ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι στα πλοία τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε καθώς η κινητικότητα της αγοράς σε έναν αριθμό διαδρομών που αφορούσαν φορτία άνθρακα και σιδηρομεταλλευμάτων υποχώρησαν και στις δυο περιοχές,
Στον Ατλαντικό ο περιορισμένος αριθμός φορτίων οδήγησε στην αύξηση της προσφοράς του διαθέσιμου τονάζ στην Ευρώπη και τον Βόρειο Ατλαντικό. Ως εκ τούτου στο κλείσιμο η διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα υποχώρησε στα $ 8.64 ανά τόνο και αντίστοιχα η διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα στα $22,14 ανά τόνο.
Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 31/8 διαμορφώθηκε 2,732 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 432 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 20,671 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 2,884.
PANAMAXES/KAMSARMAXES
Επιβράδυνση της κινητικότητας παρουσίασε κατά την διάρκεια της εβδομάδας η αγορά του Νότιου Ατλαντικού με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να υποχωρήσουν και έτσι ενδεικτικά σε πλοία τύπου LME (large modern eco) κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $15Κ+ μεσαία με υψηλά των $500Κ(BB). Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του βόρειου Ατλαντικού καθώς η ροή των φορτίων μειώθηκε και ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν ικανοποιητικός όμως δεν ήταν επαρκής έτσι ώστε οι ναύλοι να διατηρηθούν σε σταθερά επίπεδα.
Στον Ειρηνικό, το κλίμα της αγοράς γενικότερα προς το τέλος της εβδομάδας μετατράπηκε σε αρνητικό καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ διευρύνθηκε περαιτέρω ενώ παράλληλα τα φορτία περιορίστηκαν. Παρόλα αυτά, στα βόρεια του Ειρηνικού ένας αξιοπρεπής αριθμός νέων φορτίων βοήθησε την αγορά να κινηθεί και έτσι ενδεικτικά οι ναύλοι σε πλοία LME σε κυκλικά ταξίδια με φορτία σιτηρών κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως.
Στην νοτιοανατολική Ασία ο αριθμός των φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα ήταν περιορισμένος με αποτέλεσμα οι ναύλοι να κινηθούν πτωτικά και έτσι ενδεικτικά σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην νότιο Κίνα κυμάνθηκαν κοντά στα $12Κ ημερησίως. Περιορισμένη κινητικότητα παρουσίασε και η αγορά των Post-Panamaxes καθώς κάποιοι ναυλωτές προτίμησαν να επιλέξουν Kamsarmaxes έναντι μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία προκειμένου να μην επιβαρυνθούν τον επιπρόσθετο ναύλο.
SUPRAMAXES/ULTRAMAXES
Θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς οι ναύλοι γενικότερα ενισχύθηκαν ειδικά στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας όπου η σχέση μεταξύ αριθμού πλοίων και φορτίων ήταν σχετικά ισορροπημένη και με τους ναύλους σε ταξίδια προς την Ινδία η την Κίνα σε πλοία τύπου Tess55 διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη να κυμαίνονται κοντά στα $14Κ ημερησίως. Παρόλα αυτά, στο δεύτερο μισό της εβδομάδας η αγορά της Άπω Ανατολής έδειξε σημάδια σταθεροποίησης κυρίως λόγω της έλλειψης φορτίων χάλυβα από την Κίνα και σιτηρών από τον βόρειο Ειρηνικό σε συνδυασμό και με κάποια διαθέσιμα πλοία στην περιοχή της Κορέας-Ιαπωνίας που παρέμειναν ανενεργά εν΄ αναμονή του τυφώνα Jebi.
Ως εκ τούτου οι ναύλοι στα Supramaxes διατηρήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα προηγούμενων ναυλώσεων δηλαδή μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11Κ για κυκλικά ταξίδια βόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών και με διαθεσιμότητα από την νότιο Κορέα και στα Ultramaxes κοντά στα μεσαία των $12Κ ημερησίως.
Παράλληλα, το κλίμα της αγοράς από την περιοχή του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε μικρή βελτίωση καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν περιορισμένη και με σταθερή την ροή των νέων απαιτήσεων. Ενδεικτικά πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου τύπου Ultramax για ταξίδι προς την ανατολική Μεσόγειο στα χαμηλά επίπεδα των $23Κ ημερησίως.
Από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής υποχώρησε καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη νέων φορτίων ειδικά σε υπερατλαντικά ταξίδια. Επιπροσθέτως, ύφεση παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας με εντονότερη εκείνη των fronthaul ταξιδιών όπου πληροφορίες ανέφεραν ότι οι ναυλώσεις σε πλοία τύπου Ultramax παραδοτέα στο Τσανακαλέ κινήθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $21Κ ημερησίως.
Η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε αμετάβλητη με τους ναύλους σε πλοία χωρητικότητας 54,000 dwt σε ταξίδια με φορτία scrap προς την Μεσόγειο να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως.
HANDYSIZE
Οι αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας ήταν αρκετά ενεργές με πολλά φορτία σιτηρών από την Μαύρη Θάλασσα καθώς και φορτία προϊόντων χάλυβα/τσιμέντων από την Τουρκία οδηγώντας τις ναυλώσεις σε υγιή επίπεδα με ενδεικτική πλοίου τύπου Imbari 28 παραδοτέο στο Τσανακαλέ για ταξίδι προς την Ευρώπη στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως.
Οι αγορές του κόλπου της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της Αμερικής παρέμειναν σταθερές. Παράλληλα, σχετικά αμετάβλητη παρέμεινε η αγορά του Ειρηνικού με εξαίρεση τον βόρειο Ειρηνικό όπου παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή ενώ σε μερικά φορτία οι ναύλοι ήταν βελτιωμένοι κατά περίπου $1,000-1,300 ημερησίως σε σχέση με προηγούμενες αντίστοιχες ναυλώσεις.
Η αγορά του Ινδικού ωκεανού κινήθηκε υποτονικά καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμα φορτία από τις ανατολικές ακτές της Ινδίας και έτσι αρκετά πλοία αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν με έρμα προς την περιοχή της Νοτιοανατολικής Αυστραλίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αφοί Στεφάνου: Εντυπωσιακή αγορά ενός capesize έναντι 20,5 εκατ. δολαρίων
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Η Transocean εξαγοράζει την Ocean Rig! Οι λεπτομέρειες για το «χρυσό» deal των 2,7 δισ. δολαρίων
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Συμφωνία έκπληξη από τη Star Bulk! Τα νέα πλοία που αγοράζει ο εφοπλιστής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Μαρινάκης: Ενωτική η ομιλία Καραμανλή, από τον Σαμαρά είχαμε προσβολές και ύβρεις
- Goldman Sachs: Οι προβλέψεις για τράπεζες και Γενικό Δείκτη το 2025
- Ζοζέπ Μπορέλ: Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα διεθνή εντάλματα σύλληψης
- Λίβανος: Στόχος του Ισραήλ είναι η δημιουργία μιας ακατοίκητης νεκρής ζώνης στην λιβανοϊσραηλινή μεθόριο