ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι σε ΓΕΚ-Intracom-Intralot, ο ξένος της Intrakat, η νέα γκάφα Μανουσάκη (έλεος πια) , τι θα πει ο Μητσοτάκης για νέο έκτακτο φόρο σε επιχειρήσεις, ο Ξηρουχάκης και το mononews και ο πρώην υπουργός με την ξανθιά καλλονή
Αυτή τη φορά πρόκειται για το πλοίο Singapore River (χωρητικότητας 115.100 dwt, κατασκευής 2009) της K Line, το οποίο φέρεται να αγοράστηκε έναντι 23,3 εκατομμυρίων δολαρίων από τον Έλληνα εφοπλιστή, σύμφωνα με ναυλομεσίτες. Το deal δεν έχει μέχρι στιγμής επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη, όμως είναι γνωστές οι προθέσεις του Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση για κερδοσκοπικές επενδύσεις σε μεταχειρισμένα τάνκερ.
Τον περασμένο Μάιο ο Έλληνας εφοπλιστής πραγματοποίησε την πρώτη του κίνηση στην αγορά των μεταχειρισμένων τάνκερ μετά από πέντε και πλέον χρόνια, με την απόκτηση δύο τάνκερ aframax από την ελληνική ναυτιλιακή Chandris, τα Amorea (χωρητικότητας 115.760 dwt, κατασκευής 2009, μετονομάστηκε σε Fos Picasso) και Aegea (χωρητικότητας 115.760 dwt, κατασκευής 2009, μετονομάστηκε σε Fos Da Vinci), έναντι 23,7 εκατ. δολαρίων το καθένα. Τα δύο πλοία έκτοτε απασχολούνται στο pool Alpha της Navig8.
Ένα μήνα αργότερα, αποκάλυψε πως τα πλοία αγοράστηκαν από μία νέα κοινοπραξία που αναζητά ευκαιρίες κερδοσκοπικών επενδύσεων στην αγορά των μεταχειρισμένων τάνκερ. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στον τομέα του ξηρού φορτίου με την Ivy Shipping, την οποία ίδρυσε πριν από δύο χρόνια.
Το όνομα του Έλληνα εφοπλιστή, σύμφωνα με το TradeWinds, είχε επίσης συνδεθεί με την αγορά δύο άλλων aframaxes τον περασμένο Οκτώβριο, των Densa Crocodile (χωρητικότητας 105.200 dwt, κατασκευής 2015) και Densa Alligator (χωρητικότητας 105.200 dwt, κατασκευής 2013) της Marinsa Denizcilik, σε ένα deal συνολικής αξίας άνω των 60 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, το deal αυτό δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ.
Εν τω μεταξύ, η ναυτιλιακή Latsco Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Λάτση, φέρεται να βρίσκεται πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, για την παραγγελία δύο νεότευκτων πλοίων LNG.
Μάλιστα, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή έχει ήδη εξασφαλίσει ή βρίσκεται πολύ κοντά στο να κλείσει συμφωνία ναύλωσης, πενταετούς διάρκειας, για το ένα πλοίο με την ολλανδική πολυεθνική Trafigura.
Παράλληλα, η διοίκηση της Latsco βρίσκεται σε διαδικασία εξασφάλισης συμφωνίας ναύλωσης και για το δεύτερο νεότευκτο και αυτός, αναφέρουν πηγές, είναι ο λόγος που δεν έχει υπογράψει ακόμη με το ναυπηγείο για την έναρξη της κατασκευής των νεότευκτων.
Σημειώνεται ότι ο επικεφαλής της εταιρείας Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης έχει επισημάνει σε δηλώσεις του στο προηγούμενο διάστημα την πρόθεση του να εισέλθει στην αγορά LNG, η οποία έχει θετικές προοπτικές. Μάλιστα, έχει επισημάνει χαρακτηριστικά ότι αποτελεί υποχρέωση της νέας γενιάς πλοιοκτητών να κατευθύνονται προς νέες, καθαρότερες μορφές ενέργειας και τη μεταφορά τους. Ωστόσο, όπως τονίζουν πηγές προσκείμενες στην Latsco, η εταιρεία είναι προσεκτική στις κινήσεις της και προϋπόθεση για να προχωρήσει στο νέο εγχείρημα είναι να εξασφαλίσει πρώτα συμφωνίες ναύλωσης για τα νέα πλοία.