ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μητέρα και γιος μετατράπηκαν από πλανόδιοι πωλητές που πουλούσαν σαπούνια σε δυο από τους πλουσιότερους Αφροαμερικανούς επιχειρηματίες του κόσμου.
Όλα ξεκίνησαν τον Μάιο του 2017, όταν ο 49χρονος συνιδρυτής της Sundial Brands, Richelieu Dennis δέχτηκε να συναντηθεί με τον Αμερικανό πρόεδρο της Unilever, έπειτα από «φλερτ» που κράτησε 20 ολόκληρα χρόνια.
Ο κολοσσός είχε επιστρατεύσει ακόμα και φίλους του Dennis για να τον πείσουν για τη συνάντηση.
Μητέρα και γιος που άλλοτε πουλούσαν φυσικά σαπούνια στους δρόμους, κατάφεραν με το πέρασμα των ετών να δημιουργήσουν τη Sundial η οποία εξελίχθηκε σε έναν δυνατό παίκτη της αγοράς εναλλακτικών προϊόντων περιποίησης.
Ο τζίρος της ανήλθε στα 240 εκατ. δολάρια. Στόχευε μάλιστα ειδικά στο κοινό των Αφροαμερικανών και των Ισπανοαμερικανών.
Ο Dennis είχε μια λίστα με αιτήματα που υπέθετε πως δεν θα τα δεχόταν με τίποτα η Unilever, όπως το να κρατήσει τα ηνία της εταιρίας του και να μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στο τιμόνι της. Κι όμως, η Unilever είπε «ναι» σε όλα και προσέφερε στον ιδιοκτήτη 1,6 δισ. δολάρια για να αποκτήσει την επιχείρησή του. Ο Dennis και η μητέρα του, Mary, που είχαν φτιάξει τη φίρμα το 1991, κράτησαν το 51% και έφυγαν από εκείνη τη συνάντηση κατά 850 εκατ. δολάρια πλουσιότεροι!
«Ήταν πραγματικά μια από αυτές τις μαγικές στιγμές», είπε ο Dennis στο Forbes, «ήταν η στιγμή που ήξερα πως αυτό ήταν το σωστό που έπρεπε να κάνω». Εφτά μήνες αργότερα, ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Sundial που έκανε τον Dennis και τη μαμά του δύο από τους πλουσιότερους Αφροαμερικανούς επιχειρηματίες του κόσμου.
Ποιος είναι ο Dennis
Τα παιδικά του χρόνια ο Dennis τα πέρασε μεταξύ Λιβερίας και Σιέρρα Λεόνε, με την οικονομολόγο μητέρα του να έχει κάνει τα πάντα για να τον μεγαλώσει. Όταν έφτασε σε ηλικία σπουδών, ο Dennis δεν είχε και πολλές επιλογές, φοίτησε σε ένα μικρό κολέγιο της Μασαχουσέτης που του χορήγησε υποτροφία.
Το 1991, με το που αποφοίτησε, ξέσπασαν οι εμφύλιοι σε Λιβερία και Σιέρρα Λεόνε, αναγκάζοντας και τη μητέρα του να μετακομίσει στις ΗΠΑ, προσπαθώντας να επιβιώσουν. Άρχισαν λοιπόν να φτιάχνουν σαπούνια και σαμπουάν με τον παραδοσιακό αφρικάνικο τρόπο. Και τα πουλούσαν ως πλανόδιοι στους δρόμους του Χάρλεμ, μέχρι να καταφέρουν να βάλουν τα προϊόντα τους σε μερικά καταστήματα φυσικών καλλυντικών της Νέας Υόρκης.
Χρηματοδότηση δεν είχαν, καθώς «ποια τράπεζα θα δάνειζε σε έναν πάμφτωχο Αφρικανό μετανάστη», όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος, κι έτσι ούτε φορτηγό για την παράδοση των σαπουνιών του δεν διέθετε. Σε πείσμα ωστόσο των καιρών, τα κατάφεραν με απίστευτη προσωπική δουλειά και εξίσου μεγάλη προσήλωση.
Και μόλις το 2007 είδαν την γκάμα των προϊόντων τους να καταφτάνουν στα μεγάλα εμπορικά πολυκαταστήματα της Νέας Υόρκης, ξέροντας πια πως τα είχαν καταφέρει. Απλώς δεν υπολόγιζαν το πόσο…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτοί είναι οι πιο νέοι δισεκατομμυριούχοι στον κόσμο (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών