array(0) {
}
        
    
Menu
-0.25%
Τζίρος: 76.19 εκατ.

Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;

            
The Wiseman
the wise man

Το 1 εκατ. ευρώ του ΤΑΙΠΕΔ και ποιος επιχειρηματίας άρχισε να πληρώνει τόκους στις τράπεζες (μετά τις αποκαλύψεις του mononews)

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 26.10.2018
Χ. Καρώνης (VIVA) στο mononews: Από ηλεκτρονικό πορτοφόλι γίναμε τραπεζικός  λογαριασμός, χωρίς χρέωση εμβάσματος
ΕΠΟΜΕΝΟ • 26.10.2018
Ολονύκτια μάχη με τις φλόγες στη Σιθωνία Χαλκιδικής-Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο

Η μεγάλη ζημιά 

Στο θηριώδες ποσό των 613,13 εκ ευρώ θα έφτανε η ζημιά  του ΤΑΙΠΕΔ και του Ελληνικού Δημοσιου , εάν η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν δεν έβρισκε “τα λάθη” στην υπογεγραμμένη σύμβαση για την 20ετή παράταση παραχώρησης του ΔΑΑ Ελευθέριος  Βενιζέλος. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του καθαρού ποσού των 483,87 εκ ευρώ 600 εκ με τον ΦΠΑ της βελτιωμένης προσφοράς που κατέθεσε η ΔΑΑ ΑΕ στο ΤΑΙΠΕΔ  στις 30 Μαΐου 2017 και η οποία έγινε αποδεκτή και των 1,115 δισ ευρώ 1,382 δισ με ΦΠΑ της νέας προσφοράς στις 14 Σεπτεμβρίου φέτος μετά το μπλόκο της DGComp. Η υπόθεση που  έχει μεγάλο παρασκήνιο, πολλούς συμβούλους αλλά και ένα πρόσωπο κλειδί. Η έγκριση της σύμβασης είχε σταματήσει στις Βρυξέλλες από τον  Tommaso Valletti του Νο2 της DG Comp που γνωρίζει από πρώτο χέρι την ελληνική πραγματικότητα.

Ο Ιταλός καθηγητής είναι αυτός που οδήγησε την Διεύθυνση Ανταγωνισμού στη διενέργεια εξονυχιστικού ελέγχου του φακέλου που της υποβλήθηκε λαμβάνοντας όμως υπόψη τόσο τα τρέχοντα δεδομένα για τις επιδόσεις του αεροδρομίου όσο και τις προοπτικές θεαματικής αύξησης των μεγεθών του στο άμεσο μέλλον.

Ο Valletti προχώρησε και σε ειδική έρευνα-μελέτη σε συνεργασία με ελληνικό εξειδικευμένο γραφείο.  Σύμφωνα με την τελική εισήγησή του μάλιστα ως ελάχιστο τίμημα για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 θα έπρεπε να ορισθεί το ποσό των 1,5 δισ ευρώ μη συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ.

ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Το ερώτημα είναι ποιοι ήταν οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ που έκαναν την μεγάλη γκάφα.  Στην αρχή ως ανεξάρτητος αποτιμητής είχε αναλάβει η KPMG Advisors ενώ το δίκαιο και εύλογο του τιμήματος έκρινε η ICS.  Στη συνεχεια την ανεξάρτητη αποτίμηση ανέλαβε και πάλι και εδώ είναι το παράδοξο, η KPMG Advisors ενώ για τη γνωμοδότηση επί του δίκαιου και εύλογου του τιμήματος προσλήφθηκε η Nomura International.

Το πρώτο βασικό ερώτημα είναι με ποια διαδικασία και από ποιους αποφασίστηκε η ίδια εταιρία και εν προκειμένω η KPMG Advisors να κάνει και τη δεύτερη αποτίμηση.

Το δεύτερο ερώτημα αφορά την άκρως αποκαλυπτική απάντηση του υπουργείου Οικονομικών προς τη ΝΔ όπου ουσιαστικά παραδέχεται ότι αν η Κομισιόν δεν μας άνοιγε τα μάτια το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρούσε στην επέκταση της παραχώρησης μισοτιμής.

Το ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι η αποτίμηση η επεξεργασία των νομικών κειμένων και εν γένει η διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης του Αεροδρομίου ήταν αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ και ότι για λόγους ασφάλειας του εγχειρήματος η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας να προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Πάνω από 1 εκ ευρώ  για τις υπηρεσίες τους

Εννέα τουλάχιστον είναι οι σύμβουλοι που έχουν προσληφθεί μέχρι τώρα από το ΤΑΙΠΕΔ για το project του ΔΑΑ Ελ Βενιζέλος,  δηλαδή τόσο για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης όσο και την πώληση του 30% που θα ακολουθήσει.

