ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Χρονιά των… ρυθμίσεων είναι η φετινή για πολλούς Έλληνες εφοπλιστές, που έχουν ήδη πετύχει συμφωνίες με τους πιστωτές τους για την αναχρηματοδότηση των δανείων τους, ενώ αρκετοί εξ αυτών βρίσκονται σε περαιτέρω συζητήσεις με τις τράπεζες, προκειμένου να αποκομίσουν οι ναυτιλιακές τους εταιρείες το μεγαλύτερο δυνατό όφελος.
Β. Βαλέντης – Pyxis Tankers
Τον περασμένο Μάρτιο η ναυτιλιακή Pyxis Tankers, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Βαλέντιος Βαλέντης, κατέληξε σε συμφωνία για την αναχρηματοδότηση των δανείων της. Συγκεκριμένα, η Pyxis ανακοίνωσε πως ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότηση δανείων ύψους 26,9 εκατομμυρίων δολαρίων μέσω νέου δανείου ύψους 20,5 εκατ. δολαρίων, πενταετούς διάρκειας, και με 2,1 εκατ. δολάρια σε μετρητά. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης συμφώνησε επίσης με τον προηγούμενο πιστωτή του να διαγραφεί το υπόλοιπο των 4,3 εκατ. δολαρίων.
«Η αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων εξυπηρετούμενων δανείων για τρία δεξαμενόπλοια της εταιρείας μας, αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στην εταιρεία και ενισχύει τη θέση της Pyxis, δίνοντάς της ευκαιρίες για να αναπτυχθεί περαιτέρω», έλεγε τότε, σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος και CEO της Pyxis, κ. Βαλέντης.
K. Κωνσταντακόπουλος – Costamare
Τον ίδιο μήνα, η Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, εξασφάλισε αύξηση της ρευστότητας της κατά 65 εκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα τρία χρόνια, μετά την επίτευξη μιας σημαντικής συμφωνίας αναχρηματοδότησης. Ειδικότερα, αναχρηματοδότησε το οφειλόμενο ποσό δανείου ύψους 299,8 εκατομμυρίων δολαρίων, στο πλαίσιο της αρχικής πιστωτικής διευκόλυνσης του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων του 2008.
Το νέο δάνειο θα λήξει τον Ιούνιο του 2021 με τελική πληρωμή balloon ύψους 88 εκατ. δολ., με τους νέους όρους να συμβάλλουν στη βελτίωση της ρευστότητας της εταιρείας κατά την διάρκεια αυτή της περιόδου, όπως διευκρίνισε η ναυτιλιακή.
Γ. Κούστας – Danaos
Εξάλλου, σε συμφωνία αναχρηματοδότησης χρέους της τάξεως των 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατέληξε τον περασμένο μήνα με τους πιστωτές της η ναυτιλιακή Danaos του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, χάρη στην οποία το χρέος της εταιρείας θα μειωθεί κατά 551 εκατομμύρια δολάρια.
Πρόκειται για χρέη ύψους 2,2 δισ. δολαρίων που έληγαν την 31η Δεκεμβρίου, με την ωρίμανσή του να παρατείνεται, βάσει της συμφωνίας, κατά πέντε χρόνια. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Danaos, η συμφωνία αυτή, που θα οριστικοποιηθεί στις 31 Ιουλίου, “θα ενισχύσει σημαντικά την κεφαλαιακή δομή της εταιρείας”. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται και ο μεγαλύτερος μέτοχος της Danaos, Danaos Investment Limited, καθώς και η Danaos Shipping.
Π. Παππάς – Star Bulk
Παράλληλα, στο παρασκήνιο των δυναμικών της κινήσεων το τελευταίο διάστημα, που περιελάμβαναν απανωτές εξαγορές συνολικά 31 πλοίων οι οποίες προκάλεσαν αίσθηση, η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά κινήθηκε αθόρυβα για την αναχρηματοδότηση του χρέους της, καταφέρνοντας να αναχρηματοδοτήσει όλες τις πληρωμές χρέους που ήταν προγραμματισμένες για το 2018 και το 2019, κατόπιν διαπραγματεύσεων με πέντε πιστωτές της που κατέληξαν σε συμφωνίες για νέα δάνεια ύψους 550 εκατομμυρίων δολαρίων. Και οι πέντε συμφωνίες υπεγράφησαν τον Απρίλιο και τον Μάιο, και παρατείνουν τις αποπληρωμές δανείων για έως και τρία χρόνια, ενώ μειώνουν τις δαπάνες για τόκους κατά 2,4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Τον περασμένο Απρίλιο η Star Bulk συμφώνησε με την Εθνική Τράπεζα για ένα δάνειο ύψους 30 εκατ. δολαρίων, το οποίο αξιοποιήθηκε για την αναχρηματοδότηση του υπολοίπου των 34,76 εκατ. δολαρίων από ένα δάνειο ύψους 120 εκατ. δολαρίων από τη γερμανική Commerzbank, η οποία στο μεταξύ έχει αποσυρθεί από την αγορά των ναυτιλιακών δανείων. Το νέο δάνειο ωριμάζει στα τέλη του 2022.
