ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Αντίθετα, οι ευρωπαϊκές τράπεζες επέμειναν για ακόμη μια χρονιά στην τακτική της από-επένδυσης από τη ναυτιλία, μειώνοντας σημαντικά τη θέση τους και τα κεφάλαια που διέθεσαν. Είναι ενδεικτικό πως το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών έχει υποχωρήσει στο 59,6% από 83% που ήταν το 2010, όταν το μερίδιο των ανταγωνιστών τους από την Ασία έχει εκτοξευθεί στο 35% από 14,8% οκτώ χρόνια πριν.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της Petrofin, στην πρώτη θέση στο τέλος του 2017 βρέθηκε η Bank of China με συνολικά δάνεια ύψους 17,5 δισ. δολ και ακολουθεί κατά πόδας η China Exim με 17 δισ. δολ., ενώ έπεται η BNP Baribas, η πρώτη από τις ευρωπαϊκές, με 16,8 δισ. δολ. Στην τέταρτη θέση είναι η KfW με 16,64 δισ. δολ., ενώ την πεντάδα συμπληρώνει η DnB με 16,20 δισ. δολάρια.
Στην έκτη θέση συναντάμε την Korea Exim με 15 δισ. δολάρια, ακόμη ένα στοιχεία που αποδεικνύει τη δυναμική που εμφανίζουν οι τράπεζες της Άπω Ανατολής. Από εκεί και πέρα, έβδομη έρχεται η Credit Agicole CIB με 14,6 δισ. δολ., η οποία διατηρεί ισχυρό αποτύπωμα στο χώρο, και ακολουθούν, κατά σειρά, η Norb LB/Bremer με 14,52 δισ. δολ, η Nordea με 14,23 δισ. δολ και, τέλος, η DVB με 13,54 δισ. δολάρια.
Στις επόμενες θέσεις φιγουράρουν ηχηρά ονόματα με παράδοση στο χώρο, όπως η ABN Amro με 13,44 δισ. δολ (11η), η Credit Suisse με 12,7 δισ. δολ. (13η), η Citibank με 11 δισ. δολ. (15η), η China Development Bank με 10 δισ. δολ. (17η). Πολύ πιο κάτω, βρίσκονται η HSBC με 6,5 δισ. δολ. (21η), η Societe Generale με 4 δισ. δολ. (30η) και η Deutsche Bank με 3,98 δισ. δολάρια (32η).
Στο «Top 40» της Petrofin, τις 40 κορυφαίες τράπεζες που χρηματοδοτούν την εμπορική ναυτιλία βρίσκονται και τρεις ελληνικές: η Πειραιώς βρίσκεται στην 35η θέση με 2,75 δισ. δολ., η Εθνική Τράπεζα στην 37η θέση με 2,44 δισ. δολ. και η Alpha Bank στην 39η θέση με 2,23 δισ. δολάρια.
Συνολικά, ο τραπεζικός δανεισμός της ναυτιλίας στο τέλος του 2017 διαμορφώθηκε σε 345 δισ. δολ. από 355 δισ. δολάρια στο τέλος του 2016, μειωμένος κατά 10 δισ. δολ. Τα επίπεδα αυτά είναι τα χαμηλότερα των τελευταίων 11 χρόνων. Από το 2008, η παγκόσμια χρηματοδότηση της ναυτιλίας από τις τράπεζες έχει μειωθεί κατά 25%, όταν ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά 28%. Αντίθετα, οι εταιρείες leasing από την Άπω Ανατολή (κινεζικές, ιαπωνικές και κορεατικές) αυξάνουν τη θέση τους και στηρίζουν με νέα κεφάλαια τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Αλλαγή πλεύσης για τη Navios Containers. Τα νέα σχέδια για την εισαγωγή των μετοχών της στο Nasdaq
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όταν οι εφοπλιστές κάνουν business: Το «χρυσό» deal του Ευάγγελου Πιστιόλη με τον Σπύρο Πολέμη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