ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει το 2018 και η κινητικότητα στην αγορά των LNG παραμένει αυξημένη. Πηγές της αγοράς υποστηρίζουν ότι αρκετοί εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ετοιμάζονται να ασκήσουν τα option που έχουν για την παραγγελία επιπλέον νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Στα ονόματα που αναφέρουν ναυλομεσίτες περιλαμβάνεται ο κορυφαίος Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής Maran Gas, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για νέα παραγγελία στα αγαπημένα του ναυπηγεία DSME.
Σημειώνεται ότι η Maran Gas έχει ήδη δέκα πλοία LNG υπό κατασκευή, συν μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης.
Μία άλλη ελληνικών συμφερόντων εταιρεία που πρωταγωνιστεί στον κλάδο μεταφοράς LNG είναι η GasLog, του Πήτερ Λιβανού, η οποία, κατά τις πληροφορίες, επίσης σκέφεται να αυξήσει άμεσα τον αριθμό των πλοίων της.
Στην αύξηση του βιβλίου παραγγελιών της προσανατολίζεται και η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, ο οποίος έκανε τον περασμένο Μάρτιο την πρώτη κίνηση για την είσοδο του στην αγορά LNG όταν προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων LNG, στα ναυπηγεία DSME. Τα πλοία είναι χωρητικότητας 173,400 cbm και ο χρόνος παράδοσης έχει οριστεί για το 2021.
Η δεύτερη κίνηση έγινε γνωστή τον Οκτώβριο και αφορούσε μία ακόμη συμφωνία, αυτή τη φορά με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries (SHI) για ένα πλοίο LNG, με option για ένα δεύτερο.
Σημειώνεται ότι και η Seatankers Management, συμφερόντων του John Fredriksen, βρισκόνταν πριν λίγο καιρό σε συνομιλίες με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για την εξυπηρέτηση του νορβηγικού κολοσσού της ναυτιλίας.
Ακόμη και αν καμία από τις παραπάνω παραγγελίες δεν γίνει πριν από το τέλος του έτους, το 2018 θα καταγραφεί ως χρονιά ρεκόρ για το κλάδο των LNG.
Στα μέσα της χρονιάς οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο αριθμός των νεότευκτων LNG για το τρέχον έτος μπορεί να φτάσει στα 50 πλοία.
Ωστόσο, οι νέες παραγγελίες εμφάνισαν επιβράδυνση το καλοκαίρι και αρκετοί ειδικοί του κλάδου έκαναν λόγο για τους κινδύνους που εγκυμονούν οι κερδοσκοπικού χαρακτήρα κινήσεις.
Την ώρα που οι τιμές των ημερήσιων ναύλων στη spot αγορά κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ο ρυθμός νέων παραγγελιών στην αγορά LNG επιταχύνεται εκ νέου, με το συνολικό αριθμό των νεότευκτων να ξεπερνά τα 50 αυτό το μήνα.
Στην εξέλιξη αυτή έχει συμβάλει και το γεγονός ότι παρατηρείται έλλειψη παραγγελιών στους άλλους κλάδους της ναυτιλίας, ενώ παράλληλα οι τιμές στα ναυπηγεία κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα.