ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με εμπειρία πάνω από 35 έτη στον χώρο της ναυτιλίας, ο κ. Ιάκωβος Αρχοντάκης, μεσίτης ναυτιλιακών συμβάσεων στην εταιρία Thenamaris, του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, επισημαίνει ότι η ναυτιλία αποτελεί για τους Έλληνες εφοπλιστές τρόπο ζωής.
Στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2018, ο home broker της κορυφαίας ναυτιλιακής μίλησε στην Έλλη Πατέρα και το Mononews για την πορεία της ποντοπόρου ναυτιλίας και τις προκλήσεις που ενδεχομένως να αντιμετωπίσει στο μέλλον.
Από τη θέση ενός από τα πιο νευραλγικά τμήματα της Thenamaris, εκείνο των ναυλώσεων, επισημαίνει μεταξύ άλλων, ότι η διορατικότητα της διοίκησης της εταιρίας, το σωστό timing στις αγοραπωλησίες πλοίων και το ικανό στελεχιακό δυναμικό της αποτελούν τη “συνταγή” για τη διατήρηση της ναυτιλιακής στις κορυφαίες θέσεις του κλάδου.
Η Thenamaris αποτελεί μια από τις πλέον γνωστές εταιρίες διαχείρισης πλοίων, η οποία ιδρύθηκε το 1970 στον Πειραιά έχοντας στο στόλο της οκτώ φορτηγά πλοία. Σήμερα, έχει αυξήσει τη δυναμικότητα της και με τις κατάλληλες κινήσεις κατόρθωσε να αποκτήσει στόλο περίπου 90 πλοίων, όλων των κατηγοριών.
-H Τhenamaris δραστηριοποιείται σε πολλούς κλάδους της ναυτιλίας. Ποιος κλάδος πρωταγωνιστεί το 2018 και ποιος βρίσκεται σε ύφεση.
Πρωταγωνιστούν τα φορτηγά πλοία, έπειτα ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στα οποία για την ώρα παρατηρείται βελτίωση και σε ύφεση βρίσκονται αυτή την στιγμή τα δεξαμενόπλοια όπως επίσης και τα πλοία τύπου LPG/LNG.
–Υπάρχει αρκετή κινητικότητα στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και μάλιστα υπάρχουν εφοπλιστές που επενδύουν σε ολόκληρους στόλους. Είναι συμφέρουσες οι αξίες σε αυτά τα επίπεδα και ποια η δική σας στρατηγική;
Εξαρτάται από την ρευστότητα της εκάστοτε εταιρίας. Για τις εύρωστες οικονομικά εταιρίες, οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν την επένδυση τους συμφέρει αυτή τη στιγμή να επενδύσουν σε δεξαμενόπλοια κυρίως λόγω της χαμηλής αγοραστικής αξίας τους, επειδή η ναυλαγορά για αυτά τα πλοία βρίσκεται σε ύφεση οπότε ακολουθούμε κι εμείς μια αντίστοιχη στρατηγική.
Παρόμοιες τέτοιες ευκαιρίες, βέβαια, μπορεί να παρουσιαστούν και στα φορτηγά πλοία.
Επίσης και στα Containers, στα οποία προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει ακόμη δυνατότητα κάποιος να επενδύσει, ιδιαίτερα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία καθώς επί του παρόντος διαφαίνεται περιθώριο σημαντικής βελτίωσης της αγοράς.
-Ποια η θέση σας για τις παραγγελίες νέων πλοίων; Ορισμένοι πλοιοκτήτες δίνουν έμφαση στα νεότευκτα και άλλοι εκτιμούν ότι πρέπει να περιοριστούν οι νέες παραγγελίες.
Συμφωνώ με την δεύτερη άποψη καθώς η προσφορά είναι ήδη υπερφορτωμένη οπότε θεωρώ ότι κάθε νέα παραγγελία επιβαρύνει την κατάσταση.
