ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στην εβδομάδα των Ποσειδωνίων, πολλά νέα σχέδια παίρνουν «σάρκα και οστά» με τις εταιρείες να σχεδιάζουν το μέλλον τους στον χώρο της ναυτιλίας.
Το πιο φιλόδοξο και συναρπαστικό project, με αντικείμενο τον ανεφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG παρουσιάστηκε από την νεοσυσταθείσα εταιρεία Probunkers, η οποία παρουσίασε ένα καινοτόμο εγχείρημα παγκόσμιας κλίμακας, με κεφάλαια πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, που προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία επένδυσης σε δύο δυναμικούς και καταξιωμένους τομείς: τη Ναυτιλία και την Ενέργεια.
Το mononews.gr βρέθηκε στο stand που φιλοξενείτε η Probunkers και συνομίλησε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της, κ. Αλέξανδρο Προκοπάκη.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Προκοπάκης, αναφέρθηκε στο project και στους στόχους της εταιρείας σε βάθος χρόνου, καθώς και στο μέλλον των καυσίμων της ναυτιλίας. Ανέφερε τους λόγους που επιλέχθηκε ο τομέας αυτός αλλά και οι κομβικές τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί ανά τον κόσμο για την «στέγαση» αυτού του εγχειρήματος, ενώ επίσης έκανε και ένα σχόλιο σχετικά με την ελληνική ναυτιλία και την ελληνική οικονομία.
Συνέντευξη στον Ορέστη Ζερβονικολάκη και το mononews.gr
Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία Probunkers
Η Probunkers είναι μία start-up εταιρεία με ένα φιλόδοξο πλάνο να «σηκώσει» 343 εκατομμύρια ώστε να σχεδιάσει, χτίσει και λειτουργήσει επτά πλοία σε επτά συγκεκριμένους σταθμούς ανά τον κόσμο για την πώληση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο ναυτιλίας.
Η εταιρεία υφίσταται από τον Αύγουστο του 2017. Αυτή ήταν μία δική μου σκέψη από το 2013, με τις συνθήκες τότε να είναι πολύ πρώιμες, όμως τώρα θεωρώ πως είναι το κατάλληλο timing.
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο σας;
Το σχέδιο μας, σε βάθος χρόνου, μας θέλει να είμαστε λειτουργικοί το δεύτερο μισό του 2022. Είναι ένα καλό timing καθώς τότε θα υπάρχουν αρκετά πλοία (LNG), ώστε να είναι ακόμα πιο έντονη η επιχειρηματική μας δραστηριότητα. Όπως καταλαβαίνετε ο χρόνος παίζει μεγάλο ρόλο, καθώς αν δεν υπάρχουν τα πλοία, δεν έχεις πελάτες, οπότε δεν έχεις δραστηριότητα.
Θεωρείται πως το μέλλον της ναυτιλίας στα καύσιμα είναι το LNG;
Το άμεσο μέλλον, η καλύτερη μεταβατική λύση είναι το LNG. Δεν πιστεύουμε όμως πως το LNG είναι το καύσιμο του μέλλοντος. Υπάρχουν καύσιμα που θα έρθουν ή και άλλες μορφές ενέργειας για τα πλοία. Όμως το LNG είναι το καλύτερο δοκιμασμένο προϊόν αυτή τη στιγμή ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μία -μεγάλη- μεταβατική περίοδο η οποία θα διαρκέσει από μία έως δύο γενιές πλοίων (25 έως 50 χρόνια).
Με τον τρόπο αυτό και θα βοηθήσουμε το περιβάλλον με λιγότερες εκπομπές, αλλά και θα καταρριφθεί η ιδέα πως η ναυτιλία είναι ρυπογόνος βιομηχανία, γεγονός που δεν ισχύει. Μεταφέροντας κάτι μέσω πλοίου είναι, ενεργειακά, το καλύτερο προς το περιβάλλον.
Αναφέρατε επτά συγκεκριμένους σταθμούς, μπορείτε να τους κατονομάσετε;
Βεβαίως, είναι το Χιούστον, το Γιβραλτάρ, η περιοχή μεταξύ Άμστερνταμ, Ρότερνταμ και Αμβέρσας, η Φουτζέιρα, το Χονγκ Κονγκ, το Μπουσάν και η Σιγκαπούρη.
Οι τοποθεσίες αυτές είναι κομβικά σημεία της ναυτιλίας;
Είναι κομβικά σημεία και μία από τις υποθέσεις στις οποίες βασίζεται το project μας, είναι πως ο τρόπος που μεταφέρονται τα προϊόντα αλλά και τα μεγάλα λιμάνια δεν θα αλλάξουν. Μπορεί να υπάρξουν κάποιες διαφοροποιήσεις αλλά δεν θα υπάρξουν σημαντικές ανακατατάξεις και για αυτό τον λόγο στοχεύουμε εκεί.
Ένας άλλος λόγος που μας οδήγησε στο να επιλέξουμε τις συγκεκριμένες τοποθεσίες είναι πως έχουνε ήδη, όπως π.χ η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ ή θα έχουνε έως το 2020, αποθηκευτικούς χώρους. Αυτό για την δική μας δουλειά είναι ιδανικό καθώς ασχολούμαστε αποκλειστικά με την μεταφορά του προϊόντος και όχι με την αποθήκευσή του.
Πώς «γεννήθηκε» η ιδέα της Probunkers;
Η ιδέα δεν ήταν να ξαναφτιάξουμε τον τροχό, κάποιος που ασχολείται με τον τομέα αυτό, είναι πολύ εύκολο να πάρει ένα μοντέλο ενός παγκόσμιου προμηθευτή και να το «φέρει» στα μέτρα του LNG.
Είχα προσεγγίσει αρκετούς επενδυτές, οι οποίοι ήθελα να είναι από τον χώρο της ναυτιλίας για να καταλάβουν πέρα από τους οικονομικούς λόγους, τι σημαίνει αυτή η αλλαγή για τη ναυτιλία. Τα καταφέραμε και οι αρχικοί μέτοχοι που πιστέψανε στο εγχείρημα αυτό είναι η OceanKing. Άνθρωποι οι οποίοι πάντα κοιτάνε μπροστά και τολμούν να κάνουν αλλαγές. Έτσι ξεκινήσαμε και έτσι προχωράμε.
Ποια η άποψη σας για την ελληνική ναυτιλία και την ελληνική οικονομία;
Στην παρούσα φάση αλλά και διαχρονικά δυστυχώς είναι δύο πράγματα τα οποία βαδίζουν προς αντίθετες κατευθύνσεις. Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως με πάρα πολύ δυνατούς παίκτες, οι οποίο χαίρουν καθολικού σεβασμού κάτι το οποίο δεν μπορούμε να πούμε για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κυβέρνηση γενικότερα.
Μακάρι οι πολιτικοί να έπαιρναν στοιχεία της επιχειρηματικότητας, του «ανοικτού μυαλού» και του τρόπου που λειτουργεί η ναυτιλία, ώστε να αλλάξουν πολλά πράγματα στην Ελλάδα κάτι που δυστυχώς δεν γίνεται.
Πηγαίνοντας μία βόλτα στην μεγαλύτερη παγκόσμια έκθεση, αυτή των Ποσειδωνίων, μπορεί να δει κανείς πως είμαστε σε πάρα πολλά πράγματα πολύ μπροστά. Μακάρι να μπορούσαμε να τα υλοποιήσουμε και για την χώρα μας γιατί πολλά ακούγονται για την ελληνική ναυτιλία αλλά είναι επιλογή των πλοιοκτητών να είναι στην Ελλάδα. Είναι η χώρα μας και θέλουμε να την βοηθήσουμε.
Δυστυχώς το κοντινό σε θέμα επιχειρηματικότητας είναι ο τουρισμός, αλλά και εκεί υπάρχουν «παιδικές ασθένειες» που πάλι έχουν να κάνουν με το κράτος και όχι με την επιχειρηματικότητα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Probunkers: Η νέα εταιρεία του bunkering για τα πλοία LNG
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πορεία προς τα καθαρά καύσιμα χαράσσει η παγκόσμια ναυτιλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας