ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε 28 ανέρχονται τα νέα πλοία που εγγράφηκαν στο ελληνικό νηολόγιο το 2018, αύξηση κατά 23%, σε σχέση με τις υποβληθείσες αιτήσεις το έτος 2017, ενώ το 10μηνο έτους 2018 (από Ιανουάριο μέχρι και τον μήνα Οκτώβριο) το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρας μας ανερχόταν σε 13,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14,19% σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2017.
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας προσθέτοντας ότι στην παρούσα φάση ο συνολικός αριθμός μεγάλων ποντοπόρων πλοίων που βρίσκονται στην ελληνική σημαία ανερχόταν το 2018 σε 594 συνολικής χωρητικότητας 40.283.568 κ.ο.χ. Συνολικά στα 1.862 πλοία χωρητικότητας 42.718.032 κοχ. ανέρχεται η συνολική ελληνόκτητη δύναμη του στόλου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης σε δηλώσεις του έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει, ότι η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί, διαχρονικά, έναν από τους πιο υγιείς και εξωστρεφείς κλάδους της Ελληνικής οικονομίας και ταυτόχρονα βασικό πυλώνα για την μελλοντική οικονομική ανάπτυξη της χώρας και την απασχόληση μετά την περάτωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία συνεισφέρει περί τα 56 δισ. ευρώ στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ ενώ παράλληλα παρέχει 615.000 άμεσες και 516.000 έμμεσες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εκ των οποίων 190.000 στη χώρα μας.
Τα μεγέθη της ναυτιλίας των Ελλήνων για το έτος 2018, καταδεικνύουν τη διατήρηση της ανταγωνιστικής της θέσης και την πρωτοκαθεδρία του Πειραιά ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου, κέντρου συγκέντρωσης ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και σημαντικού αριθμού διαχειριζόμενων πλοίων.
Η ελληνική σημαία χαρακτηρίζεται ως «ποιοτική σημαία», κατατασσόμενη στη Λευκή Λίστα του Paris MOU, με σημαντικά μικρότερο ηλικιακό προφίλ σε σχέση με το μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Συγκροτείται από δυναμικό στόλο παραδοσιακών (κυρίως φορτηγά και δεξαμενόπλοια) αλλά και εξειδικευμένων πλοίων σύγχρονης τεχνολογίας (LNG, LPG) προσφέροντας ειδικά πλεονεκτήματα και ποιοτικά χαρακτηριστικά που την καθιστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστική στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Σημαντικό ρόλο στη διαχείριση και περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του ναυτιλιακού κεφαλαίου, διαδραματίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες του Ν.27/1975, οι οποίες έχουν εγκαταστήσει γραφεία στην Ελλάδα και διαχειρίζονται πλοία ελληνικής ή ξένης σημαίας άνω των 500 κ.ο.χ., καθώς και οι ναυτικές εταιρείες του Ν. 959 / 1979, οι οποίες έχουν στην κυριότητά τους πλοία ελληνικής σημαίας και διαχειρίζονται ελληνικής ή ξένης σημαίας πλοία.
Στο τέλος του 2018, ο συνολικός αριθμός των ενεργών ναυτιλιακών εταιρειών ήταν 1.401 εταιρείες έναντι 1.387 εταιρειών στο τέλος του 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 1%. Από το σύνολο των 1.401 εταιριών, 795 δραστηριοποιήθηκαν στον τομέα της διαχείρισης πλοίων και 606 δραστηριοποιήθηκαν στα λοιπά ναυτιλιακά αντικείμενα (μεσιτεία ναυλώσεων, αγοραπωλησιών, ναυπηγήσεων κλπ).
Όσον αφορά τον αριθμό των διαχειριζόμενων πλοίων από τις εγκατεστημένες ναυτιλιακές εταιρείες την 31-12-2018 ανέρχονταν σε 4.456 πλοία με χωρητικότητα 200,03 εκατ ο.χ. έναντι 4.353 πλοίων με χωρητικότητα 193,42 εκατ. ο.χ. την 31-12-2017. Το 2% των διαχειριστριών εταιρειών διαχειρίζεται περισσότερα από 50 πλοία, ενώ το 8% περισσότερα από 20 πλοία.
Το προσωπικό που απασχολήθηκε το 2017 στις παραπάνω εταιρείες ανήλθε στα 17.061 άτομα εκ των οποίων 15.465 Έλληνες και 1.596 αλλοδαποί. Αντίστοιχα το έτος 2016 είχαν απασχοληθεί 16.467 άτομα, εκ των οποίων 14.901 Έλληνες και 1.566 αλλοδαποί. Από τα συγκεκριμένα στοιχεία προκύπτει ότι κατά το έτος 2017 υπήρξε αύξηση στην απασχόληση περί τους 594 εργαζομένους (κατά 95% Έλληνες) σε σχέση με το έτος 2016 ήτοι ποσοστό 3,6%. Η αύξηση αυτή αποτυπώνει την δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας η οποία συνεχίζει να παρέχει ποιοτικές θέσεις εργασίας υποστηρίζοντας την απασχόληση.
ΑΠΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Οικονόμου: H DryShips περνά στην αντεπίθεση και απαντά στους μετόχους της
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Νέα συμφωνία από την Okeanis Eco Tankers
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Aegean Marine Petroleum: Αυτό είναι το νέο, τελικό σχέδιο αναδιάρθωσης της εταιρείας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;