Πώς έχει επηρεάσει την ναυλαγορά ξηρού φορτίου ο εμπορικός πόλεμος που έχει κηρύξει η Αμερική στις Ευρώπη/Κίνα και πώς προβλέπετε να εξελίσσεται?
Την έχει επηρεάσει αρνητικά καθώς έχει δημιουργήσει αβεβαιότητα και όλοι βρισκόμαστε σε στάση αναμονής για το πως θα εξελιχθεί. Ασφαλής προβλέψεις αδυνατούμε επί του παρόντος να κάνουμε. Σε κάθε περίπτωση ευελπιστούμε ότι στο τέλος θα επικρατήσει η λογική.
-Η Thenamaris μελετά την είσοδο της σε νέες αγορές;
Μια εταιρία τέτοιου μεγέθους πάντα διερευνά όλες τις προοπτικές που υπάρχουν και τις δυνατότητες που της δίνονται ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που δημιουργούνται σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον όπως αυτό της ναυτιλίας.
-Η Thenamaris είναι μία ναυτιλιακή με μακρά ιστορία που πρωταγωνιστεί στη παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά για δεκαετίες. Ποιο είναι το μυστικό για να παραμένει ισχυρή τόσα χρόνια;
Η προσωπική μου εκτίμηση είναι κατά πρώτον, η διορατική προσέγγιση της αγοράς από την πλευρά της διοίκησης της εταιρίας, το σωστό timing στις αγοροπωλησίες πλοίων σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρει στους πελάτες και βέβαια η επιλογή του προσωπικού το οποίο έχει καταφέρει να το αποκτήσει, να το εκπαιδεύσει και να το διατηρήσει λόγω του εργασιακού περιβάλλοντος και των παροχών που προσφέρει.
-Έχει σκεφτεί η διοίκηση της εταιρίας το ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της στο χρηματιστήριο; Ποια είναι η θέση σας και γιατί;
Για να την ώρα από όσο γνωρίζω η διοίκηση της εταιρείας δεν ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο και προσωπικά πιστεύω ότι δεν υφίσταται λόγος, καθώς είναι εξαιρετικά οικονομικά εύρωστη.
Επιπροσθέτως, με το παρόν μοντέλο διαχείρισης είναι ευέλικτη και γρήγορη στην λήψη αποφάσεων.
-Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας;
Η ναυτιλία για τους Έλληνες δεν είναι μόνο επάγγελμα αλλά αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ελληνικής ιστορίας και της οικονομίας της καθώς επίσης τρόπος ζωής, στον οποίο και έχουν αφιερώσει ολοκληρωτικά τον χρόνο τους.
-Υπάρχει χώρος για νέους επαγγελματίες στον κλάδο και σε ποιες θέσεις;
Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο που σκέφτεται να ασχοληθεί με τα ναυτιλιακά;
Θα συμβούλευα να ασχοληθεί μόνο αν είναι διατεθειμένος να αφιερώσει σημαντικό χρόνο από την ζωή του και να δουλέψει σκληρά για να επιτύχει τους στόχους του, καθώς ιδιαίτερα στο ξεκίνημα οι απογοητεύσεις είναι πολλές και τα οικονομικά οφέλη ελάχιστα.
Επίσης, θεωρώ ότι πάντα θα υπάρχει χώρος για φιλόδοξους ανθρώπους αφού διαθέτει και πολλούς άλλους υποστηρικτικούς κλάδους πέραν της διαχείρισης πλοίων, όπως ναυτασφάλειες, τροφοδοσίες πλοίων, μεσιτεία και πολλές άλλες υπηρεσίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης στο mononews: Πώς χτίζουμε ένα όμιλο με 100 πλοία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος και Δημήτρης Προκοπίου: Η δυναμική διαδοχή τους και τα καράβια τους σε όλες τις θάλασσες
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Πώς η Star Βulk αναδείχθηκε κορυφαία εταιρία του κλάδου ξηρού φορτίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας