ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ειδοποίηση που έλαβε η Diana Containerships από το χρηματιστήριο του Nasdaq, από τις 26 Νοεμβρίου 2018 μέχρι και τις 9 Ιανουαρίου 2019, δηλαδή για 30 συνεχόμενες συνεδριάσεις, η τιμή κλεισίματος της μετοχής της ήταν κάτω από το ελάχιστο όριο του ενός δολαρίου, που προβλέπει ο κανονισμός της αγοράς.
Η περίοδος χάριτος προκειμένου η ναυτιλιακή να προβεί στα απαιτούμενα μέτρα για να αυξηθεί η τιμή της μετοχής, διαρκεί 180 ημέρες, μέχρι τις 9 Ιουλίου 2019.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες, η Diana Containerships ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αξίας μέχρι 6 εκατ. δολαρίων. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2019.
H μετοχή της εταιρείας έκλεισε στις 18 Ιανουαρίου 2019, στα 0,91 δολάρια, ενώ έχει καταγράψει υψηλό 52 εβδομάδων στα 3,88 δολάρια και χαμηλό στα 0,56 δολάρια.
Υπενθυμίζεται ότι στην ίδια θέση, κάτω του ενός δολαρίου, είχε βρεθεί ξανά η μετοχή της εταιρείας του κ. Παληού, στις αρχές του 2016 αλλά και στα μέσα του 2017 με αποτέλεσμα να δεχθεί προειδοποίηση και τις δύο φορές. Η διοίκηση της προχώρησε τότε σε reverse split.
Aνάλογη επιστολή έλαβε στις αρχές του Ιανουαρίου 2019 και η ναυτιλιακή, Danaos Corporation, αλλά από το χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης, όπου διαπραγματεύονται οι μετοχές της.
Σύμφωνα με τους κανόνες του NYSE, η ναυτιλιακή έχει στη διάθεση της χρονική περίοδο έξι μηνών από την ημερομηνία παραλαβής της προειδοποίησης, προκειμένου να συμμορφωθεί και να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες ενέργειες για να αυξηθεί η τιμή της μετοχής της.
Στις 18 Ιανουαρίου 2018, η μετοχή της ναυτιλιακής έκλεισε στα 0,91 δολάρια, ενώ έχει καταγράψει χαμηλό 52 εβδομάδων στα 0,56 δολάρια και υψηλό στα 2,50 δολάρια.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018 επέστρεψε στην κερδοφορία, ενώ πέτυχε την αναχρηματοδότηση του χρέους της με αποτέλεσμα η κεφαλαιακή διάρθρωση της να ενισχυθεί λόγω της σημαντικής μείωσης χρεών κατά 551 εκατ. δολάρια.
Η περίπτωση της Nanios Acquisition
Ανάλογο πρόβλημα αντιμετώπισε το 2018 και και μία εκ των εταιρειών του ομίλου Navios, συμφερόντων της πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκου. Τον περασμένο Φεβρουάριο η Navios Maritime Acquisition Corporation έλαβε ειδοποίηση από τις αρμόδιες αρχές του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης (NYSE), καθώς η μετοχή της για τριάντα διαδοχικές συνεδριάσεις διαπραγματεύονταν κάτω από την τιμή του ενός δολαρίου.
Η εισηγμένη εταιρεία προχώρησε το Νοέμβριο του 2018 σε reverse split της μετοχής, σε αναλογία 1 προς 15, με αποτέλεσμα η τιμή της να ενισχυθεί σημαντικά. Παράλληλα, στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της ναυτιλιακής με την έτερη εταιρεία του ομίλου Navios, τη Navios Midstream Partners.
Η μετοχή της Navios Maritime Acquisition έκλεισε την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019, στα 5,48 δολάρια.
Οι εκτιμήσεις της Clarksons Platou
Αισιόδοξοι εμφανίζονται οι αναλυτές της Clarksons Platou Securities για την πορεία των μετοχών του ναυτιλιακού κλάδου το 2019, μετά από τις πιέσεις που δέχθηκαν πέρυσι με φόντο τον εμπορικό πόλεμο του Donald Trump με την Κίνα.
Σε ανάλυση τους υποστηρίζουν ότι η υιοθέτηση των νέων κανόνων του IMO το 2020, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι νέες παραγγελίες βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο δύο δεκαετιών, θα συμβάλουν στην ανάκαμψη των μετοχών το νέο έτος.
Στην παρούσα φάση οι αποτιμήσεις των τίτλων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, άκρως ελκυστικά για τους επενδυτές, με αρκετούς σημαντικούς τίτλους να διαπραγματεύονται μεταξύ 30% και 50% χαμηλότερα από την καθαρή αξία του ενεργητικού τους.
Μάλιστα, εκτιμούν ότι το 2019 θα είναι ευνοϊκό για όλους του κλάδους της ναυτιλίας, καθώς όλοι ξεκινούν το έτος με τις λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με το σύνολο του εμπορικού στόλου.
Στα φορτηγά πλοία οι παραγγελίες διαμορφώνονται στο 10% του ενεργού στόλου, το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 17 ετών. Για τα δεξαμενόπλοια, ανέρχεται στο 11%, που αποτελεί το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων 22 ετών, ενώ στο 12% διαμορφώνεται των containerships και είναι το χαμηλότερο που υπήρξε ποτέ, αναφέρουν οι αναλυτές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Μελισσανίδης: Η απροσδόκητη κίνηση της Aegean Shipping
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μία ακόμη παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνει η περίπτωση της Toisa για τα πλοία OSV
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στα εργοτάξια του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα
- Πλημμύρες: Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
- Ένα όνειρο τρελό, όνειρο απατηλό, η πορεία του Στέφανος στο λαό, τα ψυχολογικά της Θεοδώρας και τα κασκορσέ πουκαμισάκια
- Αλλάζει ξανά το σκηνικό του καιρού με σημαντική πτώση της θερμοκρασίας – Πού θα σημειωθούν καταιγίδες