ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τρία χρόνια αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate, η ΕΕ άρχισε σήμερα έρευνα για ενδεχόμενη συνεννόηση ανάμεσα στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler και VW Group (Volkswagen, Audi και Porsche) ώστε να αποφύγουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό όσον αφορά τις τεχνολογίες μείωσης των ρυπογόνων εκπομπών.
Η Επιτροπή, η οποία επιβλέπει την πολιτική του ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφέρει σε δήλωσή της πως εξετάζει αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους όσον αφορά την ανάπτυξη και την εφαρμογή συστημάτων για τη μείωση επιβλαβών εκπομπών από τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ.
«Οι τεχνολογίες αυτές έχουν στόχο να καταστήσουν τα επιβατικά αυτοκίνητα λιγότερο βλαβερά για το περιβάλλον. Αν αποδειχθεί, αυτή η συνέργεια μπορεί να στέρησε από τους καταναλωτές την ευκαιρία να αγοράσουν αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο, παρά το γεγονός ότι η σχετική τεχνολογία ήταν διαθέσιμη στους κατασκευαστές», δήλωσε η ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Τον Οκτώβριο 2017 η Επιτροπή πραγματοποίησε εφόδους στις εγκαταστάσεις των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο πλαίσιο των αρχικών ερευνών της.
Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ εξετάζει αν οι εταιρείες συνήργησαν για να περιορίσουν την ανάπτυξη και την εφαρμογή συστημάτων καταλυτών, που μειώνουν τα οξείδια του αζώτου στις εκπομπές των αυτοκινήτων ντίζελ, καθώς και φίλτρων που μειώνουν τις εκπομπές σωματιδίων στα αυτοκίνητα βενζίνης.
Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, η Daimler, που κατασκευάζει τα οχήματα Mercedes-Benz, ήταν η πρώτη που ομολόγησε αυτή τη συνεννόηση μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ώστε να επωφεληθεί της επιείκειας των αρχών ανταγωνισμού.
Τα καρτέλ απαγορεύονται στην ΕΕ επειδή βλάπτουν τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει βαριά πρόστιμα στις επιχειρήσεις που συνεννοούνται μεταξύ τους. Ένα τέτοιο πρόστιμο ρεκόρ επιβλήθηκε στις 19 Ιουλίου 2016, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 2,93 δισεκ. ευρώ σε τέσσερις ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών, που κατηγορήθηκαν ότι επί 14 χρόνια συνεννοούνταν για τις τιμές πώλησης των φορτηγών τους.
Δεν υπάρχει νομική προθεσμία για την ολοκλήρωση μιας έρευνας για καρτέλ, υπενθύμισε η Κομισιόν. Η διάρκεια αυτής της έρευνας εξαρτάται από διάφορα στοιχεία, μεταξύ των οποίων η πολυπλοκότητα της υπόθεσης, ο βαθμός συνεργασίας των κατηγορούμενων επιχειρήσεων με την Κομισιόν και η άσκηση των υπερασπιστικών δικαιωμάτων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μέγα σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία: BMW, Volkswagen και Daimler έκαναν πειράματα σε ανθρώπους και πιθήκους
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Diesel-gate: Η «ημέρα της κρίσεως» για τη Volkswagen – Μέτοχοι διεκδικούν αποζημιώσεις 9 δισ. ευρώ
MH XΧΑΣΕΤΕ: Dieselgate: Το παρασκήνιο της σύλληψης του ισχυρού άνδρα της Audi. Δεν κατάφεραν να τον σώσουν ούτε οι μεγαλομέτοχοι της εταιρείας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ: Διευκρινίσεις για τον τρόπο αμοιβής των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα στις αργίες της εορταστικής περιόδου
- Τσουκαλάς σε Μαρινάκη για εποχικούς πυροσβέστες: Γιατί η κυβέρνηση αρνείται κάθε πρωτοβουλία που στηρίζει την κοινωνία;
- Πλήγμα κατά της τηλεοπτικής πειρατείας στην Ελλάδα
- Ζελένσκι: Δεν αρκούν οι ευρωπαϊκές εγγυήσεις ασφάλειας – Αληθινή εγγύηση είναι το ΝΑΤΟ