Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG
Την απόφασή της για εγκατάσταση scrubbers σε τρία ακόμα πλοία της ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Dorian LPG του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως εξακολουθεί να παρακολουθεί την πιθανότητα χρησιμοποίησης του LPG ως καυσίμου, εφόσον το κόστος μειωθεί.
«Θα θέλαμε να σκεφτόμαστε ότι το LPG θα είναι ανταγωνιστικό, ώστε να αποσπάσουμε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς για να εισέλθουμε σε περισσότερες αγορές», δήλωσε ο Γιάννης Χατζηπατέρας στο conference call μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου της εταιρείας, και πρόσθεσε: «Για την ώρα, από όσα γνωρίζουμε, δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε την υλοποίηση της επένδυσης».
Όπως εξήγησε, το κόστος της μετατροπής για τη χρήση του LPG ως καυσίμου είναι ως και τρεις φορές υψηλότερο από την εγκατάσταση ενός scrubber, ενώ το spread του καυσίμου υπολογίζεται στα 200 δολάρια ανά τόνο περίπου. Η εταιρεία εκτιμά πως θα ανακτήσει την επένδυσή της στα scrubbers εντός δύο ετών.
Πάντως, ο Γιάννης Χατζηπατέρας σημείωσε πως υπάρχει η πιθανότητα να πέσει η τιμή της μετατροπής για τη χρήση του LPG ως καυσίμου, όταν αυτή γίνει ευρύτερη, ενδεχομένως και μέσα στο 2020. Ανέφερε ακόμα ότι η Dorian LPG εγκατέστησε για πρώτη φορά scrubbers σε πλοία της το 2015, σε τιμή διπλάσια από αυτές που ισχύουν σήμερα.
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η Dorian LPG παρουσίασε ζημίες ύψους 6,2 εκατομμυρίων δολαρίων στο δ’ τρίμηνο 2018, που σε προσαρμοσμένη βάση ανέρχεται σε κέρδη ύψους 500.000 δολαρίων. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στο 1 σεντ του δολαρίου, ξεπερνώντας ελαφρώς τις προσδοκίες των αναλυτών.