ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον Γιώργο Μανέττα
Γνωρίζοντας καλά τα «μυστικά» του ηλεκτρονικού εμπορίου και βλέποντας τη ραγδαία εξάπλωση του e-grocery στην υπόλοιπη Ευρώπη, αποφάσισε να δημιουργήσει μαζί με τους συνεργάτες της ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ που θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες. Τρία χρόνια μετά δηλώνει απόλυτα δικαιωμένη για την απόφασή της και εμφανίζεται αποφασισμένη να αξιοποιήσει τις σύγχρονες τεχνολογίες της ανάλυσης δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης για να κάνει ακόμη πιο γρήγορη και εύκολη την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Ο λόγος για την Ζήνα Μαυροειδή, επικεφαλής του e-fresh.gr, του ταχύτερα αναπτυσσόμενου ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ της χώρας.
Η κ. Μαυροειδή μιλά στο mononews.gr για τα σχέδια και τα επόμενα βήματα του e-fresh.gr, αναλύει το προφίλ του Έλληνα e-shopper και εξηγεί γιατί η εδραίωση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι μονόδρομος και στην ελληνική αγορά.
Πώς εξελίσσεται η ανάπτυξη του e–fresh.gr; Πόσο ικανοποιημένη είστε από τη μέχρι στιγμής πορεία του;
Το 2018 έκλεισε ιδιαίτερα θετικά για την e-fresh.gr, που παρουσίασε ανάπτυξη 93% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το αποτέλεσμα αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως η αγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ στην χώρα μας μεγαλώνει με ένα ρυθμό μόλις 25%-30%. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και είμαστε περήφανοι που έχουμε συνεισφέρει στην εξοικείωση του Έλληνα καταναλωτή με το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων. Αντιλαμβανόμαστε παράλληλα πως η ευθύνη μας για την συνεχή παροχή ποιοτικών υπηρεσιών είναι εξίσου μεγάλη. Ο πήχης είναι πλέον ψηλά.
Ποιοι είναι οι στόχοι και τα σχέδια σας για τη φετινή χρονιά; Τι καινούριο σκοπεύετε να προσφέρετε στους καταναλωτές;
Η e-fresh.gr είναι πάνω από όλα μια εταιρεία τεχνολογίας. Αξιοποιώντας νέες προσεγγίσεις και καινοτομίες, στοχεύει στο να προσφέρει ευκολία στον τελικό καταναλωτή σε ότι αφορά στην εβδομαδιαία ανάγκη προμηθειών supermarket. Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών μας – γύρω από αυτό σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα μας. Τους επόμενους μήνες, θα προσφέρουμε ακόμη πιο προσωποποιημένη επικοινωνία εκμεταλλευόμενοι τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης (AI) ώστε να μην φορτίζουμε τους πελάτες μας με πληροφορία που δεν τους αφορά.
Παράλληλα, η επένδυση στην περαιτέρω ανάπτυξη της ρομποτικής τεχνολογίας που αξιοποιείται στις αποθήκες μας θα βελτιώσει σημαντικά τους χρόνους απόκρισης και την παραγωγικότητά μας.
Πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό από τα υπόλοιπα e–shop αλλά και τις μεγάλες αλυσίδες;
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα έχει και την δική του προσέγγιση. Για εμάς η δυνατότητα παράδοσης μιας παραγγελίας σε λίγες ώρες είναι τεράστιας σημασίας. Η e-fresh.gr προσφέρει την δυνατότητα στον πελάτη να τοποθετήσει ηλεκτρονικά την παραγγελία του στις 3 το μεσημέρι και μέσα σε λίγες ώρες, για παράδειγμα 5-7 το ίδιο απόγευμα, να έχει στην πόρτα του όλα τα επώνυμα προϊόντα που θα ψώνιζε από κάποιο φυσικό κατάστημα. Είμαστε το πιο γρήγορο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ γιατί θεωρούμε ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση και έχουμε επενδύσει σωστά σε αυτό, με την αντίστοιχη «έξυπνη» ανάπτυξη των υποδομών μας.
