ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της εγχώριας αγοράς μπίρας είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει η ΕΖΑ. Η ζυθοποιία από την Αταλάντη, η οποία αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης στοχεύει να διπλασιάσει τα μερίδια της μέσα στην επόμενη τριετία στο 15% από περίπου 8% που είναι σήμερα, εκμεταλλευόμενη και τη στροφή των καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα.
Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας σε δημοσιογράφους, ήδη οι κορυφαίες μάρκες της φιγουράρουν στην κορυφαία πεντάδα των σημάτων με τις περισσότερες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, και ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τις πολυεθνικές χάρη κυρίως στην ποιότητα και τη γεύση τους και λιγότερο λόγω τιμών.
«Έχουν συμβεί κατακλυσμιαίες αλλαγές στην εγχώρια αγορά μπίρας. Το 70% των σημάτων μπίρας που πωλούνται σήμερα στην ελληνική αγορά παράγονται στην Ελλάδα», επισήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Αθανάσιος Συριανός.
Ενδεικτικό της δυναμικής που εμφανίζει η εταιρεία είναι και η σημαντική αύξηση των οικονομικών αποτελεσμάτων τη στιγμή που η συνολική κατανάλωση μπίρας αναμένεται οριακά αυξημένη. Μάλιστα, τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις αναμένεται να κλείσουν με άνοδο 20%, στα 36 εκατ. ευρώ ενώ τα EBITDA θα τριπλασιασθούν και θα φθάσουν στα περίπου 4 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
Παράλληλα με την αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, η ΕΖΑ στρέφεται και στις τεράστιες προοπτικές που υπάρχουν στις διεθνείς αγορές. Η ζυθοποιία πέρα από τη διάθεση των δικών της προϊόντων «χτίζει» με αργά αλλά σταθερά βήματα ένα πλέγμα συνεργασιών, οι οποίες υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορούν να εξελιχθούν σε αρκετά προσοδοφόρες πηγές.
Μια από αυτές είναι η συμφωνία για την παραγωγή και διάθεση της ανερχόμενης μπίρας «New Yorker», η οποία μπορεί ακόμη να μην έχει αποδώσει τα μέγιστα λόγω διάφορων συγκυριών, ωστόσο σύμφωνα με τα στελέχη της ΕΖΑ δύναται να φέρει ως και 5 εκατ. ευρώ επιπλέον έσοδα στα ταμεία της εταιρείας σε ετήσια βάση.
Μια λιγότερο γνωστή συνεργασία είναι η παραγωγή και διάθεση αναψυκτικών για λογαριασμών λιανέμπορων του εξωτερικού. Η εταιρεία εκμεταλλεύθηκε την απελευθέρωση της αγοράς, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στα ζυθοποιία να παράγουν στις ίδιες γραμμές και αναψυκτικά, και σήμερα παράγει 9 διαφορετικά είδη μεταξύ των οποίων και βυσσινάδα για διεθνείς αλυσίδες.
Μαραθώνιος οι εξαγωγές
«Οι εξαγωγές είναι μαραθώνιος. Θέλουν υπομονή και επιμονή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Συριανός, τονίζοντας πως σήμερα οι διεθνείς πωλήσεις συνεισφέρουν το 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.
Ο επικεφαλής της ΕΖΑ σχολίασε και τη διαμάχη της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα) με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία στα Ολλανδικά δικαστήρια, λέγοντας πως παρακολουθεί την υπόθεση και τον αγώνα που δίνει ο ιδιοκτήτης της, Δημήτρης Πολιτόπουλος και τόνισε πως είναι ανάγκη να σταματήσει το bulling που υφίστανται οι εγχώριες ζυθοποιίες από τις πολυεθνικές.
Στόχος, όπως είπε, θα πρέπει να είναι να αλλάξει συνολικά η συμπεριφορά όλων στον κλάδο, και όχι μόνο αυτών που εφαρμόζουν παράνομες πρακτικές. Αυτός όπως λέει ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που η ΕΖΑ αποχώρησε από την Ένωση των Ζυθοποιών ενώ για να επιστρέψει έθεσε ως όρο την υιοθέτηση ενός κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος θα δεσμεύει όλες τις εταιρείες.
Να σημειωθεί πως η ΕΖΑ είναι η τρίτη μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας πίσω από την Αθηναϊκή (Amstel, Ηeineken, Άλφα) και την Ολυμπιακή (Fix και Μύθος). Από το 2011 είναι αμιγώς ελληνική και απασχολεί περισσότερους από 140 ειδικευμένους εργαζόμενους. Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2019 σχεδιάζει να διαθέσει επιπλέον 8,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας γραμμής εμφιάλωσης.