ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την εκτίμηση ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι ευνοϊκά για τους ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), προτού μια σειρά από νεότευκτα πλοία μπουν στην αγορά, έκανε ο αναλυτής της Evercore, Jonathan Chappell, σε conference call την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου.
Κατά την εκτίμησή του, οι τιμές spot στην αγορά το 2019 και το 2020 θα κυμανθούν μεταξύ 85.000 και 90.000 δολαρίων ημερησίως, δηλαδή σε επίπεδα «απίστευτα κερδοφόρα» για τους ιδιοκτήτες πλοίων LNG. Ωστόσο, το 2021 αναμένεται να υπάρχει υπερπληθώρα πλοίων LNG, καθώς έως τότε αναμένεται να έχουν παραδοθεί περισσότερα από 110 πλοία.
Τον περασμένο Νοέμβριο οι τιμές spot στην αγορά του LNG πλησίασαν στα 200.000 δολάρια ημερησίως, πριν πέσουν στα 150.000 δολάρια τον Δεκέμβριο, ενώ τον Ιανουάριο υποχώρησαν κάτω από τα 100.000 δολάρια. Ωστόσο, το γεγονός ότι υπάρχουν επτά νέα projects για LNG φέτος και άλλα οκτώ το 2020 σημαίνει ότι οι τιμές λογικά θα συνεχίσουν να είναι ευνοϊκές.
Ο Chappell επεσήμανε πως οι τιμές spot για πλοία LNG αποτελούν νέο φαινόμενο στην αγορά, καθώς στο παρελθόν τα πλοία LNG ναυλώνονταν με συμβόλαια 20 έως 25 ετών, όμως τις τελευταίες δύο δεκαετίες η αγορά έχει μετασχηματιστεί, με περισσότερες βραχυοπρόθεσμες συμφωνίες και με την εμφάνιση της αγοράς spot.
Ως κορυφαίες επιλογές από την αγορά του LNG, ο Chappell ξεχώρισε την GasLog του Πήτερ Λιβανού, καθώς και την Golar LNG.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν κυρίαρχη θέση παγκοσμίως στον κλάδο του LNG, με την αξία των πλοίων τους να αυξάνεται στις αρχές του 2019 στα 18,4 δισ. δολάρια, από 13 δισ. δολάρια που ήταν στις αρχές του 2018.