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα e–shopper; Τι ζητάει και ποιες είναι οι ανάγκες του;
Ο Έλληνας e-shopper έχει περιορισμένο ελεύθερο χρόνο και αναζητά μια λύση που θα προσφέρει ευκολία και θα αποφορτίσει την απαιτητική καθημερινότητά του. Είναι της τελευταίας στιγμής – για αυτό και η άμεση παράδοση είναι κάτι που αποζητά. Δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τα επώνυμα προϊόντα και για υγιεινές, εύκολες λύσεις. Πάνω από όλα όμως είναι ένας ώριμος καταναλωτής που αναζητά έναν εύλογο επαγγελματισμό.
Ο καταναλωτής κινεί τα νήματα, θέτοντας απαιτήσεις που τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να εκλαμβάνουν σαν προδιαγραφές και να τις μεταφράζουν σε μια σειρά από στρατηγικές αποφάσεις και διαδικασίες: όπως, για παράδειγμα, η ποικιλία των προϊόντων, οι τρόποι πληρωμής, η εξυπηρέτηση πριν και μετά την πώληση κ.α.
Τι μέλλον μπορεί να έχουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, σε ένα τόσο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον; Μέχρι που μπορούν να φθάσουν;
Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι ήδη σε πορεία έντονης ανάπτυξης που αναμένεται να εκτοξευτεί τα επόμενα χρόνια. Η ευκολία που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδυασμό με την εξοικείωση της νεότερης γενιάς με την χρήση του διαδικτύου καθιστά την εδραίωση του καναλιού μονόδρομο και στο super market. Οι εταιρείες λοιπόν πρέπει να ετοιμαστούν τώρα για αυτή την αλλαγή αλλάζοντας νοοτροπία και προετοιμάζοντας τις υποδομές τους.
Πείτε μου λίγα λόγια για την e–fresh.gr. Θεωρείτε πως κερδίσατε το στοίχημα;
Η e-fresh.gr ξεκίνησε θέλοντας να προσφέρει μια ολοκληρωμένη, επαγγελματική λύση στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων. Γνωρίζοντας καλά τις απαιτήσεις που έχει το κανάλι του e-commerce αλλά και τη διείσδυση που παρουσιάζει το e-grocery στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης, θεωρήσαμε ότι υπάρχει ένα σημαντικό κενό στην αγορά για μια ποιοτική υπηρεσία όπως εμείς την ονειρευόμασταν. Αποφασίσαμε λοιπόν να στήσουμε ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό super market, εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες που δεν ήταν διαθέσιμες μέχρι πρότινος και να δημιουργήσουμε μια λύση που θα απαλλάξει τον καταναλωτή από το ταξίδι στο φυσικό κατάστημα.
Προσωπικά, έχοντας πια περίπου 3 χρόνια να πάω για ψώνια σε κάποιο supermarket, χωρίς να μου έχει λείψει τίποτα, έχοντας κερδίσει αρκετές ώρες που περνούσα μεταφέροντας σακούλες ή περιμένοντας σε κάποια ουρά όπως και πολλοί άλλοι καταναλωτές, νοιώθω ότι η e-fresh.gr έχει κερδίσει το στοίχημα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κόκκινα δάνεια: Το κόστος πληρώνουν οι συνεπείς δανειολήπτες
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το πρόσωπο έκπληξη που αγόρασε τη βίλα Φυντανίδη στην Τήνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Skroutz: Προσφεύγει νομικά κατά Facebook και Instagram
- Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Η Ευρώπη να διαθέσει περισσότερους ευρωπαϊκούς πόρους για την άμυνα
- Ζιζέλ Πελικό: Ένοχος για όλους τους βιασμούς ο σύζυγός της – Καταδικάστηκε με την ανωτάτη των ποινών
- MIG: Ολοκληρώθηκε η πώληση ακινήτου στην Σερβία έναντι 1,55 εκατ. ευρώ