Η Ikea εξετάζει το λανσάρισμα μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας πωλήσεων που θα προσφέρει έπιπλα όχι μόνο από τη διάσημη αλυσίδα, αλλά και από ανταγωνιστές της, στο πλαίσιο του μεγάλου μετασχηματισμού της.

Ο μεγαλύτερος έμπορος επίπλων στον κόσμο ολοκληρώνει τις λεπτομέρειες σχετικά με την πρώτη δοκιμή πωλήσεων σε ιστότοπο τρίτων, όπως η Alibaba της Κίνας ή η Amazon, σύμφωνα με τον Torbjorn Loof, διευθύνοντα σύμβουλο της Inter Ikea.

Αλλά ο κ. Loof είπε επίσης στους Financial Times ότι πρέπει να υπάρχει κάτι μεταξύ της ιστοσελίδας της Ikea και γενικών ιστοσελίδων όπως η Amazon, που πουλά σχεδόν τα πάντα.

«Ποιες είναι οι ευκαιρίες μεταξύ των κυρίαρχων, μεγάλων, παγκόσμιων πλατφορμών και της ιστοσελίδας της εταιρείας; Νομίζω ότι υπάρχουν αμέτρητες ευκαιρίες. Όπως η Zalando: είναι ένα είδος πλατφόρμας για τη μόδα και τα ρούχα. Νομίζω ότι είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περιοχή για να εξερευνήσουμε», πρόσθεσε.

Η Zalando έχει γίνει ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στην Ευρώπη, πουλώντας ρούχα από πολλές μάρκες, καμία από τις οποίες δεν είναι ιδιοκτήτρια της γερμανικής ιστοσελίδας.

Ο κ. Loof υπογράμμισε ότι η Ikea δε βρίσκεται ακόμη σε συνομιλίες με κανέναν από τους ανταγωνιστές της, αλλά πρόσθεσε ότι επιθυμεί να συμμετάσχει στη δημιουργία οποιασδήποτε πλατφόρμας πωλήσεων που θα καλύπτει ολόκληρο τον κλάδο.

«Θέλεις να ελέγχεις το δικό σου πεπρωμένο, οπότε με αυτήν την έννοια αν έχεις το μέγεθος και την δυνατότητα, αυτό είναι αλήθεια [ότι η Ikea θα ήθελε να την δημιουργήσει]. Νομίζω ότι κατά τα επόμενα πέντε ή δέκα χρόνια, θα δούμε αυτό που αποκαλούμε σήμερα ανάπτυξη πλατφόρμας», δήλωσε ο κ. Loof.

Η Ikea υφίσταται μερικές από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της, καθώς δοκιμάζει concepts από τη μίσθωση επίπλων και την πώληση σε τρίτες ιστοσελίδες, μέχρι το να έχει καταστήματα στα κέντρα πόλεων και να προσφέρει κατ’ οίκον συναρμολόγηση στους πελάτες της.

Έχει τραβήξει την προσοχή στο παρελθόν λέγοντας στους Financial Times ότι σχεδιάζει δοκιμαστικές πωλήσεις σε δικτυακούς τόπους τρίτων. Ο κ. Loof είπε ότι οι συζητήσεις αυτές είχαν διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο, αλλά ότι μία δοκιμή θα ξεκινήσει σύντομα. Ερωτηθείς αν θα είναι στην Amazon, είπε: «Δεν νομίζω ότι είναι η Amazon».

Είπε ότι οι Alibaba και Amazon έχουν διαφορετικά μοντέλα, με το Tmall της πρώτης «ένα κατάστημα μέσα σε κατάστημα, περισσότερο σαν ένα εμπορικό κέντρο». Και πρόσθεσε: «Θέλαμε να δούμε, να δοκιμάσουμε και να μάθουμε – να πούμε: θα μπορούσε αυτό να είναι κάτι για μας; Για ένα συγκεκριμένο τμήμα της συλλογής μας ή για συγκεκριμένους τύπους αγορών;».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Inter Ikea, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του εμπορικού σήματος και της ιδέας πίσω από τον έμπορο επίπλων, δήλωσε ότι αναμένει να ανοίξουν οι δρόμοι προς τις διαδικτυακές πωλήσεις τα επόμενα χρόνια και ότι θα ήθελε να συμμετάσχει σε αυτές η εταιρεία του.

«Πάντα εξερευνούμε. Θα μπορούσατε να πείτε ότι στο πλαίσιο της ψηφιακής αρένας εξερευνούμε τις πλατφόρμες τρίτων, την εμπλοκή της Ikea σε άλλες πλατφόρμες, τις πλατφόρμες στον κλάδο συνολικά, πώς μπορούμε να καταστήσουμε το δικό μας ikea.com πολύ ισχυρότερο και καλύτερο», δήλωσε.

Πρόσθεσε: «Έχει επίσης να κάνει με το πώς συνδέεσαι. Αν πάρεις ως παράδειγμα τα έπιπλα για το σπίτι – πώς συνδέεις τις κοινότητες, πώς συνδέεις τη γνώση, πώς συνδέεις το σπίτι. Δεν είναι μόνο τα έπιπλα, είναι οι πίνακες ζωγραφικής, είναι το κομμάτι do-it-yourself. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί αστερισμοί που μπορούν και θα εξελιχθούν τα επόμενα χρόνια».

[ft_copy]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ο νέος ανταγωνιστής της Tesla είναι ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο των 15.500 δολαρίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  «Έκλεισε» με ερωτηματικά ο διαγωνισμός για το στοίχημα στην Τουρκία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Τι έδειξε το πείραμα της Φινλανδίας με το βασικό εγγυημένο εισόδημα


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.