ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το νεοκλασικό κτίριο που υψώνεται στην οδό Πανεπιστημίου, στην καρδιά της Αθήνας, φιλοξενεί ένα νέο κατάστημα που αποτελεί ένα ταξίδι εξερεύνησης σε γεύσεις και αισθήσεις. Το επιβλητικό “Μέγαρο Κούπα” σχεδίασε ο Ερνέστος Τσίλλερ τον 19ο αιώνα για τον βιομήχανο Α. Κούπα και αποτέλεσε ένα από τα πολυτελέστερα κτίρια της εποχής. Φουρούσια με φτερωτούς λέοντες, παραστάδες στα παράθυρα και γιρλάντες είναι μερικά από τα στοιχεία που φανερώνουν τον εκλεκτικιστικό χαρακτήρα του και τις επιρροές από την Αναγέννηση, ένα αρχιτεκτονικό στυλ που χαρακτήρισε αρκετά κτίρια της Αθήνας του 19ου αιώνα. Λαμβάνοντας υπόψη την ιστορία και την αρχιτεκτονική σημασία του κτιρίου, στόχος του αρχιτεκτονικού γραφείου που ανέλαβε το σχεδιασμό του καταστήματος υπήρξε η δημιουργία ενός χώρου που θα αντανακλά την αισθητική του παρελθόντος μέσα από μια αισθητική σύγχρονης κομψότητας.
Η διαμόρφωση της κάτοψης ακολουθεί έναν καθαρό σχεδιασμό, με τον κυρίως χώρο της έκθεσης και πώλησης να βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, ενώ στο βάθος τοποθετούνται το γραφείο και ο χώρος του εργαστηρίου. Με την είσοδο στο κατάστημα, το γοητευτικό σκηνικό που θυμίζει άλλη εποχή, ξυπνά μια νοσταλγική διάθεση. Ο χώρος συνολικά αποπνέει έναν αέρα επιβλητικής κομψότητας. Η οροφή με το διπλό ύψος και τις ντελικάτες γύψινες διακοσμήσεις είναι επηρεασμένη από τις νεοκλασικές καταβολές της αρχιτεκτονικής του κτιρίου. Τα τέσσερα σφαιρικά φωτιστικά με τις μεταλλικές λεπτομέρειες, που αναρτώνται από τις περίτεχνες ροζέτες, έχουν αναφορές στο φωτισμό παλαιών αθηναϊκών στοών, όπως αυτή της γειτονικής οδού Βουκουρεστίου. Η χρήση λευκού μαρμάρου στο δάπεδο, τα ξύλινα έπιπλα με τη ζεστή απόχρωση –τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για το κατάστημα- καθώς και οι μεταλλικές λεπτομέρειες στα φώτα, δημιουργούν ελκυστικές αντιθέσεις και συνδυάζονται με έναν ιδιαίτερο τρόπο, δημιουργώντας ένα σκηνικό σικ νοσταλγίας.
Βασική πρόθεση των αρχιτεκτόνων αποτέλεσε η δημιουργία ενός χώρου όπου θα συνυπήρχαν πολλαπλές ποιότητες με έναν αρμονικό τρόπο, μια σύνθεση χωρικών εμπειριών. Οι παστέλ αποχρώσεις του πράσινου που επιλέχθηκαν για τους τοίχους πρόσθεσαν βάθος και ένταση στη γενική αίσθηση του χώρου. Λεπτομέρειες όπως τα διακοσμητικά γύψινα στοιχεία στην οροφή και στους τοίχους, τα οποία φέρνουν στο μυαλό νεοκλασικό σαλόνι της εποχής με αναγεννησιακές επιρροές, οι πίνακες που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από υλικά του καταστήματος ειδικά για αυτό, τα πλακάκια με το ρετρό σχέδιο που καλύπτουν την επιφάνεια του μπαρ αλλά και του εργαστηρίου στο βάθος του καταστήματος, όλα δημιουργούν ένα περιβάλλον που βάζει σε πειρασμό τον περαστικό για να μπει και να ανακαλύψει τους θησαυρούς του.
“Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν συνδετικό κρίκο για τον παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον μέσω μιας χωρικής εμπειρίας την οποία οι επισκέπτες θα ήθελαν να επαναλάβουν, έναν χώρο που θα ήθελαν να ξανά επισκεφθούν. Άλλωστε, αυτή είναι η Αθήνα! Ένα πάντρεμα διαφορετικών εποχών και αισθήσεων…”, αναφέρουν οι αρχιτέκτονες.
Στοιχεία έργου
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: AMALGAMA-ARCHITECTS (ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΥΔΗ | ΕΛΙΝΑ ΜΗΤΣΗ)
INTERIOR DESIGN: AMALGAMA-ARCHITECTS
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: ΔΟΜΝΑ ΠΡΟΚΟΠΙΔΟΥ / AMALGAMA-ARCHITECTS
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 6, ΑΘΗΝΑ
ΕΜΒΑΔΟ: 80 m²
ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: 2017
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: AMALGAMA-ARCHITECTS
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΙΝΔΡΙΛΗΣ
Πηγή: ktirio.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανδρόνικος: Μετατροπή κατοικίας σε ξενοδοχείο στη Σαντορίνη – Δείτε 12 φωτογραφίες
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανασχεδιασμός διώροφης κατοικίας στην Κηφισιά – Δείτε 13 φωτογραφίες
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Διπλοκατοικία του 1955 μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο κτίριο τριών ανεξάρτητων κατοικιών στο Παλαιό Ψυχικό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Attica Group: Ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με Orbyt Global και Telenor Maritime
- Παύλος Μαρινάκης: Προχωρούν οι διαδικασίες για την εκκίνηση δυο σημαντικών στεγαστικών προγραμμάτων
- Eυρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ετοιμάζουν εκπτώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα – Οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση πωλήσεων
- Τεχνητή νοημοσύνη: Πάνω από 7 στους 10 εργαζόμενους παγκοσμίως χρησιμοποιούν GenAI