ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αποφασισμένος να οδηγήσει την ΑΒ Βασιλόπουλος ξανά στην κορυφή του ελληνικού λιανεμπορίου εμφανίστηκε ο Βασίλης Σταύρου, ο οποίος ανέλαβε επικεφαλής της εταιρείας πριν από μερικούς μήνες.
Ο κ. Σταύρου, μιλώντας σε δημοσιογράφους για πρώτη φορά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του υπογράμμισε πως στοχεύει στην ανάκτηση των ηνίων της αγοράς, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «έχουμε μάθει να είμαστε νικητές».
Υπογράμμισε μάλιστα πως έχοντας βγει με θετικό πρόσημο από την κρίση, η ΑΒ θέλει να ξαναγίνει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης σε ποιότητα, ποικιλία, εξυπηρέτηση και καινοτομία . «Θέλουμε να είμαστε εμείς που ουσιαστικά θα οδηγήσουμε την αγορά, όπως την οδηγούμε 80 χρόνια τώρα», ανέφερε με έμφαση.
Η επιστροφή στην κορυφή, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει καταστρώσει ο κ. Σταύρου και η ομάδα του θα έρθει μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες που θα έχουν στόχο:
- Τη δημιουργία μιας αξέχαστης αγοραστικής εμπειρίας: Ο καταναλωτής σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, πρέπει μπαίνοντας σε ένα κατάστημα ΑΒ να νιώθει ξεχωριστός. Πρέπει να αισθάνεται και να βιώνει μια αξέχαστη και αξεπέραστη εμπειρία. Πρέπει, όπως είπε ο ίδιος, η ΑΒ Βασιλόπουλος να ξαναγίνει και του «…και του πουλιού το γάλα». Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζονται διάφορες δράσεις στη διάρκεια του έτους.
- Τη δημιουργία καταστημάτων που θα συνεισφέρουν στην κοινωνία και θα είναι ενεργά μέλη της. Δεν θα είναι απλά ένας χώρος για ψώνια.
- Την ενίσχυση των φρέσκων προϊόντων που πωλούνται από το δίκτυό της. Ο τομέας αυτός θα είναι η αιχμή του δόρατος της εταιρείας για τη νέα χρονιά καθώς εκεί σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, μπορεί και πρέπει η ΑΒ να κάνει τη διαφορά. Ο τομέας των φρέσκων ήταν αυτός που ξεχώρισε την αλυσίδα από τις υπόλοιπες του κλάδου.
- Το λανσάρισμα μιας νέας σειράς έτοιμων γευμάτων: Η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει στο έτοιμο φαγητό, καθώς είναι κάτι που ζητάει ο καταναλωτής, ο οποίος πλέον έχει λιγότερο χρόνο στη διάθεσή του και θέλει την ευκολία του. Πολύ σύντομα αναμένεται να τοποθετηθεί στα ράφια της αλυσίδας μια καινούρια σειρά από καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες.
- Τον εμπλουτισμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί πως είναι τα προϊόντα που μπορούν να την διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό και υπάρχει μεγάλο πεδίο δράσης. Ο κ. Σταύρου αποκάλυψε πως υπάρχει ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης αυτών των προϊόντων, με στόχο να κάνουν τη διαφορά.
- Την αξιοποίηση της τεχνολογίας για πιο προσωποποιημένες προσφορές (personalized offering): Η εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει σε πιο προσωποποιημένες προσφορές με τη χρήση της κάρτας πιστότητας. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα απευθύνεται στις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά και αναμένεται να ξεκινήσει στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
- Την ενδυνάμωση της παρουσίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η εταιρεία έχει προχωρήσει ήδη σε σημαντικές επενδύσεις όσον αφορά στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, πχ. ηλεκτρονικά συστήματα, κέντρα που θα γίνεται η προετοιμασία των παραγγελιών και σχεδιάζει να διορθώσει τις ατέλειες που έχει εντοπίσει, προκειμένου να τελειοποιήσει τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματός της.
Παράλληλα, με τις παραπάνω ενέργειες ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις τιμές, οι οποίες παίζουν κομβικό ρόλο στη σημερινή εποχή. Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, και φέτος αναμένεται να διατεθούν περίπου 200 εκατ. ευρώ για την μείωση των τιμών και σε προσφορές, με στόχο να παραμείνει η αλυσίδα άκρως ανταγωνιστική.
Επιπλέον, παρ’ ότι δεν είναι αυτοσκοπός δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο κάποιων εξαγορών, εάν παρουσιαστεί κάποια καλή ευκαιρία, στο πλαίσιο των αλλαγών που συντελούνται στην αγορά.
Όσον αφορά στην επέκταση του δικτύου, η εταιρεία δρομολογεί άνω των 60 εκατ. ευρώ, προκειμένου την προσθήκη 50 νέων καταστημάτων σε διάφορες περιοχές που υπάρχουν περιθώρια, όπως η Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά καθώς και την ανακαίνιση άλλων 50 από το υφιστάμενο δίκτυο.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί δίκτυο 460 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και διαθέτει περίπου 55.000 κωδικούς προϊόντων από τα ράφια της, εξυπηρετώντας πάνω από 2 εκατομμύρια καταναλωτές.