ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η λιανική τροφίμων δέχεται σημαντικές πιέσεις. Τα περιθώρια κέρδους μικραίνουν, νέοι παίκτες εισέρχονται, στρατηγικές επανεξετάζονται και γενικότερα όλοι παίκτες παλεύουν προς την κατεύθυνση να διασφαλίσουν ότι όχι μόνο θα πείσουν τον καταναλωτή αλλά και θα τον κρατήσουν δημιουργώντας συνθήκες εμπιστοσύνης.
Αν και οι μακροοικονομικοί δείκτες δείχνουν βελτιωμένοι, η κατάσταση της πραγματικής οικονομίας παραμένει εξαιρετικά επισφαλή, αφού τα εισοδήματα των καταναλωτών δεν έχουν ανακάμψει. Με αυτό ως βασικό δεδομένο οι αλυσίδες super market προσπαθούν και να αντιμετωπίσουν τις νέες αφίξεις και να ισχυροποιήσουν την θέση τους.
Με την και τυπικά ολοκλήρωση της απορρόφησης της Βερόπουλος από τα My Market, η ελληνική αλυσίδα συνεχίζει απρόσκοπτα την στρατηγική της που στοχεύει να αποτελεί τον βασικό πόλο έλξης για αυτούς που επιθυμούν τις καλύτερες τιμές.
Με μοναδικό συνδυασμό πραγματικών προσφορών – σε είδη καθημερινότητας- και με έντονη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, τα My Market βρίσκονται πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τις ανάγκες των καταναλωτών. Μάλιστα ενισχύοντας την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πελατών προσφέρει και είδη σπιτιού αλλά και μοναδικά ελληνικά προϊόντα μικρών Ελλήνων παράγωγων.
Στον αγώνα επέκτασης προχωρά, βάσει σχεδίου το πρόγραμμα ανακαίνισης καταστημάτων ενώ απαντά και στις τοπικές ανάγκες με τα ειδικά My Market της γειτονίας, καταστήματα μικρότερα στο μέγεθος αλλά με όλα χρειάζεται στην καθημερινότητα του ο καταναλωτής.
Kαι όλα αυτά, την ώρα που ο «πόλεμος» των προσφορών συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους, με αποτέλεσμα ορισμένες αλυσίδες να αλλάζουν στρατηγική με πιο «στοχευμένες» προσφορές που ενδιαφέρουν τις πραγματικές ανάγκες του καταναλωτή.
Κανείς από τους μεγάλους παίκτες δεν αποκλείει και νέο κύκλο εξαγορών ως μια απάντηση στην προσπάθεια δημιουργίας των νέων θέσεων για την νέα σαιζόν. Το ενδεχόμενο νέων εξαγορών δεν έχει αποκλείσει και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης του ομίλου METRO έχοντας θέσει ως προτεραιότητες τις νέες επενδύσεις με επέκταση του δικτύου καταστημάτων, αλλά και στο άνοιγμα της βεντάλιας της προϊοντικής γκάμας, όπως έγινε με την είσοδό του και στο «κομμάτι» των οικιακών ειδών μέσω της συμφωνίας με τη Milestone, με στόχο να τριπλασιάσει τον τζίρο των καταστημάτων της METRO στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Mέσα σε επτά χρόνια και ως το τέλος του 2015 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων έχασε πάνω από 6 δισ. ευρώ σε τζίρους με τη σωρευτική πτώση να υπολογίζεται στο 25%. Από πέρυσι παρατηρείται μια «ακτίδα» ανάκαμψης με τον κύκλο εργασιών να παρουσιάζει αύξηση 1,6% για πρώτη φορά μετά από καιρό, ενώ ενίσχυση καταγράφεται και το πρώτο τετράμηνο του έτους κατά 2,5%, με τις πωλήσεις των ταχυκίνητων προϊόντων να σημειώνουν ανάπτυξη 2,8% ανερχόμενες
O όμιλος Metro AEBE με περισσότερα από 260 καταστήματα, έχει στόχο το 1,5 δισ. ευρώ ως το 2019. Συγχρόνως,επενδύει στα convenience stores μέσω των easy My Market. Το μέλλον αναμένεται ενδιαφέρον, δύσκολο και μαχητικό γιατί τελικά υπάρχουν πολλοί «γαμπροί» για μία «νύφη».