«… Εμείς, ζούμε γύρω από μια θάλασσα όπως οι βάτραχοι γύρω από μια λίμνη», λέει ο Σωκράτης, στον πλατωνικό διάλογο «Φαίδωνα», όπου στο «εμείς» ορίζει τους Έλληνες στις πόλεις γύρω απ’ το Αιγαίο και τη Μεσόγειο θάλασσα της Παλιάς Ελληνικής Διασποράς. Και ήταν αυτή η θάλασσα και το εμπόριο για αυτό το «εμείς» που δημιούργησε την ύπαρξη και την επιβίωσή του, καθώς παντού αλλού υπήρχαν βράχια και πέτρες.

Όπως ο Πυθέας ο Μασσαλιώτης που μιλά για τον Ήλιο του Μεσονυκτίου και τις βόρειες θάλασσες, έτσι και ο Σκύλαξ ο Καρυανδεύς εξερευνά την Ερυθρά Θάλασσα και ο Νέαρχος, ο Κοσμάς ο Ινδικοπλεύστης καταπλέει τον Ινδικό. Αρχαίοι και μετά Βυζαντινοί φτιάχνουν θαλάσσιους δρόμους, κάνουν εμπόριο και εκείνοι που είχαν τα πλοία του εμπορίου οδηγούν επί οθωμανικής περιόδου, στην Ελληνική Επανάσταση. Ο τόπος γεννά τη ναυτιλία, ορίζει τους κανόνες της, γίνεται ταυτόσημο με την ύπαρξή του.

Ώσπου σήμερα, οι Greeks, το ελληνικό θαύμα του εφοπλισμού, παραμένει το μεγαλύτερο, με τον σπουδαιότερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και τις αξεπέραστες μορφές στον 20ό αιώνα των Ωνάση, Λάτση, Λιβανού, Νιάρχου. Και αν κάποτε ήταν η ανάγκη, η περιέργεια, τα σωκρατικά «δαιμόνια» τα υλικά της μεγαλοσύνης των Ελλήνων στην ναυτιλία, σήμερα έρχεται μια νέα γενιά, οι διάδοχοι των κραταιών παλαιότερων, με σπουδές στα σπουδαιότερα Πανεπιστήμια, με ορμή νεανική, με την εμπειρία των οικογενειών τους, για να χαλυβδώσουν την ισχύ των Ελλήνων εφοπλιστών στην θάλασσες του κόσμου και να διατηρήσουν τον μύθο τους…

Nικόλας, Γιάννης και Ανδρέας Jr Μαρτίνος

Πρώτη υπήρξε, η Νουνού Μαρτίνου, η γιαγιά! Μπορεί, λένε, να είναι η πλουσιότερη γυναίκα της Ευρώπης, προσωπική φίλη της Βασίλισσας Ελισάβετ, στην οποία καυχιέται πάντα για τη δεξιοτεχνία της στο κυνήγι και τις απαράμιλλες ικανότητές της στην σκοποβολή, με θέση της πάντα η ίδια και η οικογένειά της να κρατούν χαμηλό προφίλ, ενώ ακόμη και σήμερα, πάει μόνη της στη λαϊκή αγορά για τα ψώνια της.

Είναι εκείνη που ρίχτηκε στα καράβια και στη ναυτιλία και μπόρεσε να ορθώσει μια αυτοκρατορία σε ανδροκρατούμενους χώρους. Λένε, ακόμα, πως η απλή γυναίκα, με την καθόλου εξεζητημένη εμφάνιση, η μητέρα και γιαγιά, είναι η πλέον αποτελεσματική, ορθολογική, μαθηματικής σκέψης, σύγχρονη, αυστηρή και ίσως κάποτε σκληρή, τεχνοκράτισσα που υπάρχει. Με τις αρχές της και την μεθοδικότητα της κινήθηκαν και οι τρεις της γιοι, ο Ανδρέας, ο Θανάσης, ο Ντίνος, ενώ τη σκυτάλη της ναυτιλίας ανέλαβαν τα εγγόνια της, ο Νικόλας και ο Γιάννης του Nτίνου και ο Aνδρέας Jr του Aντρέα.

O Nικόλας, ο οποίος είναι γνωστός και από τον χώρο της μουσικής, έχοντας παίξει ως DJ σε κοσμοπολίτικα club της Μυκόνου και του εξωτερικού και έχοντας υπογράψει τη μουσική και την παραγωγή στο single Looking for Love, εδώ και τουλάχιστον μια τριετία έχει μπει δυνατά στη Thenamaris ασκώντας καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου. Είναι παντρεμένος με την Ελένη Προκοπίου, κόρη ενός άλλου ισχυρού της ναυτιλίας, του Δημήτρη Προκοπίου και βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στη «δύση» του 2017 λόγω της παραγγελίας δύο νεότευκτων aframaxes τάνκερ που θα προστεθούν στον στόλο των 57 δεξαμενόπλοιων της εταιρίας το 2020.

Nick Martinos
Νικόλας Μαρτίνος , εφοπλιστή Thenamaris

Νικόλας Μαρτίνος , εφοπλιστή Thenamaris

Ο Γιάννης, πάλι, αποφάσισε να χαράξει τη δική του ρότα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, πάντοτε όμως συνεργασία με τη οικογενειακή εταιρεία των Μαρτίνων, τη Thenamaris. Αποχώρησε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, και ίδρυσε τη Signal Maritime. Για να προλάβει όλους όσοι θα διέδιδαν φήμες και θα καλλιεργούσαν εντυπώσεις για οικογενειακές διαφωνίες και διαφορές, έκανε αμέσως σαφές ότι πρόθεσή του είναι να δοκιμάσει τις δίκες του δυνάμεις του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτό διατήρησε το μερίδιό του στη Thenamaris, την οποία πλέον διοικούν ο πατέρας του και ο αδελφός του, Νικόλας.

Στη νέα εταιρεία ο Γιάννης Μαρτίνος πήρε μαζί του τέσσερα επιτελικά στελέχη της Thenamaris, εκ των οποίων έναν διευθυντή υπεύθυνο για τις ναυλώσεις πλοίων. Ο στόλος της Thenamaris, υπολογίζεται σήμερα σε αξία άνω των 2 δισ. δολαρίων, συν καινούργια πλοία, αποκτημένα το 2015, να αξίζουν 907 εκατ. δολάρια επιπλέον. Παράλληλα, βρίσκονται υπό κατασκευή έντεκα νέα πλοία της εταιρίας, συνολικής χωρητικότητας άνω του ενός εκατ. dwt, στα οποία περιλαμβάνονται δύο VLCCs (Very Large Crude Carriers), τρία δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax, τέσσερα τύπου aframax για μεταφορά προϊόντων και δύο aframax για μεταφορά αργού.

Και με αυτή την οικογενειακή δύναμη ο Γιάννης Μαρτίνος κατάφερε να κερδίσει όλες τις εντυπώσεις με την προσωπική του ναυτιλιακή εταιρεία, μόλις σε τρία χρόνια, ενώ, πρόσφατα, τιμήθηκε με το βραβείο «New Generation Shipping Award» της Loyd’s συνεχίζοντας το μεταπολεμικό θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας και το μύθο της οικογένειας. Είναι παντρεμένος με την Μάγια Ζαφειροπούλου.

Γιάννης Μαρτίνος
Ο Γιάννης Μαρτίνος με τη σύζυγο του Μάγια Ζαφειροπούλου

Ο Γιάννης Μαρτίνος με τη σύζυγο του Μάγια Ζαφειροπούλου

Ο Aνδρέας ο νεότερος, ή Κίκος είναι ο ξάδελφος των προηγουμένων και γιος του Αντρέα και της Αλεξάνδρας Μαρτίνου, που κινδύνευσε να πέσει θύμα απαγωγής το 2013 και έκανε όλη την οικογένεια να αυξήσει μέτρα ασφαλείας. Ο Ανδρέας Μαρτίνος junior αποτελεί ένα από τα μέλη της νέας γενιάς των Ελλήνων εφοπλιστών. Πριν καλά καλά τα 30 του έχτισε το όνομα του, με προσεκτικούς και εύστοχους χειρισμούς στη ναυτιλιακή εταιρεία του Minerva Marine Inc. Η δραματική απόπειρα απαγωγής του έγινε κοντά στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στη Βούλα το μεσημέρι της 12ης Δεκεμβρίου του 2013 και ο ίδιος κατάφερε να ξεφύγει από τους επίδοξους απαγωγείς του.

Ανδρέας-Κίκος Μαρτίνος
Ανδρέας-Κίκος Μαρτίνος

«Εμείς οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι γεμάτοι συναισθήματα, με την πατρίδα μας να είναι δίπλα στη θάλασσα. Η θάλασσα έχει διαποτίσει τη ζωή μας. Είναι στο αίμα μας. Και το μαγευτικό είναι ότι το καταλαβαίνεις αυτό από την πρώτη στιγμή που θα πατήσεις στο κατάστρωμα ενός πλοίου. Το νιώθεις στην καρδιά σου ότι αυτή η δουλειά είναι για σένα. Σε αιχμαλωτίζει. Είναι μια σχέση που δεν τελειώνει ποτέ», έχει δηλώσει και πραγματικά δε χάνει ευκαιρία να βρεθεί στο υγρό στοιχείο επιδόμενος σε θαλάσσια σπορ, ή απλώς κάνοντας βόλτα κοντά της.

Η πρώτη και καθοριστική του επαφή με τα πλοία έγινε σε ηλικία 15 ετών, όταν αποβιβάστηκε στο κατάστρωμα του πλοίου ολοκαίνουργου και ομορφοχτισμένου «Matilda», που ήταν το καμάρι της εταιρείας. Περιζητητος εργένης για χρόνια μιας και είναι αθλητικός και ιδιαίτερα εμφανίσιμός, ράγισε καρδιές όταν παντρεύτηκε με την ωραία Μαρίνα Λιβανού.

Γεωργία Μαρτίνου
Γεωργία Μαρτίνου

Μιλένα Παππά του Πέτρου

H Mιλένα Παππά είναι η κόρη του Πέτρου Παππά, που έκανε την Star Bulk Carriers με την συμφωνία που είχε κλείσει με την αμερικανική Oaktree, μεγαθήριο στον εφοπλισμό, αφού πλέον διαχειρίζεται περισσότερα από 100 πλοία. Ο κωνσταντινοπολίτης και βαθύτατα ΑΕΚτζης πλοιοκτήτης, με τις οικονομικές σπουδές στο Μίσιγκαν και αθλητής στη νιότη του της εθνικής ομάδας σκοποβολής, με συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980 έχει κάθε λόγο να καμαρώνει την κόρη του.

Είναι γνωστό πως ως φοιτήτρια δεν δεν είχε κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη ναυτιλία έως τη στιγμή που πραγματοποίησε την πρώτη της πρακτική στη C Transport Maritime στο Μονακό, μετά την αποφοίτησή της από το Πανεπιστήμιο Cornell με ένα πτυχίο… Bachelor of Arts in Psychology και Sociology!

Και ενώ ξεκίνησε για μόλις τρεις εβδομάδες πρακτική, παρέμεινε στο κοσμικό και εφοπλιστικό να το παραδεχτούμε κρατίδιο όλο το καλοκαίρι μιας και η ναυτιλία έγινε πάθος μέσα της και η κληρονομικότητα εκδηλώθηκε σε γυναίκεια έκδοση. Εντάχθηκε επίσημα σε μία από τις οικογενειακές επιχειρήσεις το 2007, ενώ αποφοίτησε και με πτυχίο Master of Science στον τομέα του Shipping, Trade & Finance από το Cass Business School του City University του Λονδίνου.

Το διάστημα 2004-2005, η Μιλένα εκπαιδεύτηκε στη Merrill Lynch ως private wealth department και έπειτα στο CoeClerici Group ως risk management department. Το 2004, και ενόσω ήταν στη Merrill Lynch, συνέβαλε στη δημιουργία του Προγράμματος “Women’s Milestones”. Είναι η S&P & Project Manager της Starbulk Carriers και ασχολείται κυρίως με τους τομείς του ξηρού φορτίου και των containerships. Ο νεότερος αδελφός της, Αλέξανδρος, δραστηριοποιείται περισσότερο στα δεξαμενόπλοια.

Μιλενα-πΑΠΠΑ
Μιλένα Παππά

Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός

Αχώριστοι οι δυο αδελφοί, Αντώνης Και Φίλιππος, συνεχιστές για 6η γενιά της θαλασσινής αυτοκρατορίας των Λαιμών, με ιστορία στη ναυτιλία όλο επιτυχίες που καθιέρωσαν το μικρούλι και πανέμορφο νησί τους, αυτό των Οινουσσών σε φημισμένο τόπο παραγωγής σπουδαίων εφοπλιστών. Ήταν το 1848 που ο Γεώργιος Λαιμός ή παπά-Λαιμός και οι τρεις γιοι του αγόρασαν ένα μικρό μερίδιο του ιστιοφόρου «Ευαγγελίστρια».

Τα δυο αδέλφια έχουν κληρονομήσει τα θαλασσινά γονίδια αλλά και το βάρος αυτής της μεγάλης παράδοσης της οικογένειάς τους, που από στα 1905, έγραψε ιστορία με την απόκτηση του ατμόπλοιου «Μαριέττα Ράλλη» από κοινού με τις Οικογένειες Πατέρα και Χατζηπατέρα. Η μεγάλη είσοδος της οικογένειας, όμως, στην πλοιοκτησία έγινε το 1930 και η μεγάλη ανάπτυξη ήρθε στην πρώτη μεταπολεμική περίοδο, με κέντρο το Λονδίνο.

Μέλη της οικογένειας έχουν ιδρύσει περισσότερες από δέκα διαφορετικές και επιτυχημένες ναυτιλιακές, ενώ το κοινωφελές τους έργο είναι μεγάλο τόσο στον τόπο τους, αλλά και σε όλο τον ελληνισμό. Από τα δύο αδέλφια, τους συνεχιστές αυτής της θρυλικής ναυτιλιακής οικογένειας, ο μεγαλύτερος, ο Αντώνης Λαιμός είναι δικηγόρος, ενώ ο Φίλιππος είναι πτυχιούχος στη φιλοσοφία, στην πολιτική και την οικονομία, με εμπειρία στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της διαχείρισης των επενδύσεων.

Και οι δύο είναι απόφοιτοι της Οξφόρδης. Μαζί με τον πατέρα τους, τον θρυλικό πλέον, Νίκο Σ. Λαιμό, ελέγχουν τη ναυτιλιακή Enesel S.A., που ιδρύθηκε στις αρχές του 21ου αιώνα, που στεγάζεται στο μέγαρο επί της Βασιλίσσης Σοφίας, που είναι στο ύψος της Νεοφύτου Βάμβα. Ελέγχουν, επίσης, την εδρεύουσα στο Λονδίνο N.S. Lemos&CompanyLimited, που ειδικεύεται στο chartering, στη saleandpurchase (S&P) αγορά και σε συναφείς συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Λαιμός ναυτιλία
Φίλιππος Λαιμός (αριστερά) και Αντώνης Λαιμός (δεξιά), εφοπλιστές της Enesel SA

Προτεραιότητά τους είναι να επενδύουν προσεκτικά και λελογισμένα για την επέκταση του στόλου, κοιτώντας όμως, πάντα τους αριθμούς για να μην αυξάνουν τα ρίσκα. Μάλιστα τα δύο αδέλφια έκαναν κίνηση-έκπληξη, τον Ιουνίου του 2017, όταν η ναυτιλιακή τους Enesel SA, προχώρησε μέσω της θυγατρικής της NS Lemos στη χρονοναύλωση του δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC Spyros (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2007) για 6 μήνες στην εταιρεία Clearlake, με τους ημερήσιους ναύλους να καθορίζονται στο ποσό των 23.000 δολαρίων, σύμφωνα με τους brokers.

Σημειώνεται ότι το Spyros είναι πλέον το μοναδικό VLCC της εταιρείας, καθώς στις αρχές του ίδιου μήνα είχε πουλήσει το Irene SL (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2004) για το ποσό των 30 εκατ. δολ. στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine. Όσον αφορά την Enesel, ο στόλος της απαρτίζεται από 19 πλοία, 14 εκ των οποίων είναι containerships, ενώ περασμένο Φεβρουάριο παράγγειλαν από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) δύο νέα tankers με option για την κατασκευή ακόμη δύο.

Τον Μάιο έκαναν χρήση της πρώτης option και τώρα επέστρεψε στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες για να εξασκήσει τη δεύτερη και τελευταία option που θα δει την ναυτιλιακή να προσθέτει στο στόλο της 4 νεότευκτα VLCC tankers. Το πρώτο από τα tankers αναμένεται να παραλειφθεί από τη ναυτιλιακή τον Ιούλιο του 2018, ενώ τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους θα ακολουθήσουν ακόμη δύο.

Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία
Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.

Το τελευταίο VLCC θα μπει στον στόλο της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2019. Τον Φεβρουάριο του 2017 σε ένα θρησκευτικό μυστήριο που χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος της χρονιάς» από τον ελληνικό αλλά κυρίως τον ξένο τύπο, ο Φίλιππος Λαιμός παντρεύτηκε τη Μαριάννα Γουλανδρή, γόνο της οικογένειας Βαρδινογιάννη, εγγονή της Μαριάννας.

Στο γάμο που η νύφη εντυπωσίασε με το στιλ της και τις ασημένιες ψηλές της γόβες, είχαν παρευρεθεί ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος, η βασιλική οικογένεια της Ισπανίας, ενώ ο γιος του Παύλου και της Μαρί Σαντάλ ήταν ανάμεσα στα παρανυφάκια. Η Μαριάννα Γουλανδρή δεν ασχολείται με τη ναυτιλία. Είναι σχεδιάστρια μόδας και εδώ και κάποια χρόνια λανσάρει τις προσωπικές της συλλογές σε ρούχα, μαγιό και κοσμήματα. Η οικογένεια Λαιμού δώρισε μετά το γάμο στο «Elpida Youth» που έχει αφοσιωθεί η γιαγιά της νύφης Μαριάννα Βαρδινογιάννη, το γιγαντιαίο ποσό του 1 εκατ. ευρώ!

