ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Την πρώτη της παραγγελία πλοίου LNG εδώ και επτά χρόνια σχεδιάζει η ελληνική ναυτιλιακή Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Όπως αναφέρουν οι εν λόγω πηγές, η ελληνική ναυτιλιακή παρήγγειλε στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας ένα πλοίο χωρητικότητας 174.000 cbm με πρόωση XDF, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2020.
Η συμφωνία φέρεται να υπεγράφη στη διάρκεια των πρόσφατων Ποσειδωνίων, και αν επιβεβαιωθεί θα επεκτείνει τον στόλο LNG της εταιρείας στα τέσσερα πλοία.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από ένα κύμα αντίστοιχων παραγγελιών που έχουν κάνει ή σκέφτονται να κάνουν αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές, ακόμα και ορισμένοι που δεν δραστηριοποιούνται μέχρι τώρα στην αγορά του LNG. Μεταξύ αυτών είναι και ο αδελφός του Νικόλα Μαρτίνου, Ανδρέας, του οποίου η ναυτιλιακή Minerva Marine μπήκε στην αγορά τον Μάρτιο με δύο παραγγελίες νεότευκτων πλοίων LNG στα ναυπηγεία DSME. Άλλοι Έλληνες εφοπλιστές που φέρονται να έχουν συζητήσει με ναυπηγεία για ενδεχόμενες παραγγελίες είναι οι Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης (Latsco Shipping) και Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Maritime).
Πάντως, τα ναυπηγεία το τελευταίο διάστημα φαίνονται να ανεβάζουν τις τιμές τους για την κατασκευή πλοίων LNG, και πλέον αυτές ανέρχονται στα 185 εκατομμύρια περίπου ανά πλοίο για τους τακτικούς πελάτες των ναυπηγείων, συν 2-3 εκατ. δολάρια επιπλέον για τους νέους πελάτες.
Η Thenamaris μπήκε στην αγορά του LNG με το “δεύτερο κύμα” του 2011, παραγγέλνοντας δύο πλοία και ενεργοποιώντας την οψιόν για ένα ακόμα από τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries. Τα πλοία τα παρέλαβε το 2013 και το 2014, όταν οι τιμές ναύλωσης στην αγορά είχαν υποχωρήσει.
Σημειώνεται ότι το 2020 η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει και ένα νεότευκτο τάνκερ aframax που έχει παραγγείλει από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries. Η παραγγελία αυτή, όπως αναφέρει το TradeWinds, πιθανότατα αφορά στην ενεργοποίηση μίας οψιόν από παραγγελία δύο τάνκερ aframax πέρυσι στα ίδια ναυπηγεία.