνθρωποι της Cosco, οι οποίοι μάλιστα –όπως αποκάλυψε το mononews.gr– κατέθεσαν συγκεκριμένη πρόταση για να μετριάσουν τις αντιδράσεις για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου (η πρόταση αφορούσε στην παραχώρηση χώρων στο mall σε επιχειρήσεις της περιοχής έναντι ανταγωνιστικού μισθώματος).
Σε κάθε περίπτωση, η ΕΣΑΛ υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη φέρεται, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, να κατέληξε σε μια μάλλον αναμενόμενη απόφαση, η οποία καθησυχάζει τις ανησυχίες των εμπόρων και ταυτόχρονα ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση κομβικών επενδύσεων για την αναβάθμιση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει δεσμευθεί βάση της σύμβασης παραχώρησης να υλοποιήσει ο ΟΛΠ μέχρι το 2021 ανέρχονται σε 293,7 εκατ. ευρώ και αφορούν μεταξύ άλλων στη βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών), την κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών και την επέκταση του επιβατικού λιμένα.
Οι προαιρετικές επενδύσεις ανέρχονται σε περίπου 318 εκατ. ευρώ, και πέρα από το εμπορικό κέντρο και το logistics περιλαμβάνουν τη δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων, τη δημιουργία νέας αποθήκης στην περιοχή του ΟΔΔΥ, την κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για MegaYachts καθώς και την κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000τ.μ. έκαστο.
Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές αναφέρουν πως η απόφαση θα ανακοινωθεί αύριο το πρωί ενώ μόλις καθαρογραφεί θα τεθεί υπόψη της διοίκησης του ΟΛΠ. Το ενδιαφέρον –εφ’ όσον ευσταθούν οι πληροφορίες- στρέφεται στην αντίδραση των βασικών μετόχων του ΟΛΠ, της κινέζικης Cosco.
Η τελευταία επιφυλάσσεται έως ότου ενημερωθεί για την απόφαση, ωστόσο δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να προσφύγει στη Διαιτησία, προκειμένου να προστατέψει τα συμφέροντά της. Πηγές προσκείμενες στον βασικό μέτοχο του ΟΛΠ, την κινέζικη Cosco επισημαίνουν πως εξετάζουν το ενδεχόμενο να προσφύγουν στη Διαιτησία και για την ταχύτερη μεταβίβαση του 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ πριν από το 2021. Ένα ποσοστό που έχουν προπληρώσει από το 2016, όταν και εξαγόρασαν το 51% του Οργανισμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Φτάνει η ώρα της απόφασης για την τύχη του master plan του ΟΛΠ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ώρα μηδέν» για το master plan του ΟΛΠ – Η πρόταση-έκπληξη από Cosco
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΟΛΠ: Στον Πειραιά το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο VIKING JUPITER
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας