ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα τελευταία 20 χρόνια η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία OPEL κατέγραφε μεγάλες ζημιές. Όλα αυτά όταν ήταν στην ιδιοκτησία της General Motors. Τώρα όμως που η Opel πέρασε στην ιδιοκτησία γαλλικού ομίλου PSA, άρχισε και πάλι να βγάζει χρήματα…Ήταν έναν χρόνο πριν που ο γαλλικός όμιλος, ο οποίος κατασκευάζει αυτοκίνητα Peugeot, Citroen και DS, απέκτησε την Opel – Vauxhall. Ακολούθησε επιθετική μείωση κοστών και περικοπή θέσεων εργασίας. Την Τρίτη, η PSA αποκάλυψε ότι η Opel κατάφερε να σημειώσει κέρδη ύψους 502 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018, έναντι ζημιάς ένα χρόνο πριν. Η μετοχή της σημείωσε άλμα 13%, και βρέθηκε σε υψηλό έξι ετών. «Είναι η πιο γρήγορη μεταστροφή που έχω δει ποτέ στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας», αναφέρει ο αναλυτής της JP Morgan, Jose Asumendi, σε σημείωμά του.
Ο Carlos Tavares
Από τότε που αγόρασε την Opel, η PSA υπό τον Carlos Tavares, κατάφερε να την αναγεννήσει μαζί με τη βρετανική Vauxhall, μειώνοντας τα κόστη και αναπτύσσοντας νέα μοντέλα σε ποσοστό 50% μέσω του διαμοιρασμού τεχνολογίας με τη γαλλική μητρική.
Παράλληλα, επέλυσε μια διαμάχη που υπήρχε με τα γερμανικά συνδικάτα και έτσι άνοιξε ο δρόμος για την τοποθέτηση επενδύσεων στη χώρα όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο ποσοστό του εργατικού δυναμικού της μπράντας. Η συμφωνία που επετεύχθη, θα μειώσει κατά 3.700 τις θέσεις εργασίας από το γερμανικό εργατικό δυναμικό, που θα ανέρχεται πλέον σε περίπου 20.000 άτομα.
Η General Motors πούλησε την Opel πέρυσι και αμέσως η PSA άρχισε να χρησιμοποιεί μια στρατηγική που αντικατοπτρίζει τη δική της επιτυχημένη αναδιάρθρωση μετά τη διάσωσή της το 2014, που κατάφερε να τη μετατρέψει σε μια από τις πιο επιτυχημένες κατασκευάστριες αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Τέλος τα έξοδα
Κόπηκαν τα περιττά έξοδα ενώ σταμάτησαν να παράγονται πολύπλοκα αυτοκίνητα και αυτά τα δυο στάθηκαν τα σημεία κλειδιά πίσω από τις μεγάλες αλλαγές που επέφερε ο Tavares.
Όπως αναφέρει ο CEO της PSA στο Bloomberg, «βλέπουμε τα πρώτα σημάδια μιας επιτυχούς μεταμόρφωσης. Ο κάθε υπάλληλος συνεισφέρει και είμαι χαρούμενος που βλέπω αποτελέσματα για όλους τους μετόχους μας».
Για τον όμιλο, τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο 48% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 3,02 δισ. ευρώ, καθώς οι υψηλότερες πωλήσεις και τα δημοφιλέστερα μοντέλα όπως τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης Peugeot 5008 συνέβαλαν στην αντιστάθμιση του υψηλότερου κόστους πρώτων υλών και των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το νούμερο αυτό ξεπερνά την πρόβλεψη αναλυτών που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg.
Το επαναλαμβανόμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους έφτασε το 8,5% για τις μάρκες Peugeot, Citroen και DS, ενώ για την Opel ανερχόταν στο 5%. Η αυτοκινητοβιομηχανία επανέλαβε ότι στοχεύει σε περιθώριο άνω του 6% μέχρι το 2021, εξαιρουμένης του Opel.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025