Για το κομμάτι της επέκτασης της σύμβασης εκτός από τις KPMG Advisors ICS και Nomura International που είναι αυτές οι οποίες ανέλαβαν και το πιο κρίσιμο σκέλος των αποτιμήσεων, έχουν προσληφθεί ως νομικοί σύμβουλοι το δικηγορικό γραφείο Ποταμίτης – Βεκρής και η Clifford Chance LLP και ως τεχνικός σύμβουλος η Steer Davies Gleave.

Με βάση τις σχετικές προκηρύξεις του Ταμείου όπου οι αμοιβές κινούνται (ανώτατο όριο) μεταξύ 140.000-200.000 ευρώ για κάθε σύμβουλο, υπολογίζεται ότι ο λογαριασμός μέχρι τώρα ξεπερνάει το 1 εκ ευρώ.

Πληρώνει τόκους

Η στήλη έχει αναδείξει πρώτη το ζήτημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων της οικογένειας Μάνεση της Χαλυβουργίας Ελλάδος. Οι νεώτερες πληροφορίες λένε ότι άρχισε να καταβάλλει τους τόκους. Δηλαδή πληρώνει κάθε μήνα μόνο τον τόκο για τα 320 εκατ ευρώ που χρωστάει… Όπως μου μεταφέρουν κι σε αυτή την υπόθεση οι τράπεζες είναι μοιρασμένες στα δύο: οι μισές θέλουν λύση με πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων εδώ και τώρα, οι άλλες μισές το τρενάρουν… 

Forthnet: Ολιμερής το χτίζανε…

Μιας και ο λόγος για κακοπληρωτές έχουμε και λέμε: Σήμερα περιμένουν οι τράπεζες την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση της Forthnet . Η στήλη πληροφορείται ότι το ναυάγιο όσο περνάει η ώρα έρχεται και πιο κοντά…  Το «κλειδί» της υπόθεσης βρίσκεται στα χρέη που έχει η ξεδοντιασμένη εταιρεία προς τους προμηθευτές. Ξεπερνούν τα 200 εκατ ευρώ και κανένας τους δεν θέλει κούρεμα… 

 

Μας τσάκισε η Citi

Το φυσάν και δεν κυρώνει στο Μέγαρο Μαξίμου μετά την χθεσινή έκθεση της Citi που ουσιαστικά τοποθετεί την Ελλάδα στα τάρταρα της επενδυτικής βαθμίδας για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Ό,τι και να κάνουν τα τρολ του υπογείου, όσα κι αν πει ο Ευκλείδης στο London School of Economics σήμερα το απόγευμα, δεν το σώζουν με τίποτα… Μαθαίνω ότι είπαν στον Ευκλείδη να μην χρησιμοποιήσει πάλι το επιχείρημα ότι οι 70ντάρηδες όπου να `ναι θα μας αφήσουν χρόνους και έτσι θα λυθεί το ασφαλιστικό. 

Νέος CEO στη Alpha Bank;

Θεμα ημερών φαίνεται να είναι ο ορισμός του νέου CEO στην Alpha Bank. Σύμφωνα με πηγές  στις 24 Οκτωβρίου 2018 το nomination committee της Alpha bank  συνεδρίασε και αξιολόγησε τρεις υποψηφίους για την θέση του CEO.

the wise man
the wise man
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα
Σταϊκούρας: Εκατοντάδες νέα λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Αυξήσεις – σοκ στην ακτοπλοΐα: Έως 10%-15% για Αιγαίο και Κρήτη, από 12% έως 30% για Αδριατική!
Θέμα χρόνου η πώληση των σούπερ μάρκετ «Κρητικός» – Ο Μασούτης και το τίμημα του deal
Honda-Nissan: Το ριψοκίνδυνο σχέδιο μιας ιστορικής συγχώνευσης – Η επέλαση της Κίνας και οι κινήσεις επιβίωσης
Γιατί σκοτείνιασε η Εθνική και τα μυστήρια της Τέρνα, η σφήνα Μάρη στο OPEN, οι 900 ημέρες της ΑΒΑΞ, η μεταγραφή του Στάσση, ο «σπρίντερ» Πιέρ, η συμμαχία Εξάρχου και Καλλίνικου, τι ακούγεται για τον ανασχηματισμό, στο +15% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το save the date για τον JJC
Skyline: Το επόμενο βήμα μετά το deal των 400 εκατομμυρίων ευρώ