ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Μάλιστα, η εταιρεία GMS χαρακτηρίζει “απίστευτο” το ποσό αυτό, που έσπασε το φράγμα των 500 δολαρίων ανά ldt, και απέφερε στην ελληνική ναυτιλιακή σχεδόν 8 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με την GMS, η πώληση αυτή έρχεται σε μία περίοδο όπου οι τιμές του χάλυβα στην Ινδία σταδιακά υποχωρούν και το νόμισμα της χώρας επιδεικνύει μεγαλύτερη σταθερότητα. “Αυτό με τη σειρά του έχει φέρει κάποια εμπιστοσύνη στους νευρικούς αγοραστές του Alang που έχουν δει πολύ λίγα πλοία να καταφθάνουν στις τοπικές ακτές τους καλοκαιρινούς μήνες, και πολλοί αγοραστές με τη σειρά τους κερδοσκοπούν σε μία ραγδαία επιστροφή της ζήτησης στην αγορά, τώρα που οι μουσώνες έχουν πια περάσει”, εκτιμά η εταιρεία.
Μόλις πριν από τρεις μήνες, η Costamare πούλησε προς διάλυση ένα μικρότερο πλοίο της, το Padma (χωρητικότητας 1.645 teu, κατασκευής 1998), έναντι 450 δολαρίων ανά ldt σε ινδική εταιρεία. Η τελευταία φορά που είχε σπάσει το φράγμα των 500 δολαρίων ανά ldt ήταν τον Σεπτέμβριο του 2014, όταν πούλησε (επίσης σε ινδική εταιρεία) το πλοίο Akritas (χωρητικότητας 3.150 teu, κατασκευής 1987) έναντι 508 δολαρίων ανά ldt.
Σύμφωνα με το VesselsValue, κανένα συμβατικό πλοίο ξηρού φορτίου, τάνκερ ή containership δεν έχει πωληθεί πάνω από 500 δολάρια ανά ldt από τον Νοέμβριο του 2014, παρά μόνο ορισμένα εξειδικευμένα πλοία.
Πρόκειται ωστόσο για μία εξέλιξη την οποία είχε προβλέψει η Clarksons στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση, όπου ανέφερε: “Με τις περιορισμένες διαλύσεις bulkers και containerships να αναμένεται να συνεχιστούν προς το τέλος του 2018, πιθανόν να υπάρξουν κάποιες εντυπωσιακές προσφορές αν τέτοιες μονάδες γίνουν διαθέσιμες”. Μάλιστα, η Clarksons σημείωνε πως αυτό “είναι αληθές ειδικά για τα πιο προτιμώμενα boxships, για τα οποία οι ινδικές εταιρείες διάλυσης σίγουρα θα έκαναν κάποιες ενθουσιώδεις προσφορές”.
Γεγονός είναι ότι οι διαλύσεις containerships φέτος είναι πολύ λίγες, μόλις 23 (μειωμένες κατά 80% σε σχέση με πέρυσι), και μόνο πέντε από αυτά ήταν από ελληνικές ναυτιλιακές. Όμως, σύμφωνα με την Clarksons, η φαινομενική επιδείνωση της αγοράς των boxships πιθανόν να οδηγήσει σε περισσότερα πλοία που θα είναι υποψήφια προς διάλυση στον τομέα αυτό τους επόμενους μήνες.
Πάντως, αξιωματούχοι της Costamare που προσέγγισε το TradeWinds αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τις πληροφορίες για την πώληση του MSC Koroni, επικαλούμενοι νομικούς λόγους, εν όψει της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τριμήνου της εταιρείας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οι νέες καταγγελίες των παλιών μετόχων της DryShips
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης: Mία αγορά και δύο πωλήσεις πλοίων για τη Seanergy Maritime. Τα σχέδια της εταιρίας
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Βαλέντης: Αναχρηματοδότηση δανείου για την Pyxis Tankers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