ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Την περαιτέρω ανάπτυξη της στην αγορά του LNG σύντομα εξετάζει η νεοσύσταση ναυτιλιακή Capital Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, λόγω των θετικών προβλέψεων για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Η εταιρεία, που σηματοδότησε την είσοδο του ισχυρού πλοιοκτήτη στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει παραγγείλει τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174,000 cbm έκαστο, στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2020 και το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, μιλώντας σε γεύμα εργασίας της Fearnley Securities στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, επισήμανε ότι η Capital Gas έχει έναν αριθμό option, τα οποία θα μπορούσε να εξασκήσει τώρα που υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο και αναμένεται αυξημένη ζήτηση για πλοία.
Ωστόσο, δεν θέλησε να προχωρήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Παράλληλα ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην απόφαση της Capital να εισέλθει φέτος στην αγορά LNG, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μία κίνηση που είχε σχεδιαστεί αρκετό καιρό πριν. Η ναυτιλιακή αναγνώριζε τα ισχυρά θεμελιώδη της βιομηχανίας, ωστόσο τα θέματα που έπρεπε να εξετάσει ήταν η τεχνολογία και η τιμή για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων.
Το πρώτο θέμα της τεχνολογία λύθηκε, με την εταιρεία να επιλέγει το σύστημα πρόωσης XDF για την έγχυση του αερίου.
Όσον αφορά το δεύτερο θέμα της τιμής, ο κ. Καλογηράτος τόνισε ότι οι τιμές των νεότευκτων που κατά το προηγούμενο διάστημα ξεπερνούσαν τα 200 εκατ. δολ., υποχώρησαν σε ιστορικό χαμηλό.
Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά επέτρεψε στη ναυτιλιακή να προχωρήσει στην αγορά μεγαλύτερων πλοίων σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Εξετάζοντας τις πιθανές αποδόσεις των πλοίων και υποθέτοντας ότι τους τελευταίους έξι μήνες έχει σημειωθεί μία μικρή αύξηση στις τιμές των ναυπηγείων, στα 185 εκατ. δολ. έως 195 εκατ. δολ., ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου, η Capital βλέπει ήδη απόδοση ιδίων κεφαλαίων της τάξης του 10%.
Ο τομέας του LNG έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω της αύξησης που σημείωσαν οι τιμές των ναύλων από τις αρχές του 2018 -ενώ μέχρι τότε ήταν χαμηλές-, της συνεχιζόμενης ανάπτυξης του εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και της προβλεπόμενης υστέρησης της χωρητικότητας σε LNG κατά την χρονική περίοδο μέχρι το 2020.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ν. Μαρτίνος: Με χλιδάτο πάρτι γιόρτασε η Thenamaris την είσοδό της στη Σιγκαπούρη
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Η αιφνιδιαστική κίνηση του εφοπλιστή στην αγορά των τάνκερ
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε αχαρτογράφητα νερά η ελληνική ναυτιλία λόγω…Trump
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας