ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ενάμιση χρόνο αφού λάνσαρε το πρώτο της έξυπνο ρολόι, η Montblanc ανακοίνωσε την Πέμπτη μία αναβαθμισμένη έκδοση, το Summit 2. Έχει κάσα 42 χιλιοστών με οθόνη 1,2 ιντσών και είναι το πρώτο έξυπνο ρολόι που ενσωματώνει το νέο σύστημα Snapdragon Wear 3100 της Qualcomm, σχεδιασμένο ειδικά για έξυπνα ρολόγια. «Τρέχει» με το λειτουργικό σύστημα Wear OS, που το καθιστά πλήρως συμβατό με κινητά Android, καθώς και σε περιορισμένη χρήση με το iOS. Το Summit 2 θα είναι διαθέσιμο από τις 15 Οκτωβρίου και η τιμή του θα ξεκινά από τα 995 δολάρια.
Η Montblanc συνεργάστηκε στενά με την Qualcomm και την Google για το ρολόι, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Montblanc, Nicolas Baretzki, στο Bloomberg. “Το νέο σύστημα απαιτεί λιγότερη μπαταρία και ενσωματώνει μία λειτουργία μόνο ώρας, με μόνο την ώρα να εμφανίζεται και όλες τις λειτουργίες έξυπνου κινητού απενεργοποιημένες”. Η λειτουργία μόνο ώρας μπορεί να επιτρέψει στην μπαταρία να αντέξει ως και μία εβδομάδα, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το Summit 2 επίσης παρέχει περισσότερη χωρητικότητα (8 GB), GPS, πιο ευκρινή οθόνη, ταχύτερο επεξεργαστή, φωνητικές εντολές και κινητές πληρωμές, και είναι ανθεκτικό στο νερό (ΑΤΜ 5). Νέες ταξιδιωτικές εφαρμογές έχουν προστεθεί, όπως η εφαρμογή Timeshifter που είναι σχεδιασμένη να περιορίζει το jet lag, καθώς και η εφαρμογή γυμναστικής Running Coach.
Η προσαρμογή στις προσωπικές προτιμήσεις αποτελεί επίσης κλειδί, με περίπου 1.000 επιλογές λογισμικού, που περιλαμβάνουν φόντο, δείκτες και ενδείξεις, σύμφωνα με την Montblanc. Τα τελειώματα της κάσας περιλαμβάνουν ανοξείδωτο ατσάλι, μαύρο ατσάλι DLC και τιτάνιο. Θα προσφέρονται έντεκα διαφορετικά λουριά με δυνατότητα αλλαγής, μεταξύ αυτών μεταλλικό, λαστιχένιο αθλητικό και νάιλον.
Δεύτερη φάση
Όπως και η δεύτερη γενιά της Montblanc, η βιομηχανία των έξυπνων ρολογιών βρίσκεται επίσης τώρα στη δεύτερη φάση, λέει ο Ramon T. Llamas, διευθυντής ερευνών για κινητές συσκευές και επαυξημένη πραγματικότητα της International Data Corp. “Η πρώτη φάση είχε να κάνει στην πραγματικότητα με τον πειραματισμό. Ξέραμε ότι ο κόσμος ήθελε έξυπνα ρολόγια, δεν ήμασταν σίγουροι τι ήθελαν από ένα έξυπνο ρολόι”, εξηγεί. “Επιπλέον, δεν ήμασταν σίγουροι πώς θα έπρεπε να μοιάζει ένα έξυπνο ρολόι, τι αίσθηση να δίνει και πώς να λειτουργεί. Δεν είναι τόσο απλό όσο το να συρρικνώσεις το κινητό σου στο μέγεθος του καρπού σου”. (Πράγματι, μόνο στην τέταρτη εκδοχή του Apple Watch φτάνουμε επιτέλους στις αρχικές προσδοκίες)
Η δεύτερη φάση της βιομηχανίας των έξυπνων ρολογιών, λέει ο Llamas, έχει να κάνει με την αφομοίωση αυτών που μάθαμε και την προσαρμογή τόσο του hardware, όσο και του λογισμικού. “Αν κοιτάξεις τις διαφορετικές εκδοχές στο πέρασμα του χρόνου, βλέπεις αλλαγές στην αγορά. Το πρώτο πράγμα είναι ότι επιτέλους φτάνουμε σε έξυπνα ρολόγια που μοιάζουν με ρολόγια. Έπειτα, καθώς το hardware βελτιωνόταν, το ίδιο συνέβαινε και με τη χρηστικότητα. Τα πρώτα έξυπνα ρολόγια ήταν τραγικά όσον αφορά στην πλοήγηση. Τώρα απέχεις μόνο λίγες κινήσεις ή χειρονομίες από οπουδήποτε θέλεις να πας”.
Η ανάπτυξη των εφαρμογών από τρίτους κατασκευαστές και της συνδεσιμότητας με κινητά και Wi-Fi, που επιτρέπει στο ρολόι να λειτουργεί ως ανεξάρτητο αντικείμενο, τα έχουν κάνει πιο ελκυστικά.
Σύμφωνα με έρετνα της IDC, 33,3 εκατομμύρια έξυπνα κινητά διακινήθηκαν ανά τον κόσμο το 2017, δημιουργώντας μία παγκόσμια αξία της αγοράς ύψους 12,7 δισ. δολαρίων. Το 2018 αναμένεται να διακινηθούν περίπου 46,2 εκατομμύρια μονάδες, με την αξία της αγοράς περίπου στα 15,4 δισ. δολάρια. Έως το 2020, περίπου 93,4 εκατομμύρια μονάδες αναμένεται να διακινηθούν, που θα φέρουν την αξία της αγοράς περίπου στα 27,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυξημένος ανταγωνισμός
Το Summit 2 έρχεται σε μία όλο και πιο πολυπληθή αγορά, τόσο σε επίπεδο μαζικής αγοράς, όσο και στον τομέα πολυτελείας στον οποίο απευθύνεται. Υπάρχει η Hermes έκδοση του Apple Watch (από 1,299 δολάρια), καθώς και έξυπνα ρολόγια ή υβρίδια από μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Tag Heuer. Ο Baretzki λέει ότι η Montblanc φιλοδοξεί να γίνει ο ηγέτης της αγοράς σε αυτόν τον τομέα.
Ως τομέας βασισμένος στην καινοτομία, τα έξυπνα ρολόγια είναι στρατηγικής σημασίας”, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Montblanc. “Θέλουμε να μείνουμε συνδεδεμένοι με τους πελάτες που θέλουν κάτι παραπάνω από το ρολόι τους από το να είναι απλώς υψηλής τεχνολογίας”.
Ο Llamas επισημαίνει πως η πρόκληση για τα πολυτελή brands θα είναι να ισορροπήσουν το πρεστίζ με την τεχνολογία. “Τα τελευταία χρόνια, η έμφαση έχει δοθεί στον σχεδιασμό και το στυλ του ρολογιού, γιατί αυτό έχουν να προτείνουν αυτά τα brands. Τα ρολόγια είναι κατά βάση κοσμήματα, και τα κοσμήματα υποτίθεται ότι ξεχωρίζουν και αποτελούν προέκταση της προσωπικότητας αυτού που τα φορά”.
Ωστόσο, συνεχίζει, “την ίδια στιγμή, [τα brands ρολογιών] έχουν χάσει κάποιες από τις τεχνολογικές εξελίξεις στις οποίες άλλα ρολόγια, σε αυτό το σημείο, ίσως είναι ένα ή δύο χρόνια μπροστά. Πράγματα όπως το GPS και οι κινητές πληρωμές, ή η συνδεσιμότητα με κινητά”. Με αυτήν την έννοια, το Summit 2 αποτελεί ένα τεράστιο βήμα μπροστά σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Με το βλέμμα στο μέλλον
Με το βλέμμα στο μέλλον αυτού του τομέα της αγοράς, ο Baretzki λέει ότι έμφαση θα δοθεί σε τρία στοιχεία: μόδα, πρόσβαση σε σύντομες πληροφορίες, και το πώς “κάθεται” η συσκευή στο σώμα.
“Θα εξερευνήσουμε αυτούς τους τρεις παράγοντες περαιτέρω και εξίσου, και θα συνεχίσουμε να ξεπερνάμε τα όρια για να σκεφτούμε νέες και σημαντικές χρήσεις”, δηλώνει, προσθέτοντας ότι όλα έχουν να κάνουν με άτομα που χρειάζονται την τεχνολογία για να τους διατηρήσει μπροστά και να τους επιτρέψει να είναι παραγωγικοί και όταν μετακινούνται, απολαμβάνοντας παράλληλα την εμπειρία και την αισθητική ενός άψογου ρολογιού.