ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημαντικές αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής, με αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών και ένταξη στον σχεδιασμό και των ΚΤΕΛ Αττικής ετοιμάζονται το επόμενο διάστημα. Το σχετικό σχέδιο από τη διοίκηση και τους συγκοινωνιολόγους του ΟΑΣΑ αναμένεται να ανακοινωθεί έως το τέλος της χρονιάς.
Η πρώτη μεγάλη αλλαγή πάντως θα έρθει έως τα μέσα του Νοεμβρίου. Αυτή θα αφορά την απομάκρυνση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής από το κέντρο της πόλης, προκειμένου να αποσυμφορηθούν βασικοί οδικοί άξονες.
Μετά την αλλαγή, τα ΚΤΕΛ Αττικής θα ολοκληρώνουν πλέον τη διαδρομή τους σε τέσσερα νέα σημεία, τα οποία βρίσκονται κοντά σε σταθμούς μέσου σταθερής τροχιάς και οι γραμμές τους θα θεωρούνται κυκλικές (χωρίς αφετηρία/τέρμα).
Πιο συγκεκριμένα, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ πλέον θα φτάνουν έως:
- Το Νομισματοκοπείο (για όσα εξυπηρετούν τον ανατολικό τομέα της Αττικής).
- Τον Ελαιώνα (για όσα εξυπηρετούν τον δυτικό τομέα).
- Το Ελληνικό (για όσα καλύπτουν τις παραλιακές γραμμές).
- Την Κηφισιά (για όσα εξυπηρετούν τον βόρειο τομέα).
Παράλληλα θα αλλάξουν και οι τιμές των εισιτηρίων, καθώς από το συνολικό κόμιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες θα αφαιρεθεί στις περισσότερες περιπτώσεις ποσό ύψους 1,40 ευρώ ώστε το κοινό να συνεχίζει µε τα χρήματα αυτά µε άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.
∆εν θα υπάρξει καμία αλλαγή στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τοπικές γραμμές, όπως π.χ. τη διαδρομή Μαρκόπουλο – Ραφήνα.
Αλλαγές σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Ο ΟΑΣΑ θα επανεξετάσει το σύνολο των γραμμών κορμού. Στόχος είναι οι βασικές γραμμές να παραμείνουν, ωστόσο ορισμένες θα κοπούν και θα μετατραπούν σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς.
Οι γραμμές που εξετάζεται να καταργηθούν είναι εκείνες που καλύπτουν μεγάλες διαδρομές. Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζουν από το υπουργείο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός υποκατάστασής τους από γραμμές ΚΤΕΛ.
Αντιθέτως, η λύση που προκρίνεται σε περιπτώσεις γραμμών οι οποίες καλύπτονται σήμερα και από τους δύο φορείς είναι να προγραμματίζονται ενιαία τα δρομολόγιά τους ώστε να καλύπτονται οι συχνότητες, να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό και να µη φτάνουν όλα τα οχήματα σχεδόν ταυτόχρονα σε μια στάση.
Στον σχεδιασμό εντάσσεται και η αγορά 92 νέων λεωφορείων, µε τα κονδύλια ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ που έχουν εξασφαλιστεί από την Περιφέρεια. Αρκετά από τα λεωφορεία θα είναι ηλεκτρικά και θα καλύπτουν διαδρομές εντός του δακτυλίου.