Και τα δυο αδέλφια μοιράζουν τη ζωή τους μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου, με ένα φορτωμένο επιρρηματικά πρόγραμμα που δεν τους εμποδίζει από το επιδίδονται στο έντονο κοινωνικό έργο, για το οποίο φημιζόταν πάντα η οικογένεια και που περιλαβαίνει από τη συντήρηση του Ναυτικού Μουσείου Οινουσσών μέχρι και την κατάθεση ιδιαίτερα σοβαρών ποσών στον λογαριασμό που έχει δημιουργήσει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την κάλυψη των αναγκών ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

Γουλανδρη-Λαιμος
Φίλιππος Λαιμός και Μαριάννα Γουλανδρή

Μαρία Αγγελικούση του Γιάννη

Η Μαρία Αγγελικούση βραβεύτηκε πριν λίγους μήνες, το 2017 με ένα από τα 17 βραβεία «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards» για τους αξιότερους όλων, με εκείνο για την Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων της Χρονιάς, (Tanker Company of the Year) που αποδόθηκε στην Maran Tanker του Ομίλου Αγγελικούση. Αντισυμβατική και όλο ανατροπές και επιτεύγματα η ξανθιά γυναίκα, είναι γιατρός, εφοπλίστρια, πριγκίπισσά πια και άξια κόρη στα βήματα του πατέρα της. Ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι ο πρώτος των Ελλήνων και ο πέμπτος μεγαλύτερος εφοπλιστής σε όλο τον κόσμο με στόλο δυναμικότητας 26,8 εκατ. τόνων και στόλο 143 πλοίων, ενώ ετοιμάζει κι άλλα 14!

Βαρύ το οικογενειακό όνομα, όχι μόνο από τη παππού προς πάππου δύναμη των καραβιών τους στη θάλασσα αλλά και από την προσφορά τους στην Εθνική Αντίσταση στην Ελλάδα και στην Μέση Ανατολή, όπου είχε αγωνιστεί και τιμηθεί ο πατέρας του Γιάννη, ο Αντώνης Αγγελικούσης, αλλά και από το ότι όλη η οικογένεια αρνήθηκαν κάθε όχι μόνο συνεργασία, αλλά και απλή συνάντηση με την Χούντα του 1967, για να μη τη νομιμοποιήσουν και στις θάλασσες του κόσμου.

Τώρα, τα ναυτιλιακά του χνάρια, ακολουθεί με διακρίσεις, βραβεύσεις, αποδοχή και ήδη κερδισμένο σεβασμό, η κόρη του, η Μαρία, εκπρόσωπος της τρίτης πια, γενιάς των ιστορικών εφοπλιστών που ξεκίνησε από τη Μάνη για να καταφύγει στην Χίο, από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. «Στα μέσα του 18ου αιώνα μετακόμισαν στο βόρειο τμήμα της Χίου, το οποίο εκείνη την εποχή ήταν ακατοίκητο και έδωσαν το όνομα Καρδάμυλα στην περιοχή. Σκοπός της μετεγκατάστασης ήταν η πειρατεία, να επιτίθενται σε πλοία που κατευθύνονταν ή έρχονταν από την Μαύρη Θάλασσα στην Μεσόγειο» έχει πει ο εφοπλιστής σε συνέντευξη του στο διεθνές ναυτιλιακό έντυπο Trade Winds.

Με την επανάσταση του 1821 και την σφαγή της Χίου το 1822, οι πρόγονοι του θα επιστρέψουν στην Μάνη και μετα θα πάνε και πάλι στην Χίο το 1857. Τότε είναι και η εποχή που μπήκαν οι βάσεις για την εφοπλιστική δραστηριότητα της οικογένειας κάνοντας την αρχή με ιστιοφόρα. «Ο προπάππους μου, ο Αντώνης, ήταν το πλέον εξέχον μέλος εκείνης της περιόδου. Έδρασε στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα και σύμφωνα με τις φήμες ήταν ο εφευρέτης των “σημαιών διευκόλυνσης”.

Μαρία Αγγελικούση
Μαρία Αγγελικούση. Εφοπλίστρια

Το όνομα της οικογένειας ήταν αρχικά Πονηρού και άλλαξε την δεκαετία του 1870. Ο πατέρας του Αντώνης Αγγελικούσης, ήταν ασυρματιστής στον Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το πλοίο του το οποίο μετέφερε εφόδια για τους συμμάχους τορπιλίστηκε δύο φορές και για αυτό τον λόγο έλαβε δύο μετάλλια από το ελληνικό κράτος. Στην συνέχεια οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες τον έστειλαν στο Κάιρο όπου εκπαιδεύτηκε ως αλεξιπτωτιστής για να σταλεί μετέπειτα στην Κρήτη. Εκεί πέρασε δύο χρόνια και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε το 1944 για την οποία τιμήθηκε μετά την λήξη του πολέμου από τους Βρετανούς. Με την ειρήνη και πριν φύγει από τη ζωή, στα 1989, θα φτιάξει έναν αξιοσημείωτο στόλο πλοίων ξηρού φορτίου.

Με βλέμμα σαν του παππού της, ελεύθερο πνεύμα, αγάπη για τους ανθρώπους και τις θάλασσες, η Μαρία Αγγελικούση, είναι το καμάρι του πατέρα της, που δεν κρύβει την περηφάνεια του για αυτήν. Για το κορίτσι που από το 2008, πήρε μόνο του την απόφαση να ασχοληθεί με την ναυτιλία και να σταθεί στο πλευρό του στην οικογενειακή επιχείρηση, ενώ είχε σπουδάσει Ιατρική στο πανεπιστήμιο του Cambridge και άσκησε το επάγγελμα επί οκτώ χρόνια. Σαν εκείνον τον παππού που πολέμαγε για ελευθερία, έτσι και η Μαρία, ξέχειλη από ευαισθησία, μετά το πτυχίο της, ξεκίνησε την άσκηση της Ιατρικής εκεί που πίστεψε πως την είχαν πιο πολύ ανάγκη. Γιάτρευε κόσμο, χωρίς αμοιβή, στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, με κίνδυνο συχνά της ίδιας της της ζωής, μιας και πολλές από τις περιοχές που βρίσκονταν σε αιματηρούς, βάναυσους πολέμους.

Βλέποντας την οδύνη των ανθρώπων, συχνά χάνονταν σε ζούγκλες, μην έχοντας τρόπο κανέναν να επικοινωνήσει με τον υπόλοιπο κόσμο, ξεχνώντας να φάει και χωρίς αίσθηση του χρόνου. Κάποιες φορές η οικογένειά της, ανησυχούσε δραματικά, γιατί έχανε κάθε επαφή μαζί της. Όταν πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση και τα καράβια, είχε δηλώσει πως «η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».

Οι εμπειρίες της ως γιατρός σε απομακρυσμένες από τον πολιτισμό περιοχές, ο αγώνας της ενάντια στην αρρώστια και στον θάνατο, η επαφή της με τον ανθρώπινο πόνο, έφτιαξαν έναν χαρακτήρα, που δε μοιάζει με άλλες γυναίκες από τον κόσμο του μεγάλου πλούτου. Συμπονετική, απλή, μετρημένη, χωρίς επιδείξεις και προκλήσεις στέκεται πάντα στο πλευρό του πατέρα της τον οποίο και εκείνη με τη σειρά της λατρεύει και θαυμάζει. «Μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση», λέει.

Όσο για τον περήφανο γονιό, εκείνος παραδέχεται για τη Μαρία του, πως «σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή. Τρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύετε είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είναι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα».

Η 34χρονη Μαρία Αγγελικούση, αντιπρόεδρος του παντοδύναμου Angelicoussis Shipping Group, μέσα σε λίγα χρόνια έχει ήδη, έχει τιμηθεί με τις πιο σημαντικές και υψηλές βραβεύσεις για τη ναυτιλία, ενώ, ήδη, έχει αποδείξει τις ικανότητές της σε διεθνή ναυτιλιακά ύδατα. Μπήκε στην επιχείρηση της οικογένεια της, με την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008, που προκάλεσε μία βαθιά παγκόσμια κρίση, χωρίς όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους Αγγελικούσηδες.

Η Μαρία ξεκίνησε από το τμήμα ναυλώσεων και πολύ σύντομα άρχισε να έχει συμμετοχή στις αποφάσεις, ενώ πλέον και πλέον είναι αυτή που αναλαμβάνει όλα τα σημαντικά συμβόλαια εξαγορών και των νεότευκτων πλοίων. Με το βραβείο Next Generation Greek Shipping Award, στα χέρια της, υπολογιζει και προβλέπει το μέλλον, επικεντρωμένη στο Maran Gas Maritime, που δραστηριοποιείται στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με έναν στόλο 21 δυνατών πλοίων και με 11 ακόμα υπό κατασκευή, με τις πιο σύγχρονες απαιτήσεις και τεχνολογίες.

Αγγελικούσης
Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρόσληψη της έμπειρης Anita Odedra τον περασμένο Ιούλιο ως εκτελεστική αντιπρόεδρος εμπορικών επιχειρήσεων της Maran Gas Maritime. Λέγεται πως η Μαρία Αγγελικούση ενδιαφέρεται πολύ για την επέκταση της εταιρείας στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης και πως μελετά προσεκτικά, μεθοδικά και με στρατηγική τις επόμενες κινήσεις της, διακρίνοντας μεγάλες προοπτικές στη συγκεκριμένη αγορά. Είναι παντρεμένη με τον έκπτωτο πρίγκηπα της Σερβίας της βασιλικής οικογένειας των Καραγεώργεβιτς.

Έχει η ίδια αποκτήσει ένα ονειρικό σπίτι στη Μύκονο, στο λόφο στο Φανάρι, κοντά στα Παραδείσια της Μυκόνου. Αυτό το πανέμορφο σπίτι ερωτεύτηκε και διάλεξε για σπίτι της η Μαρία, όταν κοίταξε μέσα από τα τζάμια του την μαγευτική εικόνα του ολόφωτου νησιού. Πρώτα λάτρεψε την θέα από τις μεγάλες βεράντες και μετα νοιάστηκε για τα πέντε πολυτελή, μεγάλα υπνοδωμάτια με το τζάκι τους το καθένα και την νησιωτική άνεση. Τεράστιος κήπος, τρεις ξενώνες, barbeque, διαφανή πισίνα σαν αρχιτεκτονικό αριστούργημα, που δίνει τη δυνατότητα να βλέπεις το εσωτερικό της βίλας μέσα από το νερό.

Με κάθε ευκαιρία σπεύδει να το επισκεφθεί και να ατενίζει το Αιγαίο από τα ψηλά του παράθυρα. Απ αυτή την θάλασσα, που κάποτε, ξεκίνησαν όλα τα καράβια της οικογένεια της, όλα τα καράβια τα δικά της…

Ο Γιάννης και η Ελένη Προκοπίου του Δημήτρη

Τα αδέλφια Γιάννης και Ελένη Προκοπίου είναι τα παιδιά του χαμηλών τόνων, αλλά θαυματουργού και στον εφοπλισμό Δημήτρη Προκοπίου και είναι και τα δυο πολύ εμφανίσιμα παιδιά. Ειδικά ο Γιάννης έχει απασχολήσει τις gossip στήλες με τις παρέες αλλά κυρίως τις φημολογούμενες σχέσεις του με διάσημες καλλονές. Τελειώνοντας το Κολέγιο Αθηνών, συνέχιζε με σπουδές στο City University of London, ο Γιάννης μπήκε δυναμικά στην εταιρία του πατέρα του Centrofin και ασχολείται κυρίως με τις ναυλώσεις.

Tο τελευταίο διάστημα παρακολουθεί στενά την πορεία των ναυλαγορών και αναζητά κατάλληλες ευκαιρίες για καινούρια deals. Οι παρέας του ως φοιτητής ήταν με εκείνους που όπως αυτός κληρονομούν τις θάλασσες του πλανήτη, όπως ο Παναγιώτης και ο Δημήτρης Αγγελόπουλος, η κόρη του Γιώργου Οικονόμου, Χριστίνα, η Μαριάννα Γουλανδρή, ο Αντώνης Ξυλάς αλλά και οι νεαροί Μαρτίνου.

Φυσικά αγαπά την θάλασσα και τα σκάφη, Το Αιγαίο και τη Μύκονο, τα θαλασσινά ταξίδια και την αλμύρα του καλοκαιρού, αλλά λέγεται πως δουλεύει άπειρες εργατοώρες, ώστε να αποδείξει την αξία του και έτσι έχει καταφέρει να έχει κερδίσει την αναγνώριση αυτού του ανταγωνιστικού και απαιτητικού χώρου του επιχειρεί.

Η Ελένη, πολύ περισσότερο χαμηλών τόνων και καθόλου κοσμική από τον αδελφό της, εισήλθε στην ναυτιλία από τα 24 της χρόνια. Αποφεύγοντας πάντα την δημοσιότητα, γινόταν το επίκεντρο της προσοχής όπου και αν βρισκόταν γιατί είναι μια εντυπωσιακότατη μελαχρινή καλλονή. Και αυτή πήγε σχολείο στο Κολλέγιο Αθηνών, με έφεση στη λογοτεχνία και στην Τέχνη, αλλά υπήρξε αποφασισμένη από πολύ νωρίς να ριχθεί με τα μούτρα στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις της οικογένειας, στη Cetrofin και στην Marine Trust, με τα 24 πλοία διαφόρων τύπων μεταξύ των οποίων φορτηγά και δεξαμενόπλοια.

Παντρεύτηκε χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες στην Φανερωμένη στην Βουλιαγμένη, τον Νικόλα Μαρτίνο, ύστερα από τρίχρονη σχέση και η γαμήλια δεξίωση δόθηκε στο σπίτι των γονιών της στην Γλυφάδα και αποτελούν το αγαπημένο, χρυσό ζευγάρι των εφοπλιστικών τζακιών.

Νικολας Μαρτίνος - Ελένη Προκοπίου
Νικολας Μαρτίνος – Ελένη Προκοπίου

Η Ελίζα, η Ιωάννα, η Μαρίνα, η Μαρία Ελένη του Γιώργου Προκοπίου

Δωδέκατος στους 100 ισχυρότερους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με 126 καράβια αξίας 2 δισ. δολάρια, με ναυαρχίδες του τις ισχυρές Dynacom Tankers και Dynagas LNG Partners ε 2.500 ακίνητα σ όλο τον κόσμο, φίλος με τον Σαμαρά, κοντραρισμένος με τον Μπερλουσκόνι, μπλεγμένος κάποτε με την εφορία και πάντα επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ο θρυλικός Greek Γιώργος Προκοπίου και η σύζυγος του Αλεξάνδρα, εδώ και 46 χρόνια είναι από τους πλέον επιτυχημένους Έλληνες και αλώνει τις θάλασσες σαρωτικά και με δύναμη.

Οι τέσσερις κόρες του να συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση, έχοντας κληρονομήσει, προφανώς, το ένστικτο, τις ικανότητες και την οξυδέρκεια του πατέρα τους στη ναυτιλία. H μεγαλύτερη από τα κορίτσια, η Eλίζα, είναι παντρεμένη με τον Nίκο Xρισάκη και ασχολείται με τη φορτηγό ναυτιλία.

Τον ίδιο ναυτιλιακό στίβο έχει επιλέξει και η δευτερότοκη, η Ιωάννα, «η καπετάνισσα» όπως την αποκαλεί από μικρή ο πατέρας της, που εκτός από την εμπειρία και την ενασχόληση της στο πλευρό του γονιού και του συζύγου της, του Γιάννη Kαΐρη, στην Kairis Brothers, έχει δημιουργήσει την δική της εταιρία, την Prominence Maritime, που ιδρύθηκε λίγο μετά τον γάμο της.

Ίσως λόγω της χρονικής συγκυρίας, να λέγεται, πως η εταιρεία είναι «προίκα», αν και πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως πρόκειται για κοινοπραξία με τον άνδρα της. Όπως και να χει, η πανέξυπνη και δυναμική Ιωάννα επιθυμεί να αφήσει το δικό της, το εντελώς προσωπικό στίγμα της, στο διεθνή ναυτιλιακό χάρτη, έχοντας λένε, λεπτομερείς και πλούσιες γνώσεις στο θέμα της.

Προκοπίου
Η Ιωάννα Προκοπίου με τον πατέρα της Γιώργο Προκοπίου

Mε σπουδές στο Πανεπιστήμιο Bath γύρω από την ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική μηχανική, ήθελε να εξειδικευθεί στο θαλάσσιο εμπόριο και τα οικονομικά, όπως και έγινε στις μεταπτυχιακές της σπουδές στο City University. Tις πρώτες της εργασιακές εμπειρίες τις έλαβε στη Sernavimar στη Pώμη και την Poten and Partners, στη Mέκκα των ναυτιλιακών και των χρηματαγορών, τη Nέα Yόρκη μέχρι που το 2003 ενεπλάκη στην οικογενειακή επιχείρηση, Dynacom Tankers.

Η Ιωάννα είναι αυτή που από την οικογένεια ενδιαφέρεται για τα κοινά, έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αλλά και στην Συν-Eνωσις, την εταιρία κοινωφελούς προσφοράς, της οποίας αποτελεί ιδρυτικό μέλος. Πρόσφατα έκανε αίσθηση στην διεθνή εφοπλιστική κοινότητα, όταν η εταιρεία της, η Prominence Maritime προχώρησε στην εξαγορά του υπερδεξαμενόπλοιου Taizan έναντι 15,5 εκατ. δολ. από την ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha. Oι μεγαλύτεροι δάσκαλοι της και πρότυπα της στην ζωή και στην εργασία, όπως έχει δηλώσει, είναι ο πατέρας της Γιώργος και ο θείος της Δημήτρης.

H Mαρίνα, η τρίτη κόρη, είναι παντρεμένη με τον επικεφαλής της εισηγμένης του Προκοπίου στη Wall Street, Dynagas LNG Partners, τον Tόνι Λόριντζεν και ασχολείται με τα δεξαμενόπλοια!

Τέλος, η μικρότερη, η μόλις 22 ετών Mαρία – Eλένη, ασχολείται με όλα όσα αφορούν στον οικονομικό σχεδιασμό και στην οργάνωση, μιας και έχει διακριθεί στις σπουδές της στα Οικονομικά, στο φημισμένο πανεπιστήμιο Μποκόνι της Ιταλίας. «Ελπίζω οι κόρες και οι εγγονές μου να συνεχίσουν το έργο μου» λέει ο Γιώργος Προκοπίου, παρ ότι ποτέ δεν τις δεν τις πίεσε να ασχοληθούν με τη ναυτιλία, αλλά αντίθετα, τις παρότρυνε να ακολουθούν τα όνειρά τους. Είναι, όμως, λένε, όσοι τον ξέρουν ένα πολύ περήφανος πατέρας και παππούς.

Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynacom Tankers Management

Χρήστος Οικονόμου του Γιώργου

Ο Χρήστος Οικονόμου είναι ο πρωτότοκος γιος του γνωστού εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, από τον πρώτο του γάμο με τη Ρίκα Βοσνιάδου. Ο πατέρας Γιώργος Οικονόμου, με τις σπουδές ναυπηγικής και εφαρμοσμένης μηχανικής στο περιβόητο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ),από όπου και έλαβε Bachelor of Science και Master of Science ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός, καθώς και Master of Science στη Ναυτιλία και Διοίκηση Ναυπηγείων είναι ο δημιουργός της τεράστια ναυτιλιακής εταιρείας DryShips, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Ξεκίνησε το 1976, ως Έφορος Μηχανικός με τη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, συνέχισε ως γενικός διευθυντής στην Oceania Maritime Agency με έδρα τη Νέα Υόρκη, ώσπου το 1986 έως το 1991 επένδυσε και συμμετείχε στο σχηματισμό μεγάλου αριθμού ναυτιλιακών εταιρειών και το 1991 ίδρυσε την εταιρεία Cardif Marine Inc. Group of Companies. Το 2015, πια, περιλαμβανόταν στην λίστα του περιοδικού Forbes με τους πιο πλούσιους ανθρώπους στον πλανήτη έχοντας περιουσία 2 δισεκατομμύριων δολαρίων.

Έχει ακόμη την εταιρία πληροφορικής PC SYSTEMS ενώ Αναπτύσσει εμπορικές και ναυτιλιακές δραστηριότητες με επιχειρήσεις της Κίνας και υπήρξε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που εξασφάλισε δανειοδότηση από κινεζική τράπεζα, με την σύναψη δάνειου ύψους 120 εκατομμυρίων Ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012. Bon viveuer, συλλέκτης έργων τέχνης, με τεραστιες επενδύσεις σε ακίνητα και εμπορικά κέντρα, βίλες αξίας 25.000.000 δολαρίων σε ειδυλλιακούς παραδείσους, ιδιοκτήτης ενός εκπληκτικού ιστιοπλοϊκού σκάφους, του φημισμένου Barracuda, με τρεις γάμους, τρία διαζύγια, έξι παιδία και δύο μακροχρόνιους δεσμούς, με την Άντζελα Ισμαήλου και μετα με την γοητευτική Κυβέλη Μελετοπούλου, φαινεται πως κληρονομησε στον γιο του Χρήστο, τόσο τις ικανότητες στην ναυτιλία όσο και στην γοητεία.

Ο υιός του Γιώργου Οικονόμου , Χρήστος Οικονόμου

Ο διάδοχος, Χρήστος Οικονόμου, αποτελεί, όπως ο μπαμπάς, αγαπημένο θέμα των κοσμικών στηλών που τον παρακολουθούν κατά πόας, τόσο για την ωραία του εμφάνιση του και το μποέμ αλλά ευφάνταστο τρόπο ζωής, όσο και για τις σχέσεις του με καλλονές, όπως η Ευγενία Νιάρχου, ή η κόρη του «βασιλιά των λατομείων» Γιάννη Λαρσινού, Mαλού. O Χρήστος Οικονόμου όμως, είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους νέους συνεχιστές των Greeks. Επικεφαλής της TMS Cardiff Gas δραστηριοποιείται με 10 δεξαμενόπλοια στις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγραερίου (LPG), ενώ η εταιρία του θα αναλάβει και τη διαχείριση των πλοίων της νέας εταιρίας, Gas Ships Limited την οποία προανήγγειλε ο πατέρας του Γιώργος και η οποία θα δημιουργηθεί από spin off της Dryships και θα δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG και LPG.

O 35χρονος γιος του Γιώργου Oικονόμου φαινεται λοιπόν, να έχει κληρονομήσει απ τον πατέρα του, εκτός απ την ανδρική χάρη και την αγάπη για ευζωία και το ένστικτο και την ικανότητα να αντιλαμβάνεται τις ευκαιρίες τόσο στον τομέα των ναυλώσεων όσο και σε εκείνον των αγοραπωλησιών πλοίων.

Γιώργος Οικονόμου DryShips ναυτιλία
Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης: Ο εγγονός του θρύλου καπετάν Γιάννη

Ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης, είναι ο εγγονός ενός θρύλου της ναυτιλίας, του καπετάν – Γιάννη Λάτση που για τη ζωή του, τα επιτεύγματα του, τις βραβεύσεις, την κοινωνική του προσφορά, την ανθρωπιά του, τον μυθιστορηματικό του χαρακτήρα, το χιούμορ του, τις γνωριμίες του, αλλά και το ότι θεμελίωσε τις συνήθειες και τις πρακτικές της παγκόσμιας ναυτιλίας χρειάζονται όχι ένα αλλά τόμοι βιβλίων να γραφούν για να κλείσουνε Μέσα τους λίγο από το θυελλώδες πνεύμα του.

Είναι κατά όπως φαινεται και εκείνος, που σηκώνει το οικογενειακό βάρος του μεγάλου ονόματος, με την ίδια άνεση, εξυπνάδα, πρωτοπορία και το ταλέντο σαν φυσικό φαινόμενο του παππού του και συνεχίζει να χαράζει πορείες στις διεθνείς θάλασσες. Το περασμένο καλοκαίρι ανακοίνωσε την είσοδο του ομίλου στην αγορά του ξηρού φορτίου, με την ίδρυση μιας νέας εταιρίας, της Ivy Shipping, εξασφαλίζοντας μάλιστα την ψήφο εμπιστοσύνης δύο ισχυρών διεθνών παικτών και προχωρώντας στην εξαγορά τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου supramax που έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικές γιάρδες.

Η κίνηση του στέκεται ως ένα νέο μεγάλο στοίχημα αλλά και ως πρωτοπορία στο διεθνή εφοπλισμό, ενός νέου που έδειξε την υψηλή του κλάση στις θάλασσες με το που ανέλαβε την Latsco Shipping, με στόχο να ενισχύσει τη δύναμη της οικογένειας στον τομέα που την ανέδειξε, δηλαδή στα τάνκερ. Πανέξυπνος, με στρατηγική, ικανός για αιφνιδιασμούς και με μελετημένες κινήσεις αποφάσισε να εισέλθει και σε μια καινούρια αγορά, του ξηρού φορτίου, αξιοποιώντας τη δυναμική που προβλέπουν οι αναλυτές αλλά και τις χαμηλές τιμές των πλοίων, ενώ ο διεθνής χώρος βλέπει σ αυτόν έναν «παίκτη» που ταράζει σαν τον παππού τα ωκεάνια νερά της επιφάνειας όλης της υδρογείου.

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, επικεφαλής Latsco Shipping Ltd. ναυτιλία
Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, επικεφαλής Latsco Shipping Ltd.

Εύκολα ο Πάρις ασχολήθηκε με τον χολιγουντιανό μάλιστα χώρο του θεάματος και του σινεμά, κατακτώντας τον, αλλά είναι ένας Λάτσης και η θάλασσα είναι για αυτόν το φυσικό του στοιχείο. Αλώστε όπως παραδέχεται μεγάλωσε ακούγοντας ιστορίες για καραβιά, ναύλους, φουρτούνες, καλά σκαριά, άξιους καπετάνιους. Μοιάζει λοιπόν να είναι αναπόφευκτη η επιτυχία του και προδιαγεγραμμένη η θριαμβική του πορεία.

Τώρα όλα τα υπόλοιπα, οι χολιγουντιανές ταινίες και παρέες του, οι επιτυχίες του στις καλλονές όλου του κόσμου, οι συναναστροφές του με σταρ του σινεμά και εγχώριες ντίβες, είναι ο στολισμός μιας μυθολογίας για τον αγαπημένο εγγονό, εκείνου που στις αρχές του 20ου αιώνα, μεγάλωνε στο παραθαλάσσιο Κατάκολο του Νομού Ηλείας, το 14ο από τα 15 παιδιά της οικογένειας του Σπύρου Λάτση ενός ψαρά, μικροκαλλιεργητής και βαρκάρης.

Για τον εγγονό εκείνου που έκοβε ο ίδιος τα εισιτήρια στο λιμάνι του Πειραιά, κουβάλαγε τις βαλίτσες των επιβατών, έλυνε τα σκοινιά και έτρεχε να προλάβει να μπει μέσα, στη μικρούλα «Νεράιδα» του, που έπλεε στον Αργοσαρωνικό και που έφτασε να κάνει το τραπέζι στην βασίλισσα της Αγγλίας και να της λέει, όπως υποστηρίζουν οι παλιές ανεκδοτολογικές ιστορίες, πως «για την ηλικία σου, καλά κρατιέσαι Λιζάκι».

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης
Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης

Αθανάσιος Φειδάκης του Γιώργου

Ο Γιώργος Φειδάκης παρέδωσε το πηδάλιο της GLOBUS Maritime ως πρόεδρου και διευθύνοντας σύμβουλου στον γιο του, Αθανάσιο Φειδάκη, που αν και νεότατος έχει ήδη βαρυσήμαντα επιτεύγματα, γνώσεις και εμπειρία στο τομέα τα σύγχρονης ναυτιλίας.

Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης GLOBUS Maritime, στην οποία διατέλεσε και ως Εκτελεστικός Διευθυντής της πέρασε στα χέρια του απ τον περήφανο πατέρα, που τον εκπαίδευσε ξεκινώντας χαμηλά στην ιεραρχία και μη ξεχωρίζοντας τον απ τους υπολοίπους συνεργάτες τους.

Αλώστε είχε ήδη, εργαστεί στη ναυτιλιακή ως Operator στο τμήμα ναυλώσεων και ως S&P broker στην εταιρεία ναυλώσεως πλοίων ACM, όπως και στην Klarksons του ιδίου αντικειμένου αλλά και ως εκπαιδευόμενος στο τμήμα ναυλώσεων και την αγοραπωλησία πλοίων. Ο νεαρός Φειδάκης έχει σπουδάσει στο London School of Economics, συνδυάζεται με την ταυτόχρονη παρουσία του ως Διευθυντού στην F.G. Europe A.E. ήτοι στις επώνυμες συσκευές κλιματισμού σε Eλλάδα, Iταλία, Tουρκία, Bαλκάνια και την εισαγωγή-εμπορία λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, με επέκταση και στην παραγωγή ρεύματος από AΠE, με την ίδια θέση και στην ΣAIMΠEPONIKA A.E. που κυριαρχει στο real estate.

Στην GLOBUS Maritime αντικαθιστά τον παραιτηθέντα για προσωπικούς λόγους Γιώργο Kαραγεωργίου, τον οποίο η εισηγμένη ευχαριστεί για την μακροχρόνια προσφορά του, από την ίδρυση της το 2006. Θεωρείται ένας πολύ εργατικός, πολύ διορατικός και μετρημένος νέος άνδρας που αποφεύγει κάθε δημοσιότητα.

Φειδάκης Globus
Θάνος (αριστερά) και Γιώργος (δεξιά) Φειδάκης, εφοπλιστές Globus Maritime Ltd.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οικογένεια Μαρτίνου: Από μια θρυλική εφοπλίστρια στην τρίτη γενιά κυριαρχίας των θαλασσών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Deep Sea Metro II»: Το πλωτό γεωτρύπανο που πέρασε από την οικογένεια Αγγελόπουλου στην Τουρκία