Ο Kenichiro Yoshida, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου , παρουσίασε  ένα τριετές σχέδιο την Τρίτη, το οποίο φανέρωσε  τη στρατηγική στροφή της εταιρείας και την αυξανόμενη εξάρτηση της Sony από εισοδήματα προερχόμενα από συνδρομές για παιχνίδια και από ψυχαγωγία. Η μετάβαση πραγματοποιείται ήδη: παρόλο που η εταιρεία πώλησε λιγότερα hardware προϊόντα, όπως τηλεοράσεις, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, smartphones και κονσόλες PlayStation, κατά το τρέχον έτος και μέχρι τον Μάρτιο, ήταν σε θέση να καταγράψει λειτουργικά κέρδη.

Πρόκειται για μια τεκτονική μετατόπιση για μια εταιρεία που ως τώρα βασίζεται στην κατασκευαστική ικανότητα. Οι δημοφιλέστερες ραδιοφωνικές συσκευές της Sony, έδωσαν στον κόσμο μουσική σε φορητή συσκευή με το Walkman, ενώ οι τηλεοράσεις της θεωρήθηκαν κορυφαίες για δεκαετίες. Με την άνοδο της κινεζικής παραγωγής, κατασκευής και πώλησης gadgets έχει γίνει μια επιχείρηση μεπεριορισμένα περιθώρια κέρδους.

Οι επενδυτές επικρότησαν τη μεταρρύθμιση που ξεκίνησε από τότε που ο Kazuo Hirai ανέλαβε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου το 2012, με τις μετοχές να ανεβαίνουν περισσότερο από πέντε φορές, εν μέσω αυτής της διαδικασίας ανατροπής.

goodbuy gadjets

“Ο Yoshida στέλνει σαφώς ένα μήνυμα ότι τα επαναλαμβανόμενα έσοδα από την επιχείρηση περιεχομένου, το λογισμικό, τις υπηρεσίες και τα τμήματα συνδρομής είναι σημαντικά”, δήλωσε ο David Dai, αναλυτής της Sanford C. Bernstein & Co. στο Χονγκ Κονγκ. “Αυτό είναι που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη και θα την διατηρήσει επίσης”.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν ο Yoshida, ο οποίος ήταν επικεφαλής οικονομικός διευθυντής στην SONY πριν από την προώθησή του, μπορεί να θέσει σε εφαρμογή μια σαφή και συναρπαστική μεταστροφή, με σκοπό την αύξηση του περιεχομένου στο διαδίκτυο, των επαναλαμβανόμενων εσόδων συνδρομής και της αδειοδότησης πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η κονσόλα παιχνιδιών PlayStation 4 πλησιάζει στο τέλος του κύκλου ζωής της και το τμήμα του Hollywood της εταιρείας είναι διαβόητο για την ταλάντευση μεταξύ επιτυχιών και μεγάλων πτώσεων.

sony