Τον ίδιο μήνα η εταιρεία συμφώνησε με την DNB Bank για ένα δάνειο ύψους 310 εκατ. δολαρίων. Με το δάνειο αυτό η Star Bulk αναχρηματοδότησε τα εναπομείναντα τμήματα παλαιότερων δανείων ύψους 87 εκατ. δολαρίων από την ABN Amro, 228 εκατ. δολαρίων από τις DNB, Skandinaviska Enskilda Banken και Export-Import Bank of China, 120 εκατ. δολαρίων από την DNB, 39 εκατ. δολαρίων από την Deutsche Bank και 30.8 εκατ. δολαρίων από την ABN Amro. Μία δεύτερη δόση με τα υπόλοιπα 70 εκατ. δολάρια προορίζεται για κεφάλαιο κίνησης.
Επίσης τον Απρίλιο, η Star Bulk συμφώνησε με την ING Bank για δάνειο ύψους 45 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει τα 45 εκατ. δολάρια που έχουν απομείνει από ένα δάνειο ύψους 85 εκατ. δολαρίων από την Deutsche Bank.
Εξάλλου, συμφωνήθηκε και ένα δάνειο με την Citibank, η οποία θα χορηγήσει 130 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 65,2 εκατ. δολάρια θα αναχρηματοδοτήσουν το υπάρχον δάνειο της τράπεζας προς την Star Bulk. Τα υπόλοιπα 64,8 εκατ. δολάρια θα αξιοποιηθούν για να αναχρηματοδοτήσουν το χρέος πέντε πλοίων του στόλου της Augustea Holding, τον οποίο εξαγόρασε τον Απρίλιο η Star Bulk (συνολικά 16 πλοία).
Τέλος, τον Μάιο η Star Bulk συμφώνησε με την Credit Agricole για ένα δάνειο ύψους 43 εκατ. δολαρίων, για να αναχρηματοδοτήσει το υπόλοιπο ενός υπάρχοντος δανείου ύψους 70 εκατ. δολαρίων από τη γαλλική τράπεζα.
Σ. Παληός – Diana Shipping
Από την πλευρά της, η ναυτιλιακή Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Συμεών Παληός σύναψε τον Ιούνιο ένα νέο πενταετές δάνειο ύψους 75 εκατ. δολαρίων με την τράπεζα, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί μαζί με μετρητά για την αποπληρωμή ενός δανείου ύψους 130 εκατ. δολαρίων το οποίο «τρέχει» στην BNP Baribas.
Η νέα δανειακή σύμβαση που υπέγραψε στις 20 Ιουνίου η εταιρεία του κ. Παληού με την γαλλική τράπεζα θα αποπληρώσει σε ποσοστό 100% τα 17 πλοία που είχε αγοράσει με το παλαιότερο δάνειο.
Α. Φράγκου – Navios
Στο “κλαμπ” των Ελλήνων εφοπλιστών που αναχρηματοδότησαν τα δάνειά τους πιθανόν να μπει και η Αγγελική Φράγκου, καθώς η Navios Maritime Containers έχει ανακοινώσει από τις αρχές του έτους, ότι βρίσκεται σε προχωρημένη συζήτηση για την αναχρηματοδότηση των δανείων της. Οι διαπραγματεύσεις αποσκοπούν στη μείωση του ημερήσιου χρέους της για τα πλοία της κατά 58%, ενώ ήδη στα τέλη του 2017 η εταιρεία συμφώνησε για την προσθήκη μιας ακόμα δόσης στο προϋπάρχον δάνειο ύψους 21 εκατ. δολαρίων από τον Ιούλιο του 2017. Η δόση αυτή φέρει επιτόκιο LIBOR σύν 385 μονάδες βάσης ετησίως, ενώ το συνολικό δάνειο ύψους 71 εκατ. είναι αποπληρώσιμο σε οκτώ τριμηνιαίες δόσεις των 6,5 εκατ. η καθεμία, συν μία επιπλέον πληρωμή balloon την τελευταία ημερομηνία αποπληρωμής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στο στόλο Έλληνα εφοπλιστή τα έξι νεότευκτα της χρεοκοπημένης Toisa
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Πατέρας: Το νέο deal του εφοπλιστή και ο στόχος του… διπλασιασμού
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: To νέο εγχείρημα του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση έχει και πάλι το όνομα της μητέρας του
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Μαρινάκης: Προχωρούν οι διαδικασίες για την εκκίνηση δυο σημαντικών στεγαστικών προγραμμάτων
- Eυρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ετοιμάζουν εκπτώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα – Οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση πωλήσεων
- Τεχνητή νοημοσύνη: Πάνω από 7 στους 10 εργαζόμενους παγκοσμίως χρησιμοποιούν GenAI
- Εταιρικός στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων